separata spjällhus till b20
- sprock
- Lite mer laddtryck
- Kontakt:
separata spjällhus till b20
Hallå! Nu har jag tänkt att byta webrarna mot ett sprut, men vart får jag tag på sjyssta spjällhus som inte kostar en årslön? kollat på KG, men tänkte om det finns någon annan motor man kan ta dom ifrån, vore trevligt om dom passade på weber insugen men inget krav, men däremot hål för spridare vore trevligt.
Amazon 121 ratlook -65
2.1L b20
2.1L b20
på tex www.resultatservice.com kan de ju faktiskt komma upp spjällhus ibland till just weberinsug. För inte så längesedan va de ju kompl. spjällhus 48mm ute för 5 - 6 tusen, kan ju inte vara så farligt, men tanke på vad webrar kostar.
Mvh
UFfe
Mvh
UFfe
Hur stora ska du ha? Vissa motorcyklar har spjällhus och även gasarna från en sån går ju bygga om, men dom är sällan över 45mm... offtast runt 40 bara t.o.m...
Själv ska jag prova bygga med spjällhus från ford 2.9 v6, dom har ju dubbla spjällhus på 46mm vardera så 2st sånna så har du 4st 46mm spjäll! En klar budget lösning
(tror jag gav 500 för mina 2 eller nått liknande)
Själv ska jag prova bygga med spjällhus från ford 2.9 v6, dom har ju dubbla spjällhus på 46mm vardera så 2st sånna så har du 4st 46mm spjäll! En klar budget lösning

Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- sprock
- Lite mer laddtryck
- Kontakt:
har tänkt satsa på runt 170, med tanke på resten av motorn, är ju ingen stjärnfysik direkt, st3 topp, 92.5mm borr, allt nytt. r-kam så länge.mats757 skrev:Hur hög effekt önskas då?
150-170hk med 42mm spjällhus!
Konad från 50 till 42 spjäll, 180 hk.
Följer man Suzuki 750:is utveckling, ser man att dom gått mot mindre och mindre spjäll.
Mats
hur tight ihop sitter mc spjällen jämfört med webrar? kan ju bli kruxigt å få till ett bra insug.
Amazon 121 ratlook -65
2.1L b20
2.1L b20
sprock skrev:har tänkt satsa på runt 170, med tanke på resten av motorn, är ju ingen stjärnfysik direkt, st3 topp, 92.5mm borr, allt nytt. r-kam så länge.mats757 skrev: Hur hög effekt önskas då?
150-170hk med 42mm spjällhus!
Konad från 50 till 42 spjäll, 180 hk.
Följer man Suzuki 750:is utveckling, ser man att dom gått mot mindre och mindre spjäll.
Mats
hur tight ihop sitter mc spjällen jämfört med webrar? kan ju bli kruxigt å få till ett bra insug.
Center-Center (left to right from behind): 80-80-80mm (Som ex)
Bara att läsa i filen som var medskickad.
Många spjällhus är separata enheter. SÅ det är bara att bygga distanser så det passar dina behov.

Mats
-
- För mycket laddtryck
Re:
Du vill inte fixa några extra detaljerade bilder?Kirre skrev:håller på med egna hemgjorda 50mm spjällmåste göra om bladen inne i spjällen bara de är lite små har tomgång på 2000 som lägst
Funderar på att tillverka ett par egna:)
Va använder du för lager? Hur synkar du spjällen?