Johan Josefsson (blyfot)

En liten presentation av er själv (frivillig)
blyfot
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: sön jan 04, 2004 4:52 pm
Ort: Kristdala.......småland

Johan Josefsson (blyfot)

Inlägg av blyfot »

Tjena!
Vilket bra forum som man snubblade över......
jag är ifrån Kristdala i småland och har trimmat allt som jag har ägt......
mest SAAB 16v turbos & Volvo B20 sugtrim
Livet börjar vid 2bar ;)
Minos
För mycket laddtryck
Inlägg: 148
Blev medlem: tor dec 25, 2003 11:55 pm
Ort: Bakom ingenstans (Umeå)
Kontakt:

Inlägg av Minos »

Saabarna där låter fint ;) Nått man känner till?
blyfot
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: sön jan 04, 2004 4:52 pm
Ort: Kristdala.......småland

Inlägg av blyfot »

Minos skrev:Saabarna där låter fint ;) Nått man känner till?
tja du, det skulle jag inte tro, men det projektet som står i garaget nu kommer att bli det värsta hittils så vem vet.........
Livet börjar vid 2bar ;)
Minos
För mycket laddtryck
Inlägg: 148
Blev medlem: tor dec 25, 2003 11:55 pm
Ort: Bakom ingenstans (Umeå)
Kontakt:

Inlägg av Minos »

blir intressant att se om du syns på strippen eller likn =) Vet av två killar som bygger en bakhjulsdriven saab. Hans förra saab var ute på blocket för att tagsen, 500+hk i den =). Men bilen dom bygde nu hade för mkt för vad växellådan skulle klara, sen är det ju bättre med bakjulsdrift. Kommer nog bli intressant =)
blyfot
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: sön jan 04, 2004 4:52 pm
Ort: Kristdala.......småland

Inlägg av blyfot »

tja, det är nog lite mycket om man ska ha nå'n längre hållbarhet, jag siktar på att hamna på runt 400 HK för att kunna använda bilen som bruksbil och för att inte behöva göra nå't vid insidan på motorn, det kommer nog inte bli klart till sommaren för jag har börjat med stylingen först, satsar nog på att bli klar med motorn under nästa vinter, det är ju inte precis gratis med kullagrade turboaggregat :cry:
förresten, sa du att det är bättre med bakhjulsdrift? tja i USA finns det japsar som kör på mitten åttor med framhjulsdrift så jag tror nog att det funkar med grävling-drift på strippen om man vill :wink: och bakhjulsdrift på en SAAB är väl nästan värre än att svära i kyrkan :lol:
men du har rätt i att det blir intressant det där projektet som du pratade om.
Livet börjar vid 2bar ;)
Minos
För mycket laddtryck
Inlägg: 148
Blev medlem: tor dec 25, 2003 11:55 pm
Ort: Bakom ingenstans (Umeå)
Kontakt:

Inlägg av Minos »

haha :D men det är japsar det, dom lyckas med allt :o jo det är klart att göra en saab till bakhjulsdrift e ju som lite fel, men vill man ta ut mycke kanske man måste göra det? jag vet inte, jag va påväg att köpa en saab från den här jonas som bygger bilen... men det vart inget pga frakt å allt. Kommer nog fler tillfällen =)
Men 400hp verkar ju rätt ok :P är det en 900? isf ng eller og? T8 eller T16? Kan du inte skicka lite kort hur det går och vad som ska göras :D

/Minos
blyfot
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: sön jan 04, 2004 4:52 pm
Ort: Kristdala.......småland

Inlägg av blyfot »

lekte lite i photoshop, :oops: men med lite lagom repiga glasögom kan man möjligen se åt vart det lutar. :) Färgvalet är det jag funderar på härnäst..... :?:

Bild
Bild
Livet börjar vid 2bar ;)
Skriv svar