Sida 5 av 8

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Postat: fre feb 25, 2011 6:57 pm
av brillko
MiniUpdate.

Fräsarn fick även mitt fäste för mekaniska soppapumpen och vi får se vad han lyckas med... Skriver Lyckas för denna man har fan aldrig misslyckats!

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Postat: fre feb 25, 2011 7:40 pm
av brillko
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Postat: lör feb 26, 2011 11:41 pm
av brillko
Bild
Bild
Bild
Bild

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Postat: lör mar 05, 2011 1:07 pm
av brillko
The latest in ignition tecnology from ICE Ignition Australia. Its a 10AMP ignition controller for my AEM ECU. I will use their 4200 series coil and a 24V booster. With this i can run without an alternator and still have full power for my ignition.


På svenska betyder det att vi kommer åka med den senaste teknologin inom tändning från vår sponsor ICE Ignition. Vi kommer nyttja deras 10AMP kontroller tillsammans med tändstyrning från vårat AEM sprut.

För att alltid säkerställa att tändsystemet har tillräckligt med spänning nyttjar vi deras Volt förstärkare till 24V. Dessa boosters finns även för 16V för att hantera traditionella tändsystem.

Vi nyttjar deras nya 4200 serie spole som är gjord för 24V. Med detta skall vi lekande lätt tända metanolångorna och fortfarande kunna styra maskin på ett korrekt sätt.


Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Postat: sön mar 06, 2011 6:50 pm
av brillko
Idag gradade jag och Kollegan Pelle in kammen. Vi passade på att justera ventiler och sätta dit kåporna. Insuget tvättades av och i inväntan på packningar så lämnade vi det där.

Jo vi kollade av alla fjädertryck och de låg inom 20lbs 220-240 på min mätare. Sist ja mätte så var 220, 250 på flittens riktiga så.

Under 210 så byter jag dem mot nya.


Btw, ser ni andra alla bilder jag postar? För mig blir det bara ett gult fält...

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Postat: sön mar 06, 2011 6:58 pm
av peppe
Bilderna syns, fin puffra! :)

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Postat: sön mar 06, 2011 7:31 pm
av Nova Jörgen
Jodå bilderna syns :D

Motorn ser ut som den skulle börja flaxa med vingarna och flyga iväg :hihi:

BTW tack för titten och kaffe.

Kämpa på.

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Postat: tis mar 08, 2011 11:03 pm
av brillko
Sådär ja. Idag ligger maskin i bilen... Och Idag fick Jeppe/Micke göra första växellådslyftet... Det tar en stund att hitta rätt taktik ;)

BIlder finns på http://www.brillko.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Postat: ons mar 16, 2011 10:12 am
av brillko
Ikväll är det Motorsoffan på nitroz webbtv. 19.00

Nitroz.Se

Ämnet är mig själv... Så kolla in ,)

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Postat: ons mar 16, 2011 7:09 pm
av Pimplaren
Bytt ut kines turbosarna? =)

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Postat: tor mar 17, 2011 10:02 am
av Blom
brillko skrev:Ikväll är det Motorsoffan på nitroz webbtv. 19.00

Nitroz.Se

Ämnet är mig själv... Så kolla in ,)

Kollade precis reprisen på nitroz. Måste säga att du verkar haft en hel del otur i dina dagar.
Lycka till med TD i sommar och att slå ner herr hoffman från DTE´s dyno lista. :thumbright: :wink:

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Postat: tor mar 17, 2011 3:55 pm
av Kökarmicke
kallas väl för lärpengar :hihi: Har inte sett avsnittet ännu, men ska göra de nåt i helgen :thumbright:

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Postat: tor mar 17, 2011 4:25 pm
av brillko
Pimplaren skrev:Bytt ut kines turbosarna? =)
De har en annan snabb forumsdeltagare tagit över. ;) Jag behöver mer effekt än de 1560hk jag fick ut med dem.

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Postat: mån mar 28, 2011 8:38 pm
av brillko
Mekonomen öppnar sin nya butik i Masmo (Sthlm) i helgen.

Brillko Racing kommer finnas på plats och visa upp den nya bilen.

10-17 Lördag och söndag.

Bilen är långt ifrån klar men kom gärna och visa ert intresse!

Re: Brillko 25.1E Camaro 2002

Postat: sön apr 17, 2011 3:05 pm
av brillko
Hej alla glada... Här kommer tråkiga nyheter.

Vi kommer köra bracket i sommar pga av kriget i libyen.



Nej, Men vi kommer inte hinna att bänka motorn före säsongen. Därför kör vi vidare på E85 även denna säsong och testar ut en metanol kombination till hösten.

Mao så byggs bilen klart nu. Maskin sitter på plats men lådan skall rivas ur så jag kan montera flexplattan.

Kardan är kortad av TTR-Jompa.
Headers och turbinhus är coatade av Weird Performance & Coatings.

Reservmotorn får betong i sig hos Blenco.

Stora anledningen är helt enkelt Penningbrist.

Så sorry. Maskin kommer ge 1560hk i sommar.