Jag heter Björn Eklund, och jag har hållit på med BMW och turbo sedan 1993. Efter en liten påtryckning av Mattias här på forumet så ska jag göra en tråd om min BMW E21:a.
Bilen byggde bror min och jag vintern -06, för att köras i rallysprint och backe. Varje år som har gått har medfört förbättringar både i motor och drivlina, i år har bilen fungerat riktigt bra och vi har ofta varit snabbare än fyrhjulsdrivna klassen.
Senaste motorn (-09) har disskuterats i den här tråden http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20702
Jag är inte så mycket för att skriva långa romaner men är det nått ni undrar över så fråga på bara, så har jag nått att skriva om.
Jag tror vi börjar såhär, har en hel del uppdateringar som ska göras i vinter så jag fyller i vart efter som.

Bild från iso-syöte Backen 2007 ca 2,7km höjdskillnad 70m om jag inte minns fel

Från Kouvola i sydöstra Finland 2008

Här är då hjärtat i det hela, den går med 90mm:s wiseco kolvar, 152mm:s volvo H profil stakar och standard vev

Monterad i bilen

Nytt för 2009 var denna drevsats från Ludde Davidsson. Har fungerat klanderfritt, trots att vi har andvänt drevsatsen för std M45 volvohus.
Vi har dragit ihop en film från tävlingarna 2009

Bilder som skulle va i slutet av filmen

Jag kan avsluta med mitt motto:
"If you have no fear youré not fast enough"
Ha de bra!
Mvh Björn