Ang Beställa delar från usa..

Allt inom Usa bilar samt hot rods
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Ang Beställa delar från usa..

Inlägg av Amazon_Sleper »

Tänkte höra om hur pass snabb leverans å vad man får räkna för frakt å eventuell tull på grejerna från Summit Racing? Å om de bruka vara mycke strul?
Snabba svar uppskattas då jag vill beställa så fort de går :thumbright:
Ja e int bitter!!
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Du ser hur lång tid det ska ta och vad frakten kostar när du väljer fraktsätt på slutet.

Tull tror jag är 3,5% och moms 25%
Jag har då alltid fått betala båda.
Användarvisningsbild
johan johansson
Forumsberoende
Inlägg: 735
Blev medlem: tis apr 17, 2007 10:42 pm
Ort: västerås/turbocity

Inlägg av johan johansson »

beställde ett yoke därifrån tog 3dar vart ju lite dyrare men det gick fort
volvo pv 53 16v
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

johan johansson skrev:beställde ett yoke därifrån tog 3dar vart ju lite dyrare men det gick fort
E inte själva vitsen med å beställa från USA att de ska bli billigare? :?
Ja e int bitter!!
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

Amazon_Sleper skrev:
johan johansson skrev:beställde ett yoke därifrån tog 3dar vart ju lite dyrare men det gick fort
E inte själva vitsen med å beställa från USA att de ska bli billigare? :?
Om man ska ha delarna å snabbt å prylarna man ska ha bara finns i staterna så blir det ju både snabbare å billigare att ta hem själv än att importera via importfirmor som bara lägger på...
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

:arrow: bestiller gjerne deler fra usa/ eller på nettet; er såå mye billiere enn om du ska ha ett firma i hjemlandet å gjøre det... :shock:
sku ha starter til harley... i norge 4600kr eller 6200, på nettet fra usa 833kr inkl frakt å mva..xenonkitt fra kina 109kr for settet.. :thumbright:
frakten å tiden det går: fra 4-7 dager.. i norge bruker ett 20grams brev 5 dager til nabokomunen... :doh:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Ersviken skrev:
Amazon_Sleper skrev: E inte själva vitsen med å beställa från USA att de ska bli billigare? :?
Om man ska ha delarna å snabbt å prylarna man ska ha bara finns i staterna så blir det ju både snabbare å billigare att ta hem själv än att importera via importfirmor som bara lägger på...
Hum? Så i mitt fal ska beställa Konverter med stall på 2300-2600 e lite fundersam vad de ska vara, å repsats till lådan th350, förstärkt sprag å nya kåpor å grejer så e de inte säkert de bär sig? Såg konverter jag tro ska ha ligger på ca 1600+ tull å moms å i sverigen runt 3-3500?
Ja e int bitter!!
Användarvisningsbild
johan johansson
Forumsberoende
Inlägg: 735
Blev medlem: tis apr 17, 2007 10:42 pm
Ort: västerås/turbocity

Inlägg av johan johansson »

Amazon_Sleper skrev:
johan johansson skrev:beställde ett yoke därifrån tog 3dar vart ju lite dyrare men det gick fort
E inte själva vitsen med å beställa från USA att de ska bli billigare? :?
det var jag som var otydlig frakten blev dyrare tror yoket var en 600kr billigare ink frakt
volvo pv 53 16v
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Aha då är de ju en annan sak :wink: Så köpa lite inte nå bra köpa mycke å dyrt så löna de sig :thumbright:
Ja e int bitter!!
Gösta Eliasson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 66
Blev medlem: fre aug 08, 2008 3:12 pm
Ort: Vilhelmina

Inlägg av Gösta Eliasson »

Obs välj Usps(ej Ups) eller Fedex som fraktbolag så du e säker på att du får grejorna fram till din dörr.
En gång så hade summit skicka me nå konstigt bolag å då blev paketet
stannande på Arlanda,
Fick sen brev därifrån å dom fråga om dom skulle förtulla eller om vi skulle förtulla, vi svara att dom får sköta om förtullningen å vips så blev det en förtullnings avgift å sen en terminal avgift/dygn plus att sen frakten hem till Vilhelmina blev svindyr så vi fick leta reda på nån vi kände som åkte å hämta ut paketet på Arlanda.
Gösta Eliasson
Användarvisningsbild
www.Mktrader.com
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: mån maj 17, 2010 1:36 am
Ort: Newprt Beach
Kontakt:

Inlägg av www.Mktrader.com »

Det blir ju nastan alltid billigare att gora det sjalv men de finns ocksa en hel del oseriosa foretag i usa. Summit ar ett av de basta foretag du kan kopa av dock. Lite lattare om man har kontakter osv i usa. Det som tillkommer i swe ar moms och tull pa bade priset och frakten av den vara/varor du bestaller. Samt foretagen hjalper inte till att skriva ner kvitton som du maste ha for importen. San de dar med att Arlada/tullen tar paket det ar stick prov och har inte med o gora vem som du skickar paketet med. USPS har bra priser forallandes med ups och fedex.
Lev tid UPS och FEDEX ca 4 dagar vs USPS 9+ kan ju handa att ett o annat kommer innan 9 dagar men rakna inte med de.
De paket som oftast blir stoppade ar paket som har en synlig faktura eller kvitto pa en summa over 500sek. Ar de under sa far man lov att ta in de utan att tulla och momsa.


Detta va ju bra reklam :thumbright:
Bara o hojta till om ni behover delar, bilar, mc eller batar fran usa.

Magnus
+1 714 425 1574
www.mktrader.com
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Tog fedex som fraktsätt för dom var billigast 350dollar å dom andra låg nästan på 700dollar :shock: Tog ca 7 dagar från de dom skicka de...
Ja e int bitter!!
Användarvisningsbild
Holländaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 391
Blev medlem: lör jun 09, 2007 6:33 pm
Ort: Harads
Kontakt:

Inlägg av Holländaren »

Jag upplever både UPS och Fedex som jävulskt värdelösa och undviker dom så gott det bara går nuförtiden. Krångliga och opålitliga, funkar kanske bättre om man bor längre söderut men här uppe är dom kass.

En gång i vintras var det panik med delar som inte gick att få tag på i Sverige, och eftersom jag behövde grejerna fort så jag tog då UPS istället för USPS för att dom lovade leveranstid på 4-5 dagar. En vecka senare (när paketet redan borde ha varit framme) fick jag en faktura från nåt företag i Skellefteå som jag aldrig hade hört talas om, om jag ville betala min leverans. Stod iofs att det var UPS paket men allt såg så b-igt ut att man på riktigt funderade på om det var några lurendrejerier på gång, och jag är då inte en sån som tror det om allt.. Iaf efter lite forskning på nätet fick jag reda på att det var ett riktigt företag och betalade då in fakturan på en gång.. Några dagar senare fick jag en till faktura på samma summa, den här gången från UPS själv?? Dom verkar ha bra koll på det där... Ringde och sa att jag redan hade betalat och då slapp jag då betala en gång till iaf.. Nåja, paketet var redan för sent nu så det blev mindre panik med delarna.. Men efter ca 1½ månad började man som fundera vars grejerna hade tagit väg nånstans för ingenting hade då kommit. Fick ringa runt halva landet för att till slut få reda på att mitt paket hade blivit liggandes i Luleå. Dagen efter fick jag äntligen mina grejer, ca 2 månader efter jag hade beställt dom.
Nåja mitt tips är iaf att undvika dom om det går :thumbdown:

Hade man tagit USPS här hade grejerna varit framme efter 8-10 dagar och fraktkostnaden hade varit en tredjedel av priset om ens det... Har aldrig gått fel med USPS heller, och paketen brukar vara i Sverige efter max 2 dagar, sen blir dom liggandes i tullen i en vecka, är liksom bara det som gör det så seg..

Beställer man större grejer (som väger mer än 30 kg eller är skrymmande) så har man tyvärr inget val för då går det inte att skicka internationellt med USPS.
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Ja mitt eller vårt/ våra paket (mitt å tjejens) vägde 50kg styvt :wink:
Ja e int bitter!!
Användarvisningsbild
www.Mktrader.com
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: mån maj 17, 2010 1:36 am
Ort: Newprt Beach
Kontakt:

Inlägg av www.Mktrader.com »

Jag anvander mig av www.schneider.com med flygfrakt om dessa saker ar under 0.6 cubikmeter och vager under 100 kg. De flesta skickar jag dock till goteborg malmo sthlm och umea och sander jag det pa en onsdag innan kl 1600 sa ar de pa flygplattsen mandag morgon klar for upphamtning. Dock sa kan de bli krongligt att kora ut pa glesbebyggden.

Pris for detta under 450 dollar.
Bara o hojta till om ni behover delar, bilar, mc eller batar fran usa.

Magnus
+1 714 425 1574
www.mktrader.com
Skriv svar