Byte ventilstyrningar 350?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
ok men oftast så räknar man i hop alla små kostnader så hadde de i slutändan blivit både billigare och bättre med nya toppar.( flödar mycket bättre)
de gammla topparna har ju kanse börjat ha gjort sitt också (kolla efter sprickor noga!) men är man noga med matching numers och inte så beroende av effekt så klart man ska åka med gamla cheva original prylar.
de gammla topparna har ju kanse börjat ha gjort sitt också (kolla efter sprickor noga!) men är man noga med matching numers och inte så beroende av effekt så klart man ska åka med gamla cheva original prylar.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 452
- Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
- Ort: Sollefteå
De kan hända men sprider man ut kostnaden så spela de inte så stor roll.. Behöver inte byta fjädrar å sånt nu för dom räcker till kammen jag har... Så de blir nästa år om jag har tid/ råd (Ska försöka fixa till en starkare låda med fler lameller å lite starkare bitar i med + en diffad axel innan)
Sen tycker jag mig minnas att du har skreva att de går att få bra flöde i orginal topparna? Så nu bli jag väldigt avig i dit resonemang
Sen måste man ju även till stå att de är betydligt roligare å hålla på å försöka förbättre befintliga delar än å köpa nytt som alla andra..
Betydligt roligare å säga att man gjort de mesta själv än å säga att jag har vare jätte duktig å köpt allt färdig titta vad duktig jag är
Sen tycker jag mig minnas att du har skreva att de går att få bra flöde i orginal topparna? Så nu bli jag väldigt avig i dit resonemang
Sen måste man ju även till stå att de är betydligt roligare å hålla på å försöka förbättre befintliga delar än å köpa nytt som alla andra..
Betydligt roligare å säga att man gjort de mesta själv än å säga att jag har vare jätte duktig å köpt allt färdig titta vad duktig jag är
Ja e int bitter!!
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 452
- Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
- Ort: Sollefteå
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jo det är bra toppar om man inte ska varva så mycket (liten aria vid stötstängerna) jag har själv nåra ruskigt fina proffs portade 292 järn toppar som är lite mytomspunna nostalgi!
flödar 275cfm räcker säkert till 620hk på rätt motor.
flödar 275cfm räcker säkert till 620hk på rätt motor.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 452
- Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
- Ort: Sollefteå
Mina är ju 461or 62cc f rum 160cc in å 60cc ut.. Gissa på att dom ligger på ca175cc in nu å 75-80cc ut..
Skulle vare intressant å flöda dom nu sen efter byte av ventiler till 2,02 å ,1,60 borde ju bli bättre ytterradie i dom nu...
Vad vare som skiljde 292 mot 461? Sen finns de väl en modell som har ett X på slute som har större kanaler? Mins jag läste de på mortecs hemsida.
Å jag ska inte varva så mycket en V8a ska ha botten Har tänkt mig ett kambyte sen å sikta på å ha en mot 6-6200rpm sen men de är sen de...
Skulle vare intressant å flöda dom nu sen efter byte av ventiler till 2,02 å ,1,60 borde ju bli bättre ytterradie i dom nu...
Vad vare som skiljde 292 mot 461? Sen finns de väl en modell som har ett X på slute som har större kanaler? Mins jag läste de på mortecs hemsida.
Å jag ska inte varva så mycket en V8a ska ha botten Har tänkt mig ett kambyte sen å sikta på å ha en mot 6-6200rpm sen men de är sen de...
Ja e int bitter!!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 186
- Blev medlem: fre okt 24, 2008 6:16 pm
Här är några med X.
3782461X 60-63 283/327 62cc chamber
Camel hump, no accessory holes,
larger 172/64cc port volumes,
3932441X 69-70 350/400 80cc chambers
3947041X 69-70 302/350 64cc chamber
"Right angle" casting identifier,
good HP head, accessory holes
165cc intake port
3973487X 71-72 350 75cc chamber
3986336X 71 350 76cc chamber
3986339X 71 307/350 74cc chamber
Det är Indy 487X med 2.02/1.60 Rostfria ventiler som sitter på min maskin.
3782461X 60-63 283/327 62cc chamber
Camel hump, no accessory holes,
larger 172/64cc port volumes,
3932441X 69-70 350/400 80cc chambers
3947041X 69-70 302/350 64cc chamber
"Right angle" casting identifier,
good HP head, accessory holes
165cc intake port
3973487X 71-72 350 75cc chamber
3986336X 71 350 76cc chamber
3986339X 71 307/350 74cc chamber
Det är Indy 487X med 2.02/1.60 Rostfria ventiler som sitter på min maskin.
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 452
- Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
- Ort: Sollefteå
Här är lite info om mussetoppar och gjutnummer.
http://www.jalopyjournal.com/forum/show ... p?t=119815
http://www.thedirtforum.com/castings.htm
http://www.mortec.com/castnum.htm
http://www.jalopyjournal.com/forum/show ... p?t=119815
http://www.thedirtforum.com/castings.htm
http://www.mortec.com/castnum.htm
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 452
- Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
- Ort: Sollefteå
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 452
- Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
- Ort: Sollefteå
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 452
- Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
- Ort: Sollefteå
Tänkte jag skulle skriva å säga att har fått K-line monterat nu stoppa på topparna å dra i alla fal ingen olja
Men tog även å mäta å kolla lite på mina 461or å såg blandannat att stiften sitter bra mycke längre in mot mitten på dom, Vilket ju inte är så himla dumt..
Vore ju trevligt att få bromsa motorn sen när allt lirar
Men tog även å mäta å kolla lite på mina 461or å såg blandannat att stiften sitter bra mycke längre in mot mitten på dom, Vilket ju inte är så himla dumt..
Vore ju trevligt att få bromsa motorn sen när allt lirar
Ja e int bitter!!