164-sesongen är över för i år!
- marmander
- Forumsberoende
- Inlägg: 1560
- Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
- Ort: Torestorp
- Kontakt:
164-sesongen är över för i år!
som väntat slutade allt med lite ras...
i sommar har det rasat 1st m31, två drivaxlar, 2st kopplingsvajrar, 1st plenum, samt2st getrag m50 och en m400, m400:an höll bäst!
Fick precis bilen att gå bra med hydraulisk koppling och getrag mm, körde lite 0-96 igår och med hjulspinn ettan ut och lite fäste på tvåan fick jag en tid på ca 4,5sek.
mkt ska göras nästa år, men för i år får det vara bra
kommer med lite bilder ikväll!
MVH/
Simon
i sommar har det rasat 1st m31, två drivaxlar, 2st kopplingsvajrar, 1st plenum, samt2st getrag m50 och en m400, m400:an höll bäst!
Fick precis bilen att gå bra med hydraulisk koppling och getrag mm, körde lite 0-96 igår och med hjulspinn ettan ut och lite fäste på tvåan fick jag en tid på ca 4,5sek.
mkt ska göras nästa år, men för i år får det vara bra
kommer med lite bilder ikväll!
MVH/
Simon
Det finns bara lösningar....
MVH/
Simon
MVH/
Simon
Re: 164-sesongen är över för i år!
Detta med kopplingsvajern är ju lite bökigt..har du hittat någon bra lösning för att byta den? Själv har jag inte hittat något enklare än att man tar loss bromsservon och då får lite plats att komma åt genomföringen genom torpeden. För mig var de det enklaste o snabbaste sättet att byta..men de kanske finns bättre sätt?marmander skrev: i sommar har det rasat 1st m31, två drivaxlar, 2st kopplingsvajrar, 1st plenum, samt2st getrag m50 och en m400, m400:an höll bäst!
Isbil 142DL -74 mattsvart eldflammor B22 dubbla solex 45
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
- marmander
- Forumsberoende
- Inlägg: 1560
- Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
- Ort: Torestorp
- Kontakt:
Det blir inte corvetteaxel, den säljer jag nog snart.
jag har en lamelldiff till m31/1031, så det blir nog en renoverad m31 med drivaxlar av riktigt stål (special från moser engineering).
Min koppling består numera av ett pedalställ inkl. kopplingscylinder från opel omega 2,6 och slavcylinder, samt urtrampningslager från saab 9000. Fungerar mkt bra!
Eftersom jag redan lagt en hel del pengar och arbete på manuell låda och koppling, så lutar det åt att köra med en zf-låda från bmw m3. Vet dock inte hur bra dessa håller... i annat fall blir det säkerligen en th350
jag har en lamelldiff till m31/1031, så det blir nog en renoverad m31 med drivaxlar av riktigt stål (special från moser engineering).
Min koppling består numera av ett pedalställ inkl. kopplingscylinder från opel omega 2,6 och slavcylinder, samt urtrampningslager från saab 9000. Fungerar mkt bra!
Eftersom jag redan lagt en hel del pengar och arbete på manuell låda och koppling, så lutar det åt att köra med en zf-låda från bmw m3. Vet dock inte hur bra dessa håller... i annat fall blir det säkerligen en th350
Det finns bara lösningar....
MVH/
Simon
MVH/
Simon
Re: 164-sesongen är över för i år!
Var är bilderna??marmander skrev:
kommer med lite bilder ikväll!
MVH/
Simon
samma zf låda sitter i 524 tds bilarna, och ja en sån låda håller för din b30, skulle bli förvånad om den inte gör de då den håller för hammarström samt alla turbo e30is mfl.
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos