Turbo BelAir.
- farthindret
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 22
- Blev medlem: lör okt 17, 2009 11:39 pm
- Ort: City of Heby :)
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Tjoa hittade denna fina 8mm plåtskiva, gubben som hade skurit till den var nog full...
Tjoa knappade till ett program till T6 flänsen.
Körde med en 16mm skrubb pinnfräs.
Så där klara för sågning.
Stödflänsen och turbo flänsen punktat ihop med rör och balk.
En stabil plattjärn punktades fast i rören för att dom inte skulle dra snett.
Tjoa svetsar...
Svetsades med rotgas bara för att vi har det..
Färdig svetsad
Tjoa svetsade dit ett stödjärn.
Jag började svarva till V-bandsflänsarna
Ämnesröret kastade duktigt..
Så nu är dom ner svarvade till 90mm.. ska bli 85mm utvändigt.
Tjoa knappade till ett program till T6 flänsen.
Körde med en 16mm skrubb pinnfräs.
Så där klara för sågning.
Stödflänsen och turbo flänsen punktat ihop med rör och balk.
En stabil plattjärn punktades fast i rören för att dom inte skulle dra snett.
Tjoa svetsar...
Svetsades med rotgas bara för att vi har det..
Färdig svetsad
Tjoa svetsade dit ett stödjärn.
Jag började svarva till V-bandsflänsarna
Ämnesröret kastade duktigt..
Så nu är dom ner svarvade till 90mm.. ska bli 85mm utvändigt.
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1312
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1312
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Även jag har utan styrkant, och tror dom kommer läcka till slut trots att dom är planslipade.Klabbe Persson skrev:Japp jag tror också dom kommer läcka, de märker jag inom en snar framtid då jag ska starta min, isf blir de egen svarvade med styrkant utan tvekan!Pro-Mille skrev:
Jag kollade just på sånna kändes ingen vidare, läcker säkert oxå.
Därför kommer jag antingen stoppa mellan en koppartråd eller en plåt med falsning som packning. Tror det skulle funka rätt bra.
Mvh J
Jonathan Westerlund, Tierp
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Beställde 104mm x 2mm rör till "downpipe" och lite till slutröret från PPF.
Blev 3st 90graders böjjar och 2st 500mm rörstumpar.
Fick hem HKS 60mm wastegate kopian igår, kapade hål i Y-röret och punktade dit rör till WGn.
Tog med det till jobbet, Tjoa tiggade ihop det.
Mätte även fram hurdan V-bandsfläns som behövs till utloppet på avgashuset.
Blev 3st 90graders böjjar och 2st 500mm rörstumpar.
Fick hem HKS 60mm wastegate kopian igår, kapade hål i Y-röret och punktade dit rör till WGn.
Tog med det till jobbet, Tjoa tiggade ihop det.
Mätte även fram hurdan V-bandsfläns som behövs till utloppet på avgashuset.
Kul tråd
Får erkänna att jag slöläste lite i början.
Bilen såg ju fin ut, och en tuff modell, men den var ju nästan original?!?! Är det tufft....
Sen dök Forssen upp i Usa, vad jobbar han med nu?
Tänkte, jag får fortsätta läsa lite... kul resehistoria!
Sen började det jä*lar hända grejer
Turbon sitter som en smäck där bak, ska bli kul att se fortsättningen.
Tjoha får till det fint också, ser jag.
Keep up the good work, eller hur dom nu brukar säga....
Får erkänna att jag slöläste lite i början.
Bilen såg ju fin ut, och en tuff modell, men den var ju nästan original?!?! Är det tufft....
Sen dök Forssen upp i Usa, vad jobbar han med nu?
Tänkte, jag får fortsätta läsa lite... kul resehistoria!
Sen började det jä*lar hända grejer
Turbon sitter som en smäck där bak, ska bli kul att se fortsättningen.
Tjoha får till det fint också, ser jag.
Keep up the good work, eller hur dom nu brukar säga....