B30 kompressor med turbo
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 117
- Blev medlem: mån jun 06, 2005 11:38 am
- Ort: Lidköping/Lycksele
- Kontakt:
B30 kompressor med turbo
Har inte fört så mycket väsen av mig här på forumet förutom i garaget o på stan.
Tänkte bara skriva en lite läges info har kört ca:120mil nu med min kompressor matade b30.
Nästan problemfritt tills igår då jag gjorde om insuget till kompressorn och höjde roots laddet till 0,8bar var kul så länge det vara tänkte börja filma men då gick toppackingen när jag hade som mest kul jaja sånt som händer.
Man har ju lärt sig lite under sommaren o allt körande o mätande så nu kommer en lite konvertering som jag vill bygga förra vintern.
En liten turbo ska monteras (HX55) FL16 IC tillsammans med kompressorn specialkoppling större spridare m.m.
Skriv gärna vad ni tycker
Tänkte bara skriva en lite läges info har kört ca:120mil nu med min kompressor matade b30.
Nästan problemfritt tills igår då jag gjorde om insuget till kompressorn och höjde roots laddet till 0,8bar var kul så länge det vara tänkte börja filma men då gick toppackingen när jag hade som mest kul jaja sånt som händer.
Man har ju lärt sig lite under sommaren o allt körande o mätande så nu kommer en lite konvertering som jag vill bygga förra vintern.
En liten turbo ska monteras (HX55) FL16 IC tillsammans med kompressorn specialkoppling större spridare m.m.
Skriv gärna vad ni tycker
Senast redigerad av Andre Persson den mån aug 29, 2005 8:09 am, redigerad totalt 1 gånger.
Andre Persson
Har 2st volvo 164 en av dom är en 164E från 74 original bil 15000mil
och min leksak en 164 B30 prospark kompressor med hx55 turbo
Har 2st volvo 164 en av dom är en 164E från 74 original bil 15000mil
och min leksak en 164 B30 prospark kompressor med hx55 turbo
- marmander
- Forumsberoende
- Inlägg: 1560
- Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
- Ort: Torestorp
- Kontakt:
Re: B30 kompressor
Som vanligt steget efter mig med missödenaAndre Persson skrev:Har inte fört så mycket väsen av mig här på forumet förutom i garaget o på stan.
Tänkte bara skriva en lite läges info har kört ca:120mil nu med min kompressor matade b30.
Nästan problemfritt tills igår då jag gjorde om insuget till kompressorn och höjde roots laddet till 0,8bar var kul så länge det vara tänkte börja filma men då gick toppackingen när jag hade som mest kul jaja sånt som händer.
Man har ju lärt sig lite under sommaren o allt körande o mätande så nu kommer en lite konvertering som jag vill bygga förra vintern.
En liten turbo ska monteras (HX55) FL16 IC tillsammans med kompressorn specialkoppling större spridare m.m.
Skriv gärna vad ni tycker
Du är mesig om du inte kommer och kör mot mig den 28:e
Kom till gbg, så hjälper jag dig med o-ringning!
I mitt fall hoppas jag på det bästa, funkar inte den lösning jag har nu, så får jag fixa en ny topp
MVH/
Simon
Det finns bara lösningar....
MVH/
Simon
MVH/
Simon
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
Re: B30 kompressor
En 55:a + kompressor?Andre Persson skrev:Har inte fört så mycket väsen av mig här på forumet förutom i garaget o på stan.
Tänkte bara skriva en lite läges info har kört ca:120mil nu med min kompressor matade b30.
Nästan problemfritt tills igår då jag gjorde om insuget till kompressorn och höjde roots laddet till 0,8bar var kul så länge det vara tänkte börja filma men då gick toppackingen när jag hade som mest kul jaja sånt som händer.
Man har ju lärt sig lite under sommaren o allt körande o mätande så nu kommer en lite konvertering som jag vill bygga förra vintern.
En liten turbo ska monteras (HX55) FL16 IC tillsammans med kompressorn specialkoppling större spridare m.m.
Skriv gärna vad ni tycker
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 117
- Blev medlem: mån jun 06, 2005 11:38 am
- Ort: Lidköping/Lycksele
- Kontakt:
- Axel
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 1027
- Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
- Ort: Knivsta
- Kontakt:
vad vet du om det?Nikel skrev:sak sam han har kompressor det har inte du så schhh på dig..
//Nikel
Jag har en Arrow 4-53 rootskompressor, med en Laycoock J-type overdrive (dvs. drevad för 1,4 bar laddtryck), på en fästram till B30... det var bara att jag voltade med min 164 innan jag han skruva dit den...
Axel Wall
Re: B30 kompressor
Är det inte roligare att åka transit i lycksele än skruva i en gammel volvo?Andre Persson skrev:Har inte fört så mycket väsen av mig här på forumet förutom i garaget o på stan.
Tänkte bara skriva en lite läges info har kört ca:120mil nu med min kompressor matade b30.
Nästan problemfritt tills igår då jag gjorde om insuget till kompressorn och höjde roots laddet till 0,8bar var kul så länge det vara tänkte börja filma men då gick toppackingen när jag hade som mest kul jaja sånt som händer.
Man har ju lärt sig lite under sommaren o allt körande o mätande så nu kommer en lite konvertering som jag vill bygga förra vintern.
En liten turbo ska monteras (HX55) FL16 IC tillsammans med kompressorn specialkoppling större spridare m.m.
Skriv gärna vad ni tycker
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 117
- Blev medlem: mån jun 06, 2005 11:38 am
- Ort: Lidköping/Lycksele
- Kontakt:
hehe jo åka transit med b20 var ju kul
Men skruva i volvon är roligare specielt när man vet att det finns ingen likadan med kompressor och turbo
Bilder kommer ska bara
Hällsa dom andra grabbarna med
Men skruva i volvon är roligare specielt när man vet att det finns ingen likadan med kompressor och turbo
Bilder kommer ska bara
Hällsa dom andra grabbarna med
Andre Persson
Har 2st volvo 164 en av dom är en 164E från 74 original bil 15000mil
och min leksak en 164 B30 prospark kompressor med hx55 turbo
Har 2st volvo 164 en av dom är en 164E från 74 original bil 15000mil
och min leksak en 164 B30 prospark kompressor med hx55 turbo
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 117
- Blev medlem: mån jun 06, 2005 11:38 am
- Ort: Lidköping/Lycksele
- Kontakt:
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
Re: B30 kompressor
Ska bli roligt att se denna rova in action, låter som ett hel rätt bygge iaf!peppe skrev:En 55:a + kompressor?Andre Persson skrev:Har inte fört så mycket väsen av mig här på forumet förutom i garaget o på stan.
Tänkte bara skriva en lite läges info har kört ca:120mil nu med min kompressor matade b30.
Nästan problemfritt tills igår då jag gjorde om insuget till kompressorn och höjde roots laddet till 0,8bar var kul så länge det vara tänkte börja filma men då gick toppackingen när jag hade som mest kul jaja sånt som händer.
Man har ju lärt sig lite under sommaren o allt körande o mätande så nu kommer en lite konvertering som jag vill bygga förra vintern.
En liten turbo ska monteras (HX55) FL16 IC tillsammans med kompressorn specialkoppling större spridare m.m.
Skriv gärna vad ni tycker