Hållbarhet MB sugis med turbo????
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 15
- Blev medlem: ons feb 24, 2010 9:25 am
- Ort: Strömsund
Hållbarhet MB sugis med turbo????
är det nån vits alls å klämma på en turbo på en 250/300"icketurbo" motor eller dör den i förtid?
dt motorer verkar ju va lika vanliga som kryptonit
önskan e ju större turbo och på sikt värre pump men håller det?
vad är det för fläns på ett MB org grenrör btw???
dt motorer verkar ju va lika vanliga som kryptonit
önskan e ju större turbo och på sikt värre pump men håller det?
vad är det för fläns på ett MB org grenrör btw???
Den som inget laddtryck har
Han får åka utan Bar
Han får åka utan Bar
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 15
- Blev medlem: ons feb 24, 2010 9:25 am
- Ort: Strömsund
de som skiljer e att de e oljekylda kolvar på turbo motorn och natrium fyllda ventiler i toppen.
sen skiljer de på pumpen lite då turbon har ALDEN eller va de heter som känner av laddet
har en 3L 6a till salu me pump och grenrör dock en icke turbo till bra pris om du e intresserad. endsat 7-8mil från ström
sen skiljer de på pumpen lite då turbon har ALDEN eller va de heter som känner av laddet
har en 3L 6a till salu me pump och grenrör dock en icke turbo till bra pris om du e intresserad. endsat 7-8mil från ström
"En snöboll i skrevet"
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 15
- Blev medlem: ons feb 24, 2010 9:25 am
- Ort: Strömsund
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 15
- Blev medlem: ons feb 24, 2010 9:25 am
- Ort: Strömsund
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 15
- Blev medlem: ons feb 24, 2010 9:25 am
- Ort: Strömsund
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
vet att de gamla mb 300 5an hade större överfall på både stakar och vev. sen var det lite tjockare kolvtak åxå. en polare åker 250 med mynä.
ganska mycket uttaget, dock skjutit ett par motorer men det har vart helt omodifierade vad gäller stakar osv sen hade de gått de klassiska mb diesel milen
stt grenröret till 300 5a har t3. tror även 250/300 har t3
ganska mycket uttaget, dock skjutit ett par motorer men det har vart helt omodifierade vad gäller stakar osv sen hade de gått de klassiska mb diesel milen
stt grenröret till 300 5a har t3. tror även 250/300 har t3
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 101
- Blev medlem: fre dec 25, 2009 11:56 pm
- Ort: Västerlanda
- Kontakt:
Det sitter elstyrd fördelarpump på 290 motorerna. 290 motorn är dessutom lite annorlunda än dom "vanliga". Det är inte förkammare, utan direktinsprutat.valmet440 skrev:Är det någon som vet säkert om w210 290td har mekanisk pump?noech skrev:tror även w210 290td ha de och c-klass 250 td
Har läst någon annanstans på forumet att den har fördelarpump, men inget om hur den styrs.
Japp, jag är på jakt efter en direktinsprutad "mekaniskt styrd" maskin. Handlar alltså inte om maxeffekt....Kjell Niklasson skrev:Det sitter elstyrd fördelarpump på 290 motorerna. 290 motorn är dessutom lite annorlunda än dom "vanliga". Det är inte förkammare, utan direktinsprutat.
Hursomhelst borde det funka med 250dt pump på 290 motorn, väl?
Radpumpen borde utan problem kunna klara det förmodade högre trycket med direktinsprutar-spridarna (långt ord)?
edit: tusen tack för svaret förresten!
Original turborören till 250/300D har iaf T04 fläns, så jag blir inte förvånad om tex STT också har de, för de är fler än en som skruvat HX35/40or på original turborör på domRobert Markström skrev:vet att de gamla mb 300 5an hade större överfall på både stakar och vev. sen var det lite tjockare kolvtak åxå. en polare åker 250 med mynä.
ganska mycket uttaget, dock skjutit ett par motorer men det har vart helt omodifierade vad gäller stakar osv sen hade de gått de klassiska mb diesel milen
stt grenröret till 300 5a har t3. tror även 250/300 har t3