Att den klonkar i varatorn när du använder bak/fram kan ha att gör med sekundärvaratorn snurrar en bit innan den har som passat in sig mot varandra när du skiftar från bak till framåt.
Om det smäller vid inkopplingen kan du pröva att spänna kedjan enligt instruktionsboken, när den blir slapp kan det smälla lite.
Som jag förstod det hade det att göra med att pumpen som sitter i tanken orkar inte mata behållaren med soppa om du ligger och håller full gas hela tiden. Tror bränsletrycket skulle ligga på 58bar, men jag är osäker
Ett tips, gå in på http://www.Lynxtalk.se" onclick="window.open(this.href);return false; och sök, finns skrivet om det där.
Har du kollat kompa, insugningsgummina, bränsletryck etc
600 sdi hackar på fullgas
Re: 600 sdi hackar på fullgas
Rocken´n roll
Re: 600 sdi hackar på fullgas
okej okej tack jag får ta och kolla upp det där då
bränsletryck ska ligga på 58psi men har tyvärr ingen mätare att kolla upp trycket med.
jag har kompa insugsgummin e hela å fina
bränsletryck ska ligga på 58psi men har tyvärr ingen mätare att kolla upp trycket med.
jag har kompa insugsgummin e hela å fina
Re: 600 sdi hackar på fullgas
Antagligen är det primärvariatorn som rasslar. Byt o-ringar och glidklackar.
Klonk när du lägger i back är för att helixen har glider en bit innan det tar stopp.
Ang. fastkörning och den stannar, har du kollat så att slangarna är hela i tanken?
Hade nämligen problem förra vintern på min förra skotern att bensinslangen i tanken gick av så när skotern stod i uppåt lutning så dog den. (Fick ingen bensin)
Men som Schlorven skrev. Bli medlem på http://www.LynxTalk.se" onclick="window.open(this.href);return false; så kommer du få bättre hjälp!
Klonk när du lägger i back är för att helixen har glider en bit innan det tar stopp.
Ang. fastkörning och den stannar, har du kollat så att slangarna är hela i tanken?
Hade nämligen problem förra vintern på min förra skotern att bensinslangen i tanken gick av så när skotern stod i uppåt lutning så dog den. (Fick ingen bensin)
Men som Schlorven skrev. Bli medlem på http://www.LynxTalk.se" onclick="window.open(this.href);return false; så kommer du få bättre hjälp!
www.LynxTalk.se - Sidan för dig som åker Lynx!
Re: 600 sdi hackar på fullgas
lynxtalk var ingen idé alls fick inte skriva där då det är en ski doo. men ska kika över de du sa, tack!
Re: 600 sdi hackar på fullgas
fann problemet under vinterns gång, det var förmodligen insugsgummina, dom såg hela ut men lite ojämnt ihoptryckta så den fick förmodligen in luft på fel ställe.
tänkte det kunde vara bra att ha ett svar på frågan om det är någon med liknande problem i framtiden
tänkte det kunde vara bra att ha ett svar på frågan om det är någon med liknande problem i framtiden
Re: 600 sdi hackar på fullgas
Tack för en update! Man tycker det borde varit ett problem på andra belastningar också, men med insprutning kanske det blev annorlunda i det här fallet. Dessa ständiga insugsgummin..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Re: 600 sdi hackar på fullgas
eftersom firman som gjorde ordning bottendelen hade ställt oljepumpen åt helvete fel så han jag tyvärr inte med i svängarna och skotern hade då dragit i sig all olja (8%) och då skar den mitt i vintern, veckan före semesterveckan till fjälls :O men jag hann renovera motorn och då byttes exakt samma delar som första renoveringen plus insugsgummina och hipps vipps var problemet borta :/ tyckte de var lite lustigt men ja dom jäklas mer än man vill tro de där!