B18 eller B20 AT???

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
elajl
För mycket laddtryck
Inlägg: 165
Blev medlem: tis okt 28, 2003 7:17 pm
Ort: Borlänge
Kontakt:

B18 eller B20 AT???

Inlägg av elajl »

Hur ska jag göra???
Ska jag ha kvar min B18 i bilen och lägga dubbla toppackningar eller stoppa i en B20 med Mekonomens "turbopackning". Org. packningen är 1,2mm å "turbopackningen" är 1,6mm.
Vila i fred kompis
Patrik Klasson
3/1 1986 - 7/1 2004
Användarvisningsbild
elajl
För mycket laddtryck
Inlägg: 165
Blev medlem: tis okt 28, 2003 7:17 pm
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av elajl »

Ingen emd nå ideér?
Vila i fred kompis
Patrik Klasson
3/1 1986 - 7/1 2004
Användarvisningsbild
elajl
För mycket laddtryck
Inlägg: 165
Blev medlem: tis okt 28, 2003 7:17 pm
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av elajl »

Nu blire förmoldigen som så:
B18 med Volvos tjocka packning på 1,6 mm (org. till B18 var visst 0,8 mm), stummad fördelare, igenlagd choke, hemtillverkad tryckbox till förgasarn, slipad nål i förgasarn, malpassi bränsletrycksregulator (för förgasarturbo), Saab 9000 turbo på hem knåpat adaptergrenrör lindat med bandage, 2,5 tums downpipe med 2"avgas, 3" Simons ljuddämpare och 3" eller 5" utblås framför höger bakhjul (BUS!!!).

Får se hur det slutar...med ras förmoldigen men kul så länge det varar...om det varar.. :D
Vila i fred kompis
Patrik Klasson
3/1 1986 - 7/1 2004
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

elajl skrev:Simons ljuddämpare och 3" eller 5" utblås framför höger bakhjul (BUS!!!).:D

se då till att göra det lagligt! Röret måste sluta bakom sista öppningsbara dörr om du har 4 dörrar eller bakom sista öppningsbara ruta om du har 2 dörrar, om du inte gör det så får du problem på besiktningen!
Användarvisningsbild
elajl
För mycket laddtryck
Inlägg: 165
Blev medlem: tis okt 28, 2003 7:17 pm
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av elajl »

Nu är det ju som så att jag besiktar den på torsdag, sen åker allt på.
Men dragningen bli ju ändå som du skrev. bakom sista öppningsbara ruta...det blir så långt bak som möjligt framför bakdäcket. Mellan domkrafts fästet och däcket ungefär. Fast det blir nog bara 3" nu...lär väl räcka till.
Börjar bli brottom med bilen nu å...om 2 veckor idag (söndag) så ska det åkas upp till Rättvik på Classic Car Week...å är väl tänkt jag ska ha denna bil upp dit och köra backtävlingen med på fredag (v. 31)
Vila i fred kompis
Patrik Klasson
3/1 1986 - 7/1 2004
Skriv svar