Saabel Garage; GMC Typhoon #FinnTyphoon

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
keme
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

Re: Opel Rekord C -66 "Saabel"

Inlägg av keme »

Thanks Mattias-M!

Visited breafly in the garage and made a change which do not enchanse performance, but makes oil filling a lot easier :)

Bild

Old oil fill up pipe from Saab 9000

Bild

New fill up pipe from Saab NG900
keme
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

Re: Opel Rekord C -66 "Saabel"

Inlägg av keme »

Bild

Cams and camsprockets assembled.
keme
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

Re: Opel Rekord C -66 "Saabel"

Inlägg av keme »

Timing set to about 1.4mm intake / 0.9mm exhaust @TDC, next some heat insulation to down pipe and new oil return pipe from turbo.
keme
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

Re: Opel Rekord C -66 "Saabel"

Inlägg av keme »

Bild

Heat insulation to downpipe.

Bild

Engine back in engine bay with new bearings.

Bild

Hopefully King oil full fills its promises and engine will start soon :D
David Herbertsson
Forumsberoende
Inlägg: 1341
Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Ort: Varberg

Re: Opel Rekord C -66 "Saabel"

Inlägg av David Herbertsson »

I really like your build and hope that the start-up goes well! The enginebay looks nice and tidy :thumbright:

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
keme
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

It´s idling!

Inlägg av keme »

David Herbertsson
Forumsberoende
Inlägg: 1341
Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Ort: Varberg

Re: Opel Rekord C -66 "Saabel"

Inlägg av David Herbertsson »

Congratulations!! :thumbright:

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
keme
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

Re: Opel Rekord C -66 "Saabel"

Inlägg av keme »

Thanks David :)

Went to the garage today and got something done. Well, I put back exhaust pipe and did some styling :)

Bild

Somehow I like those both.
Modlendingen
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm

Re: Opel Rekord C -66 "Saabel"

Inlägg av Modlendingen »

Looks nice ;)
keme
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

Re: Opel Rekord C -66 "Saabel"

Inlägg av keme »

Thanks Modlendingen!

Bild

Fluid reservoirs connected to pedalbox
keme
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

Saabel Rekord C -66

Inlägg av keme »

Bild

"New" crappy front breaks. Got tired to do somekind of adapters for brake calibers, so I decided to put original parts back. Intresting to see how much EBC yellow stuff brake pads help with these breaks.

Bild

A bit something to keep stones out of the oil cooler core.
keme
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

Re: Opel Rekord C -66 "Saabel"

Inlägg av keme »

Bild

Bild

Bild

Brake calibers and discs are from 60´s, but atleast brake fluid and brake pads are proper ones.
Anders_Karlsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 428
Blev medlem: ons nov 12, 2008 8:55 pm
Ort: Jönköping

Re: Opel Rekord C -66 "Saabel"

Inlägg av Anders_Karlsson »

Nothing wrong with good old Ate stuff, calipers are a bit heavy.

Ventilated 278 mm discs from Commodore B GS/E should fit on your hubs, calipers needs a spacer of course.
I drove some trackdays with stock brakes on my Commodore in 2011, worked ok but at the end of the season discs started to get very blue...
My car is heavier than yours i think, almost 1400 kg and straight six iron engine in front. Less power than SAAB turbo engine though.
Anders Karlsson
Opel Commodore 24V
keme
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

test drive

Inlägg av keme »

Vented discs would be good, but they are rather expencive.

Video of todays TEST DRIVE!

http://www.youtube.com/watch?v=ss-igGi3w7Q

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151528726417342
keme
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tor nov 12, 2009 10:01 am
Ort: Finland

Re: Opel Rekord C -66 "Saabel"

Inlägg av keme »

Booked dynotime, one month left to get this ready for the dynosession.
Skriv svar