Jag köpte mig 2008 en donatorbil, en P1800 -67a
Den är väldigt rutten men jag vill och ska laga upp den. Har dock inte börjat ännu pga.
utdraget meck på bruksbil, flytt och en massa andra skäl.
Chassinummret sitter ju vid batterihyllan på denna, jag har slipat fram det med roterande
stålborste så det syns tydligt att det stämmer mot papprena. Chassinummret hade jag
tänkt slipa lite till och sen bara klarlacka så det syns tydligt att det är rätt.
Egentligen behöver samtliga rambalkar bytas helt på bilen om man ska få det bra då
dessa är på många ställen helt obefintliga eller möjliga att slå sönder med handkraft.
Jag har hämtat motorrummet från en Amazon -69 på skroten vilket är samma konstruktion.
Jag avser att inledningsvis INTE besiktiga denna som ombyggt fordon utan som en vanlig
P1800 med B18 (dock direktinsprut och katalysator)
Vad är defintionen på en bil? egentligen skulle jag ju byggt ett helt nytt chassi med ny
plåt istället för att lappa ihop vraket som det är. Samtliga golv behöver bytas samt
tvärbalk bak och rambalkar både fram och bak.
Exempel på tvärbalken framför bakaxeln:

Exempel på rambalk fram och nere i hörnet på motorrummet:

Amazon-framdelen jag hämtat att skarva på (det borde bli bra, men det är
ju fortfarande väldigt mycket brunt bakåt sätt att lappa)

Bilen SKA lagas då jag som sagt äger den, har plåtar, papper, rätt chassinr och allt.
Har dock insett att jag sänker ambitionsnivån från att bygga monsterbil direkt till att
först få den att fungera som en bil och därefter modifiera lite varje vinter.
Tacksam för åsikter om HUR man får rostlaga? Det smidigaste hade ju varit att tillverka
ett chassi med samma form i 4-kantsprofil och lyfta över liket på så man hade ett helt
friskt chassi i botten istället för detta ruttna snusk som är lagat och lappat. Chassit jag
har duger ändå att ta mått på för att kopiera det till en ny konstruktion (identiskt med orginal att ugtå ifrån iallafall)
Mvh. // Taz