Hallå
Tänkte köpa på mig en koppling till min Corvette 427cui L88:a
Tänkte som sagt köra med manuell låda.Måste ha en koppling som pallar ca 600hp.
Och som går att köra med på väg,ingen on/off koppling.
Ska man gå på en 2 eller 3skivig koppling
Någon som har bra erfarenhet av någon koppling?
Lars
koppling
koppling
Corvette Stingray -69 Svart,427cui,med 6 Richmond manuellåda snart.
http://www.pixbox.se/usr_show_id55085_page0_order1.html
http://www.pixbox.se/usr_show_id55085_page0_order1.html
Ingen som har nått att rekomendera
Lars
Lars
Corvette Stingray -69 Svart,427cui,med 6 Richmond manuellåda snart.
http://www.pixbox.se/usr_show_id55085_page0_order1.html
http://www.pixbox.se/usr_show_id55085_page0_order1.html
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 66
- Blev medlem: fre aug 08, 2008 3:12 pm
- Ort: Vilhelmina
Kolla på en Centerforce http://www.centerforce.com/.
Deras koppingar brukar funka till det mesta och dom har centrifugalvikter på tryckplattan som gör att kopplingen griper hårdare ju mer du varvar.
Deras koppingar brukar funka till det mesta och dom har centrifugalvikter på tryckplattan som gör att kopplingen griper hårdare ju mer du varvar.
GASOLINE is for washing parts - ALCOHOL is for drinking - NITRO is for racing!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 437
- Blev medlem: sön jul 06, 2008 9:23 pm
- Ort: Dalsjofors Sweden
har monterat en centerforce dual friction på en -69 vette med 427 ,men den går gatan med hala däck ,vet inte om denna kopplingen pallar stripen ,mjuka däck
har för mig att det tom satt vikter på tryckplattans fjäder för att hjälpa till att låsa upp vid högre varvtal
har erfarenheter av sinter samt vanlig lamell på runtrunt och det är typ helt omöjligt att slira "köra gata" med sådan lammell
har för mig att det tom satt vikter på tryckplattans fjäder för att hjälpa till att låsa upp vid högre varvtal
har erfarenheter av sinter samt vanlig lamell på runtrunt och det är typ helt omöjligt att slira "köra gata" med sådan lammell
Torbjörn Andersson
- Funderar man på att svänga går det för sakta
- Funderar man på att svänga går det för sakta
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 66
- Blev medlem: fre aug 08, 2008 3:12 pm
- Ort: Vilhelmina
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 437
- Blev medlem: sön jul 06, 2008 9:23 pm
- Ort: Dalsjofors Sweden
möjligt det finns olika sinter belägg ,men pga av att det inte finns någon fjädring i lamellen så är det inte lätt att hitta ngt drag läge ,biter direktGösta Eliasson skrev:Jag har aldrig märkt av att en sinter inte går att slira med, Lite aggressivare är den, man får släppa kopplingen lite försiktigare bara.
samtidigt kan det vara en fördel med sinter eftersom den inte "sväller" när man kopplar ur vilket gör att man får distinktare urkoppling ok tom kan köra med mindre pedalväg
Torbjörn Andersson
- Funderar man på att svänga går det för sakta
- Funderar man på att svänga går det för sakta
Sinterlameller finnes med og uten fjæring.
Et aggressivt belegg krever, paradoksalt nok, trykkplate med høyt fjærtrykk
skal den være enkel å kjøre på gata. Baksiden med det er hardtrampa koppling.
Centerforce Dual Friction er en ypperlig koppling til de aller fleste på gatenivå. Lettrampad og tåler høyt vridmoment.
Et aggressivt belegg krever, paradoksalt nok, trykkplate med høyt fjærtrykk
skal den være enkel å kjøre på gata. Baksiden med det er hardtrampa koppling.
Centerforce Dual Friction er en ypperlig koppling til de aller fleste på gatenivå. Lettrampad og tåler høyt vridmoment.