Jag går i tankarna om att stroka min 351c till 408". Har hittat en del stroker kit för bra pengar.
Men om jag förstått rätt så måste man bearbeta blocket för att det ska funka.
Mitt block är borrat .030, men vad måste jag mer göra med blocket för att kunna använda stroker kitet och vad kostar det?
Tacksam för hjälp av er mer erfarna killar och tjejer=)
Strokning av 351C
Re: Strokning av 351C
Det som egentligen behöves är ju borret, och såklart honing
I vissa fall kan man behöva slipa ur lite material på insidan av blocket för att få det att passa.
Men detta klarar du själv.
linehoning,toppdeckning, och starkare bultar till överfallen är ju också att rekommendera.
I vissa fall kan man behöva slipa ur lite material på insidan av blocket för att få det att passa.
Men detta klarar du själv.
linehoning,toppdeckning, och starkare bultar till överfallen är ju också att rekommendera.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
Re: Strokning av 351C
tror resulatatet blir betre med 351 windsor...
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Re: Strokning av 351C
Nope. Man får alltid ut mer effekt med en Cleveland!!!
Re: Strokning av 351C
Hej! Man skall använda 351w bottendel,och clevland toppar. pga 351w har mycket bättre oljesystem än 351c. mvh
Mikael Bengtsson
- Moparboy440
- Forumsberoende
- Inlägg: 501
- Blev medlem: tor jan 10, 2008 3:32 pm
- Ort: Finland
Re: Strokning av 351C
Är en del jobb med att få cleveland toppar på ett windsor block, bl.a. så måste man porta om kylkanalerna. Inte värt mödan då aluminium toppar har blivit såpass billiga på senare tid.
How can you make good ideas sound so bad? I'm an engineer!