Strokning av 351C

Allt inom Usa bilar samt hot rods
dumerilli
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: fre feb 04, 2011 10:59 am

Strokning av 351C

Inlägg av dumerilli »

Jag går i tankarna om att stroka min 351c till 408". Har hittat en del stroker kit för bra pengar.
Men om jag förstått rätt så måste man bearbeta blocket för att det ska funka.
Mitt block är borrat .030, men vad måste jag mer göra med blocket för att kunna använda stroker kitet och vad kostar det?
Tacksam för hjälp av er mer erfarna killar och tjejer=)
Användarvisningsbild
z2878
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: fre jan 28, 2011 9:03 pm

Re: Strokning av 351C

Inlägg av z2878 »

Det som egentligen behöves är ju borret, och såklart honing
I vissa fall kan man behöva slipa ur lite material på insidan av blocket för att få det att passa.
Men detta klarar du själv.
linehoning,toppdeckning, och starkare bultar till överfallen är ju också att rekommendera.
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Re: Strokning av 351C

Inlägg av caterpillar »

tror resulatatet blir betre med 351 windsor...
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
dumerilli
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: fre feb 04, 2011 10:59 am

Re: Strokning av 351C

Inlägg av dumerilli »

Nope. Man får alltid ut mer effekt med en Cleveland!!!
bulten
För mycket laddtryck
Inlägg: 368
Blev medlem: tis jun 13, 2006 6:28 pm
Ort: Mölndal

Re: Strokning av 351C

Inlägg av bulten »

Hej! Man skall använda 351w bottendel,och clevland toppar. pga 351w har mycket bättre oljesystem än 351c. mvh
Mikael Bengtsson
Användarvisningsbild
Moparboy440
Forumsberoende
Inlägg: 501
Blev medlem: tor jan 10, 2008 3:32 pm
Ort: Finland

Re: Strokning av 351C

Inlägg av Moparboy440 »

Är en del jobb med att få cleveland toppar på ett windsor block, bl.a. så måste man porta om kylkanalerna. Inte värt mödan då aluminium toppar har blivit såpass billiga på senare tid.
How can you make good ideas sound so bad? I'm an engineer!
Skriv svar