Re: HemmabyggeBromsbänk. Awd dyno med länkade rullar
Postat: mån aug 14, 2017 12:20 pm
Knotan, ursäkta sent svar.. Ja kan tänka mig sälja styrsystem till bromsbänkar. Men det får bli i vår eller så först, ska koppla in telman å ordnad styrning åt den o både hårdvara å mjukvara. Tänkte lägga in inertia å pid till telman i windows programmet så man kan justera det själv utan å flasha om boxen så har lite kod att skriva i vinter.
Nusålänge rullar awd grunkan på fint å vi har ett nytt bänkrekord på 811awhp, en audi s2 med en precision turbo å nästan 3bar. Har lyckats pallnita framhjulen några gånger när jag avslutar ett pull med inbromsning, det rökfyller lokalen rejält snabbt å skrämmer skiten ut kunderna Så remmdrivningen duger gott. Har 15st vanliga c remmar på 6,8meter som ligger på rygg mot rullarna, sedan ett bunt löprullar som ligger mot andra sidan på remmen å styr med kilremspår i. Det blev dyrt med löprullar men å andra sidan använder jag ju billigare remmar ifall dom behöver bytas.
Om nån vill göra samma å länka rullar så tror jag det blir enklare med multi-v rem, då behöver man inte spår som styr remmarna, tror dock remmarna kostar lite mer.
Angående 240in så har det stått still i sommar, var lite less på den röriga kabelhärvan å tagit emot å slita bort å göra nytt. Vore kul med ny låda också för m90 börjar bli sleten men orkar inte de nu. Uppgraderingarna denna gång är billet svänghjul och k-kam så får vi se om den orkar varva lite mer, i övrigt är det en turbomotor från nån 940 med hprofil å orörd 530 topp folkrejsfjädrar typ
Nusålänge rullar awd grunkan på fint å vi har ett nytt bänkrekord på 811awhp, en audi s2 med en precision turbo å nästan 3bar. Har lyckats pallnita framhjulen några gånger när jag avslutar ett pull med inbromsning, det rökfyller lokalen rejält snabbt å skrämmer skiten ut kunderna Så remmdrivningen duger gott. Har 15st vanliga c remmar på 6,8meter som ligger på rygg mot rullarna, sedan ett bunt löprullar som ligger mot andra sidan på remmen å styr med kilremspår i. Det blev dyrt med löprullar men å andra sidan använder jag ju billigare remmar ifall dom behöver bytas.
Om nån vill göra samma å länka rullar så tror jag det blir enklare med multi-v rem, då behöver man inte spår som styr remmarna, tror dock remmarna kostar lite mer.
Angående 240in så har det stått still i sommar, var lite less på den röriga kabelhärvan å tagit emot å slita bort å göra nytt. Vore kul med ny låda också för m90 börjar bli sleten men orkar inte de nu. Uppgraderingarna denna gång är billet svänghjul och k-kam så får vi se om den orkar varva lite mer, i övrigt är det en turbomotor från nån 940 med hprofil å orörd 530 topp folkrejsfjädrar typ