190E 3.0 Turbo projekt, 3.2L 24V 2012 - sälja?
Postat: lör sep 05, 2009 7:21 pm
Har läst en del matnyttigt på dessa sidor och tänkte att jag reggar mig för att bidra med mitt lilla projekt.
Tanken är en 190E med rak 12V sexa (M103) på tre liter, twin entry grenrör, megasquirt, Sachs 618 platta med sinter, 044 pump, 600-800cc spridare, ombyggt originalinsug mm.
Siktar på 400-450 kusar.
Shoppade en 190E 2.0 förra veckan, väldigt fräsch och nästan helt rostfri för bara 5000.-, en W124 ståendes på kneget fick sponsra med motorn, och idag genomfördes bytet.
Självklart var jag innan bytet tvungen att tokrasa 2,0.an så på med oljesugen samtidigt som jag höll plattan i mattan med kall motor, tog c.a en minut innan allt packade ihop
Lite bilder:
Här är objektet, en riktigt fräsch 92.a endast lite rost på förardörren, annars helt rostfri i kaross och platta, målet är en grym sleeper, ska inte synas att det är en turbobil
Gamla rasade 102.an, tog mig och en kille till typ 25 minuter att plocka ur är det något ni behöver, hojta så skruvar jag loss och skickar.
Tomt utan morot, ska tvättas när jag orkar knuffa bort bilen till tvätthallen.
Idag knuffade jag in W124 300.an och knökade ur motorn, efter många svordomar och en del svett gick den ner i 201.an
Plats för grenrör och snurra
Måste försöka loosa huvisoleringen, ser inget vidare ut.
Här är ett av mina större problem, måste ha tag på en 190 2.6 kylare och sedan försöka komma på hur fasen laddluftkylaren ska få plats
I värsta fall får den sitta med halva cellpaketet utanför under stötfångaren, men då tappar jag sleeperlooken ganska drastiskt
Fortsättning följer och tips mottages tacksamt, detta är mitt första bilprojekt med lite omfattning så jag kan behöva all hjälp jag kan få
Tanken är en 190E med rak 12V sexa (M103) på tre liter, twin entry grenrör, megasquirt, Sachs 618 platta med sinter, 044 pump, 600-800cc spridare, ombyggt originalinsug mm.
Siktar på 400-450 kusar.
Shoppade en 190E 2.0 förra veckan, väldigt fräsch och nästan helt rostfri för bara 5000.-, en W124 ståendes på kneget fick sponsra med motorn, och idag genomfördes bytet.
Självklart var jag innan bytet tvungen att tokrasa 2,0.an så på med oljesugen samtidigt som jag höll plattan i mattan med kall motor, tog c.a en minut innan allt packade ihop
Lite bilder:
Här är objektet, en riktigt fräsch 92.a endast lite rost på förardörren, annars helt rostfri i kaross och platta, målet är en grym sleeper, ska inte synas att det är en turbobil
Gamla rasade 102.an, tog mig och en kille till typ 25 minuter att plocka ur är det något ni behöver, hojta så skruvar jag loss och skickar.
Tomt utan morot, ska tvättas när jag orkar knuffa bort bilen till tvätthallen.
Idag knuffade jag in W124 300.an och knökade ur motorn, efter många svordomar och en del svett gick den ner i 201.an
Plats för grenrör och snurra
Måste försöka loosa huvisoleringen, ser inget vidare ut.
Här är ett av mina större problem, måste ha tag på en 190 2.6 kylare och sedan försöka komma på hur fasen laddluftkylaren ska få plats
I värsta fall får den sitta med halva cellpaketet utanför under stötfångaren, men då tappar jag sleeperlooken ganska drastiskt
Fortsättning följer och tips mottages tacksamt, detta är mitt första bilprojekt med lite omfattning så jag kan behöva all hjälp jag kan få