Böter - Fel regnummer
- Deztallica
- Forumsberoende
Böter - Fel regnummer
Fick böter för att ha framfört fordon med körförbud. Obesiktat alltså.
Det var ju inga tvivel, och jag slapp en till bot på 500kr, där jag visste att jag gjort fel SÅ jag skrev på.
Dock så skrev han fel regnummer. LJL istället för JLJ. Det nummer han råkade tillhöra ett släp (ett besiktat sådant).
Borde jag inte kunna slingra mig ur?
TACK!
Med vänlig hälsning
Robin
Det var ju inga tvivel, och jag slapp en till bot på 500kr, där jag visste att jag gjort fel SÅ jag skrev på.
Dock så skrev han fel regnummer. LJL istället för JLJ. Det nummer han råkade tillhöra ett släp (ett besiktat sådant).
Borde jag inte kunna slingra mig ur?
TACK!
Med vänlig hälsning
Robin
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
- Sleeper_86
- Forumsberoende
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Sleeper_86
- Forumsberoende
sålänge din kråka inte är av "times new roman" stil, kan dom väll knappast intyga att det står ditt namn, beror på hur slarvigt du skriver
vet inte om man ens har rätt att dra det till rättegång om man redan skrivit på, men nu står det ju visserligen fel regnr, så då måste dom väll be dig skriva på en annan lapp o då får du väll dra det till rättegång då isf.
vilket innebär att det blir polisens ord mot ditt o du antagligen förlorar...
jag VET inte, bara gissar
vet inte om man ens har rätt att dra det till rättegång om man redan skrivit på, men nu står det ju visserligen fel regnr, så då måste dom väll be dig skriva på en annan lapp o då får du väll dra det till rättegång då isf.
vilket innebär att det blir polisens ord mot ditt o du antagligen förlorar...
jag VET inte, bara gissar
håller medSleeper_86 skrev:Ser inte problemet, han har varit ute och fått böter för framfört fordon med körförbud, på lappen är det en släpvagn som är besiktigad??
spela dum bara, släpet var lånat vad visste du?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
- Deztallica
- Forumsberoende
På boten står det ikryssat att jag framfört personbil. Jag kan vänta tills det kommer en påminnelse, vilket det kommer att göra med tanke på att jag skrivit på, och att namn, adress, telefonnummer och personnummer står. Det kollar dom ju på plats emot centralen att det stämmer.
Men han har ju skrivit fel så den borde ju i sig bli ogiltig?
Men han har ju skrivit fel så den borde ju i sig bli ogiltig?
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
- Deztallica
- Forumsberoende
Ja men då har dom inte namn, adress, telefonnummer osv.DruTTeN skrev:fick parkeringsböter en gång o då skrev dom fel reg nr.. Dom skrev RXS istället för PXS så jag kasta lappen o hörde inge mer sen. Nu vet man ju som sagt inte hur det blir eftersom du skrivit på.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
- Deztallica
- Forumsberoende
1500 svenska riksdaler.
Zkunk skrev:Får man fråga hur mycket du fick just för att ha kört obes?
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
- Sleeper_86
- Forumsberoende
Polarens Passat blev en Audi på p-lappen, den var ogiltlig. Men är ju inte värre än att ringa till dom å fråga?
Du har fått en böteslapp som de står fel reggnummer på, är den ändå giltlig eller inte.. Så får vi ju slut på spekulationerna med
Du har fått en böteslapp som de står fel reggnummer på, är den ändå giltlig eller inte.. Så får vi ju slut på spekulationerna med
//Jimmy
Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.