Har en pontiac med big block 400, bilen är i fint skick,
Många säger att motorn går märkbart sämre om man kör med raka rör? någon som har koll ?
vad är att rekomendera om man ska köra dubbla rör,?
had en tanke på en ljuddämpare i mitten av bilen sedan efter de dra ut så man får dubbla, pga dålig ekonomi ,,
alla tips är väldigt välkommna, tackar på förhand mvh
Raka rör ?
- Thunderbolt
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 278
- Blev medlem: tor maj 17, 2007 11:07 am
- Ort: Klippan
Det är ingen fara det enda som kommer bli skillnad är att bilen låter MER, kan kanske till och med tjäna någon hk. Så om du vill ha rakrör så sätt på det och njut!
Jag måste också få säga att det är ingen big block Pontiac du har, alla Pontiac V8:or har samma ytter dimensioner förutom 301 och 265 (lägre deckhöjd) fast de räknas knappt.
Om man på något sätt ska skilja dem mellan small och big så kan man säga att 3" ramtapp och mindre är small och 3,25" ramtapp är big och det är endast 421, 428 och 455 som har 3,25, så det är svårt att se skillnad direkt på utsidan så small och big block används sällan i Pontiac sammanhang.
Det är bara en Pontiac V8:a helt enkelt!
Jag måste också få säga att det är ingen big block Pontiac du har, alla Pontiac V8:or har samma ytter dimensioner förutom 301 och 265 (lägre deckhöjd) fast de räknas knappt.
Om man på något sätt ska skilja dem mellan small och big så kan man säga att 3" ramtapp och mindre är small och 3,25" ramtapp är big och det är endast 421, 428 och 455 som har 3,25, så det är svårt att se skillnad direkt på utsidan så small och big block används sällan i Pontiac sammanhang.
Det är bara en Pontiac V8:a helt enkelt!
Pontiac Firebird Trans Am -74
Pontiac GTO -05
Pontiac GTO -05