va tror ni om kamaxel valet?
va tror ni om kamaxel valet?
tjena!
tänkte bara höra vad ni tror om denna kamaxel..
det är en KG19
V-lyft: in:12.40 ut:11.25 Nockv.:105 Duration: in:312 ut:292
för övrigt så ska den sitta på en:
b20
topp portad 44 37
dubbla weber 45
extraktor 4-2-1
om inte denna är bra. vill ja gärna ha förslag på vilken som passar bäst
tänkte bara höra vad ni tror om denna kamaxel..
det är en KG19
V-lyft: in:12.40 ut:11.25 Nockv.:105 Duration: in:312 ut:292
för övrigt så ska den sitta på en:
b20
topp portad 44 37
dubbla weber 45
extraktor 4-2-1
om inte denna är bra. vill ja gärna ha förslag på vilken som passar bäst
- m widelycke
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 18
- Blev medlem: tor jun 16, 2005 9:04 am
- Ort: Halmstad
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
vad vill du med din motor? sportåkning, rally-kung eller dragrace?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
kjøpt greier hos KG siden 1979 er VELDIG fornøyd med hannes greier,kopiert eller ikke KG 19 har kjørt med trimmet ,ported,planad topp,å med dcd36 det går det å,men inget bra tomgang,å lite vakum til bremser,krever speciellt oppsett på bestykkningfrågan i denne modus.
KG 19 med dobble webrer(sk-racing kopier) funked SVÆRT bra i alle fall.på gatan,div racing....er en MEGET bra allround kam.kommer SVÆRT tili å slutter sent av,bare drar å drar......har sikkert hadd minst 9000rpm....(brente opp varvreknaren,två ganger ) tru hvordan denne hadde vært med turbo....... har en kam(kg19) som no er montert i den 3 motorn
KG 19 med dobble webrer(sk-racing kopier) funked SVÆRT bra i alle fall.på gatan,div racing....er en MEGET bra allround kam.kommer SVÆRT tili å slutter sent av,bare drar å drar......har sikkert hadd minst 9000rpm....(brente opp varvreknaren,två ganger ) tru hvordan denne hadde vært med turbo....... har en kam(kg19) som no er montert i den 3 motorn
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
motorn ska bara gå på gatan, lite gatrace är mkt möjligt. men de ska inte vara någon racermaskin (och kommer ju inte att vara med den motor ) men angående kammen så ska den passa till en bra portad topp 44 37 (ska lämna in den för portning) weber 45or, 4-2-1, org borr. vill hellst att den ska dra bra ifrån botten. för ja kommer nog inte vara på de höga varven ändå så mkt 5000>
så blir s kammen bra eller är den lite för vass?
så blir s kammen bra eller är den lite för vass?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
ska du inte varva mer än 5000rpm så är det lika bra att köra med K cam, men det blir som sagt ingen räser(130-145hk). En ricktig B20 ska va död under 5000rpm sen ska den slita som f.. mot 8500rpm. med 2x weber 45 så går en sådan motor ändå bra att bruksköras med inte allt för elendig bensinförbrukning.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Håller du dig bara under 7000 varv så håller det mesta..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
S-kam= typ helt tom under 4000 varv..
(om du har halsringar för mkt effekt.)
Jag rekommenderar annars varmt KG6-kammen för gatåka, drar från ca 2700 och ända till 7500rpm. har själv använt den i en liknande B20 2,0 l.motor för gatåka. körde då Weber DCOE 2x48 med 42 i halsring,och 17cm.s Parnerinsug trots det var den mkt lättkörd i stan och drog inte så hysteriskt mycket soppa heller.
(om du har halsringar för mkt effekt.)
Jag rekommenderar annars varmt KG6-kammen för gatåka, drar från ca 2700 och ända till 7500rpm. har själv använt den i en liknande B20 2,0 l.motor för gatåka. körde då Weber DCOE 2x48 med 42 i halsring,och 17cm.s Parnerinsug trots det var den mkt lättkörd i stan och drog inte så hysteriskt mycket soppa heller.
till vintern:E30 m50@PT-SC61 PPF-rör .TIAL 38 WG
okej.
ja kollade lite på mina gasare nu va de gäller bestyckningen.
och vad misabs bes. tabeller säger så har jag exakt den förgasarbes. till en K kam. de ända som inte stämmer är nålventilen och e-rören.
de står att de ska vara e-rör F2 och nålventil 175.. jag har e-rör F9 och nålventilen kan ja inte läsa av? hittar inga siffror.. är inte så insatt i bestyckning än men va betyder de när e-rör är en F9 ist för F2? och nålventilen är väl tex. 225 så är den tjockare än 175 som gör att de täpper till snabbare eller?
och sen.. hur mkt mer kräm får ja av KG6 ist för K-kam då? skiljer ju trots allt 1300 kr.. någon som har erfarenheer?
ja kollade lite på mina gasare nu va de gäller bestyckningen.
och vad misabs bes. tabeller säger så har jag exakt den förgasarbes. till en K kam. de ända som inte stämmer är nålventilen och e-rören.
de står att de ska vara e-rör F2 och nålventil 175.. jag har e-rör F9 och nålventilen kan ja inte läsa av? hittar inga siffror.. är inte så insatt i bestyckning än men va betyder de när e-rör är en F9 ist för F2? och nålventilen är väl tex. 225 så är den tjockare än 175 som gör att de täpper till snabbare eller?
och sen.. hur mkt mer kräm får ja av KG6 ist för K-kam då? skiljer ju trots allt 1300 kr.. någon som har erfarenheer?
B20:in går fint på F9 rör. Du bör ha 225 nålventil, ju större ju mer soppa kan den släppa in, (högre flöde). F9,145 huvud, 170 luft går fint på en kompis 2.0, steg 3, weber 45, KG6.
Om du ska köra en KG kam så skulle jag välja KG5:an, 6an är lite tråkig, går som en R kam ungefär.
K kammen är det tråkigaste valet.
S kammen kräver högt kompressionsförhållande för att gå bra på lägre varv men den går absolut att åka med på gatan, den ger motorn en lite argare karaktär, klipper till ordentligt runt 4000 och drar till över 8000.
Vad som är bäst har jag ingen aning om, jag skulle välja KG5 eller S eller nån av TG motors stålkammar som ska gå "bäst" ?
Om du ska köra en KG kam så skulle jag välja KG5:an, 6an är lite tråkig, går som en R kam ungefär.
K kammen är det tråkigaste valet.
S kammen kräver högt kompressionsförhållande för att gå bra på lägre varv men den går absolut att åka med på gatan, den ger motorn en lite argare karaktär, klipper till ordentligt runt 4000 och drar till över 8000.
Vad som är bäst har jag ingen aning om, jag skulle välja KG5 eller S eller nån av TG motors stålkammar som ska gå "bäst" ?