jaha. man kanske skulle berätta om vad man pysslar med i garaget!!!
Efter lite plågande mot en 9-5:a så sa en vevstake upp sig i b20:in, så nu står volvon i garaget igen.. och den här gången är det allvar....
Just nu håller hjulhusen på att breddas sen ska en kortad 8-3/4 upphängd i stegar dit....
Tänkte även bygga McPherson framvagn och bur i bilen..
Sen kommer vi till motorn...... V8
Hade tänkt mig en Chrysler 400 med riktigt goda grejer i....
Bilder kommer senare...
142 racing
bra fråga
bra fråga!!! Vet faktiskt inte. men man har ju sina sjuka ideer....
Nä men, den framvagn jag har nu är inte så jävla bra, dessutom ska jag bygga om så mkt för att ge plats åt åttan så då kan man lika gärna bygga McPherson... allt framför torpedväggen blir nytt... med hemgjorda länkarmar 240 spindlar osv osv osv.... ska inte heller ha nån framvagnsbalk under motorn utan framför, typ vid kylaren...
Nä men, den framvagn jag har nu är inte så jävla bra, dessutom ska jag bygga om så mkt för att ge plats åt åttan så då kan man lika gärna bygga McPherson... allt framför torpedväggen blir nytt... med hemgjorda länkarmar 240 spindlar osv osv osv.... ska inte heller ha nån framvagnsbalk under motorn utan framför, typ vid kylaren...
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
en dragrace Mcpherson är lättare.fizz skrev:borde inte framvagn med dubbla A-armar ge bättre plats, det är jue så de flesta gamla jänkebilarna är uppbyggda ... ?!?
ska du bygga kan du väl lika gärna göra det bättre? McPherson är jue en klar försämring ...
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/