Ja kan inte gå så mycket bättre tycker jag.
Har varit hos Mattias (sävar motor) för injustering som kan vara lite farligt på allmän väg. Allt har fungerat över förväntan,turbobyte och pulssplit har ändrat förutsättningar så tändkurvor inte blev så bra men nu är det fixat och även en mer avancerad laddtrycksstyrning har hamnat i Maxecu:t
Vi gav oss utan att någonting var bottnat vid 675 hp och 650 nm och varvstoppen på 8700 rpm. Den har iallafall på papperet ett riktigt brett effektområde
Jag la upp en filmsnutt på YouTube https://youtu.be/QlksAEUjZiI
/F
Freddes vita pv
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 466
- Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
- Ort: Katrineholm
Re: Freddes vita pv
Trevlig film så här på sista semesterdagen,
Måste ju skjuta på rätt bra med 675 på hjulen i en pv?
Själv skall jag försöka få till sfro besiktningen igen ska se om han har tid om 2 veckor och skall hämta nya kromlister idag till den
Har du hunnit köra nåt på strippen i år?
Med vänlig hälsning, Daniel
Måste ju skjuta på rätt bra med 675 på hjulen i en pv?
Själv skall jag försöka få till sfro besiktningen igen ska se om han har tid om 2 veckor och skall hämta nya kromlister idag till den
Har du hunnit köra nåt på strippen i år?
Med vänlig hälsning, Daniel
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2435
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt:
Re: Freddes vita pv
Hej Fredde.
Grattis till effekten
Visst var det ungefär hälften så mycket hästkrafter när jag fick en provtur?
Jag tyckte den gick bra redan då
NXJ
Grattis till effekten
Visst var det ungefär hälften så mycket hästkrafter när jag fick en provtur?
Jag tyckte den gick bra redan då
NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Freddes vita pv
Hej Daniel. ja det puttar på bra även om jag inte har testat på högsta effekt.
jag har inte kört nåt på bana alls i år.
Hoppas det går bra med besiktningsjobbet jag lovar att det känns skönt när man är igenom
Kromlister ändrar hela känslan på bilen ,jag tror det blir skitfint.
jag har inte kört nåt på bana alls i år.
Hoppas det går bra med besiktningsjobbet jag lovar att det känns skönt när man är igenom
Kromlister ändrar hela känslan på bilen ,jag tror det blir skitfint.
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Freddes vita pv
Tack för det Niklas!
Jag minns inte vad det var för grejer i då (B20 ?)
ja det är nog dubbla effekten jämfört med förra motorn
Chassiemässigt är det oxå jättestor skillnad
Jag minns inte vad det var för grejer i då (B20 ?)
ja det är nog dubbla effekten jämfört med förra motorn
Chassiemässigt är det oxå jättestor skillnad
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2435
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt:
Re: Freddes vita pv
Hej igen. Det var B20, minns jag.fredde_vit_pv skrev:Tack för det Niklas!
Jag minns inte vad det var för grejer i då (B20 ?)
ja det är nog dubbla effekten jämfört med förra motorn
Chassiemässigt är det oxå jättestor skillnad
675hk är ju galet mycket Blir spännande att höra hur det går när du kör med full effekt!
NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -