vad är det för skillad på om606 24v sug och om606 24v turbo?
vad är det för skillad på om606 24v sug och om606 24v turbo?
vad är det för skillnad på en motor från en 24v w124:a och en från 24v turbo w210? tänkte om det skiljer i vevstakar och kolvar? om 24v turbo motorn är stadigare än 24v sugmotorn? och har båda motorerna oljesprut under kolvarna?
har sett många som trimmar om606 24v och undrar om dom använder 24v motorn från w124?
och passar en pump från 6cyl turbo 12v på en 24v turbomotor från w210?
antar att dom som trimmar dieselpumpen med större element använder pump från en 12v turbomotor från w124 som har alda eller?
tacksam om nogon kan reda ut detta?
har sett många som trimmar om606 24v och undrar om dom använder 24v motorn från w124?
och passar en pump från 6cyl turbo 12v på en 24v turbomotor från w210?
antar att dom som trimmar dieselpumpen med större element använder pump från en 12v turbomotor från w124 som har alda eller?
tacksam om nogon kan reda ut detta?
Alla Om606 har oljesprut under kolvarna. =både sug och turbo.
Grövre kolvbult och stakar i 606 turbon 24v än i 606 sug 24v.
Ne du ska hitta en 606 turbo 24v motor från en w210 kaross, dom verkar tydligen hålla bäst.
Jepp du ska ta en turbo pump från en 603 och byta element i (känner en som gör de) och pumpen passar direkt på 606 turbo motorn från w210an.
Hoppas de blir nog bra...
Grövre kolvbult och stakar i 606 turbon 24v än i 606 sug 24v.
Ne du ska hitta en 606 turbo 24v motor från en w210 kaross, dom verkar tydligen hålla bäst.
Jepp du ska ta en turbo pump från en 603 och byta element i (känner en som gör de) och pumpen passar direkt på 606 turbo motorn från w210an.
Hoppas de blir nog bra...
okej ja det var det jag ville veta mistänkte att stakarna och kolvar skiljer mellan dom två.Gurre_88 skrev:Alla Om606 har oljesprut under kolvarna. =både sug och turbo.
Grövre kolvbult och stakar i 606 turbon 24v än i 606 sug 24v.
Ne du ska hitta en 606 turbo 24v motor från en w210 kaross, dom verkar tydligen hålla bäst.
Jepp du ska ta en turbo pump från en 603 och byta element i (känner en som gör de) och pumpen passar direkt på 606 turbo motorn från w210an.
Hoppas de blir nog bra...
vem är det som du känner? och vad tar han för bytet av element? och är det samma element som mynä anväder?
tack för svartet
ska du ta ut under 80hk/cyl håller sug 606 bra,vet om fler maskiner som har rullat över 3 sommrar utan haverier,det är så stor skillnad i inköpspris,en 606turbo börjar ju på 18-19000kr medans en sugis kan man köpa för 8-9000kr,då kan man lika gärna plocka i H-profilsstakar för en human summa och ha en stöddig maskin ändå,visserligen är det större förkammare i turbon,men vet inte om nån än som bottnat sugförkammarna...
Babs skrev:ska du ta ut under 80hk/cyl håller sug 606 bra,vet om fler maskiner som har rullat över 3 sommrar utan haverier,det är så stor skillnad i inköpspris,en 606turbo börjar ju på 18-19000kr medans en sugis kan man köpa för 8-9000kr,då kan man lika gärna plocka i H-profilsstakar för en human summa och ha en stöddig maskin ändå,visserligen är det större förkammare i turbon,men vet inte om nån än som bottnat sugförkammarna...
Jag har köpt en 606 turbo 24v för 5k och en för 10k kompletta. så nog var de att ta i med 18-19tusen
då har du haft tur gurre,jag har letat motorer dagligen i 18 månader,och det jag hittat har legat där runt,då har jag inte letat efter motorer i delar,utan kompletta maskiner,jag gav 5t för 606sug,och det var rekordbilligt tyckte jag
vidare är det ganska mkt som skiljer turbo-sug men nu var det frågan om hållbarhet..
vidare är det ganska mkt som skiljer turbo-sug men nu var det frågan om hållbarhet..
motorn var en 99 som 20t mil och köpt från en skrot. å där är den testad med bra resultat. desmma var de med 10k motorn med.The skrev:priset beror ju på så mycket (tillgång osv), och om man är seriös (eller iaf vill ha en motor som håller) utgår man ju inte från en som gått 50´000 när man börjar trimma
vilken skrot om man får fråga,billigast på bildelsbasen senaste året är 17500kr..scanna gärna in kvittot..Gurre_88 skrev:motorn var en 99 som 20t mil och köpt från en skrot. å där är den testad med bra resultat. desmma var de med 10k motorn med.The skrev:priset beror ju på så mycket (tillgång osv), och om man är seriös (eller iaf vill ha en motor som håller) utgår man ju inte från en som gått 50´000 när man börjar trimma
Ska leta upp kvittot och fixa fram de. Så ska ni få se, om ni nu tror att ja skulle ljuga om de..
Sen vet jag att En kille i haparanda som skrotar mercedes såld en 606 turbo får 12k till finland från en e-klass så här har vi 3 motorer under 15k
Såhär står de på mitt konto på bildelsbasen till att börja med!:
Status Lagernr Artikel Kostnad
Till salu W1219 Motor Diesel / Mercedes E-Class - visa 5.000 kr
Sen vet jag att En kille i haparanda som skrotar mercedes såld en 606 turbo får 12k till finland från en e-klass så här har vi 3 motorer under 15k
Såhär står de på mitt konto på bildelsbasen till att börja med!:
Status Lagernr Artikel Kostnad
Till salu W1219 Motor Diesel / Mercedes E-Class - visa 5.000 kr