Rasad Th350 hjälp!!!

Allt inom Usa bilar samt hot rods
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Jo byttes olja+filter innan vintern å oljan fylde ju på bra mycke när motorn lyftes i, men den var svartare än vilken motor olja som helst :thumbdown:
Nej har inte blive av känns som om jag ska hinna åka nått med bilen i sommar så får jag införskaffa en låda sålänge, så har fått tag i en från en 84a van med lock upp men ska väl inte vara något problem, sen så ska jag slita isär lådan nu efter sommaren å renovera förstärka byta konverter till lite högre stall, Har så mycke å göra nu i sommar med jobb osv som man ju måste göra :wink: blir lite pengar till renovering annars..

Kan tilllägga att de skramla bra i konvertern oavset vilket håll man skaka den :thumbdown:
Ja e int bitter!!
Nisse Hult
För mycket laddtryck
Inlägg: 186
Blev medlem: fre okt 24, 2008 6:16 pm

Inlägg av Nisse Hult »

Nu har jag hittat det! Låg faktiskt på Volvoavdelningen på lagret... :hihi:
Hoppas jag fick med alla mått.

Bild
Bild

Varför funkar inte IMG-taggarna för ??

http://forum.musclecars.nu/picture.php? ... ctureid=41
http://forum.musclecars.nu/picture.php? ... ctureid=42
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Tackar ödmjukast :D Ja de där med bilderna de fattar jag ej :doh:
Ja e int bitter!!
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Nu har jag råka på änu ett problem med denna jävla bil/växellåda!! Jo märkte att de satt en annat fäste till växelföran på lådan så skulle lite snabbt byta de till de från den gamla lådan å vad händer??
Jo axeln där växelförarn sitter går av när jag ska dra lös muttern som klämmer fast fäste.. Å gick väl lika tungt som å lyfta ett paket mjölk alltså tog bara i så sa de plink :evil:
Så nu till frågan måste man riva hela lådjäveln för å byta den axeln eller går de å göra underifrån?? för går inte de då tro ja fan jag ringer den lokala skrothandlaren!!!
Ja e int bitter!!
Nisse Hult
För mycket laddtryck
Inlägg: 186
Blev medlem: fre okt 24, 2008 6:16 pm

Inlägg av Nisse Hult »

Lugn och sansad nu.
Inte bra för hälsan att brusa upp. :hihi:
Ett paket mjölk...? Då hade den nog gått sönder vid nästa cruising
så det var ju tur att det hände redan nu.

Det jobbet görs lätt och smidigt på en hora sedan du drännerat tråget via oljepluggen.
För en sådan monterade du väl? :doh: Annars kan det bli lite kladdigt...

http://forum.musclecars.nu/picture.php? ... ctureid=44
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Jo tänkte nog de jag också att lika bra de hände nu :wink: Ok så de e inte mera avancerat än så då blir de till å byta :D Å har lyft i garaget så slipper ligga å kräla nå å :thumbright: Å har inte hunnit hällt i olja i lådan än :hihi: För ska byta filter å de med :wink:
Ja e int bitter!!
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Nu är i alla fal axeln flyttad från den rasade lådan till den frecha :thumbright: Gick jävligt smärtfritt :D
Ja e int bitter!!
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Tänkte väcka denna till liv igen för nu är jag verkligen helt lost :(

Sitter på Summit å kika å vela om vilken converter jag ska ha? Länkar till några olika med stall mellan 2400-2800 Å tyck till nu å dela med er för jag vet egentligen inte halv 7

http://www.summitracing.com/parts/SUM-G2700-1/

http://www.summitracing.com/parts/SUM-G2702-1/

http://www.summitracing.com/parts/BMM-20404/

http://www.summitracing.com/parts/BMM-20412/

Å vad e de för bultcirkel orginal? Köpte ny flexplatta ifjol så känns onödigt å köpa en konverter med fel delning..

Fundera även över rep kiten där någon som kan ge en hint?

http://www.summitracing.com/parts/HUP-HP3288/

http://www.summitracing.com/parts/BMM-21042/

http://www.summitracing.com/parts/BMM-30229/ (Tycker denna verka vettig ja)

http://www.summitracing.com/parts/SUM-705000/ (Bara grejer motsvarande standard va?)

http://www.summitracing.com/parts/SUM-705020/ (verka vara värre band å sånt)

http://www.summitracing.com/parts/TCI-329015/

Sen tänkte jag detta Sprag http://www.summitracing.com/parts/TCI-328900/

Här e även motor spec :thumbright:

Toppar portade 461or (musse) ca 170cc in å 80cc ut orginal ventiler Ett orginal alu insug med gjurnummer 14057053 Botten del orginal Good Wrench 350 4bultat Kammen är en federalmogul
0,50 Dur intake 222 exhaust 222
Sae Dur 290 290
Cam Lift ,298 ,298
Valve Lift ,447 ,447
Lobe Ctrs 110 118

Å så sitter de heders på den från flow tec..

Tänkte de kunde vara lättare å hjälpa mig med konverter då

Blir 3,23 i bakaxel med.
Ja e int bitter!!
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Inte någon som kan ge en hint?
Ja e int bitter!!
Tobbe1
För mycket laddtryck
Inlägg: 437
Blev medlem: sön jul 06, 2008 9:23 pm
Ort: Dalsjofors Sweden

Inlägg av Tobbe1 »

går ju även att åka lätt moddad std turbin
finns även grejer att köpa i sverige ,kanske tänkvärt nu när alla flygfrakt ligger nere pga aska
eller lämna in den du har nu?
dessa fixar turbiner i Sverige
http://www.danielssonsbil.se/pages/raci ... rters.html
Torbjörn Andersson
- Funderar man på att svänga går det för sakta
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Jo men flygen har ju börjat gå igen :thumbright: Så vi får hoppas de kommer fram.. Å eju så otrolig prisskillnad, konverter här i sverigen går ju på mer än halva ordern från usa..
Ja e int bitter!!
yohfred
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: ons jun 09, 2010 11:22 am

Inlägg av yohfred »

Har en th350 låda som inte fungerar som den ska. Hade tänkt o renovera den men tänkte kolla först om nån kan bekräfta att ja verkligen måste göra detta.

Lådan går framåt på alla växlar, Inkl back. Den går slött fråmat.

skruvade ner oljetråget och oljan var svart. Har hört att lamellerna kan vara slut då? någon som kan tipsa om vad ja ska göra?

tacksam för svar!
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Verka ju som lamellerna har sett sitt, De är inte som på min då att trampa du ner till kick-down så biter den fast.. Då e de endera pumpen eller konvertern som get sig...

Enklast är nog å riva å kolla å Köp dig en bra bok tippsa väl om samma som jag har ATSG å så har du Hp boks väldigt bra böcker..
Ja e int bitter!!
Nisse Hult
För mycket laddtryck
Inlägg: 186
Blev medlem: fre okt 24, 2008 6:16 pm

Inlägg av Nisse Hult »

yohfred skrev:Lådan går framåt på alla växlar, Inkl back.
Den går slött framåt.
skruvade ner oljetråget och oljan var svart.
Det låter som att en ventil satt sej eller så.
Mörkare olja påvisar graden av renoveringsbehov.
RIV!!
yohfred
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: ons jun 09, 2010 11:22 am

Inlägg av yohfred »

okej tack, ska ta mej en titt. Någon som föreslog att ja skulle byta all olja o filter o se om den hoppar igång. så ska väl ta o kolla det först.
Skriv svar