Hur få blocket att hålla för 600hk+?
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 570
- Blev medlem: tis nov 11, 2003 5:50 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Hur få blocket att hålla för 600hk+?
Hej!
Hur har ni gjort som kör med över 600hk i era rödblockare,för att det ska hålla?
Hur har ni gjort för att få blocket att hålla?
Mvh Ante
Hur har ni gjort som kör med över 600hk i era rödblockare,för att det ska hålla?
Hur har ni gjort för att få blocket att hålla?
Mvh Ante
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Jag har kört med b23 och lite betong.. höll inte.. jag kommer satsa på b230 block och massiv ombyggnad av kylsystemet nu istället får man se om det håller bättre.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 570
- Blev medlem: tis nov 11, 2003 5:50 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Phredde : Du är inne på samma linje som jag är.
Köra in vatten genom frostpluggarna på avgassidan och ut på insug.
Eller in i frostpluggarna på båda sidorna och ut i bakkant på toppen?
Hur är det gjort på kolfiber Pvn?
Jag har fått känslan av att det inte är cylindertrycket som är problemet ,utan det är värmen som blir som är problemet för att blocket ska hålla och inte orsaka större problem .
Ska du betonga eller köra helt utan?
mvh Ante
Köra in vatten genom frostpluggarna på avgassidan och ut på insug.
Eller in i frostpluggarna på båda sidorna och ut i bakkant på toppen?
Hur är det gjort på kolfiber Pvn?
Jag har fått känslan av att det inte är cylindertrycket som är problemet ,utan det är värmen som blir som är problemet för att blocket ska hålla och inte orsaka större problem .
Ska du betonga eller köra helt utan?
mvh Ante
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Jag har inte bestämt mig än om jag ska köra in på båda eller bara på avgassidan... på kolfiberpv:n kör de separat kylning på block o topp numera. förut hade de in på avgassidan och ut på båda sidor av toppen.
jag tänkte prova helt utan betong nu.
jag tänkte prova helt utan betong nu.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 570
- Blev medlem: tis nov 11, 2003 5:50 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
har inte riktigt kollat, de körde nog ut vatten lite här o var.. både på avgas o insugsida o kanske fram o bak oxå.. vet ej.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
obs det står mycket om kylsystem i graham bells nya turbo bok.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
vad heter boken?
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Forced Induction Performance Tuning A Practical Guide to Supercharging and Turbocharging
ISBN: 1859606911
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... 1859606911
ISBN: 1859606911
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... 1859606911
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.