Arctic Cat Prowler utan gnista
Postat: sön feb 20, 2011 7:44 pm
Halloj!
Har en A/C Prowler i garaget f.n som är utan gnista.
Motorn är en bytt till en 550 från en EXT med förg från 440n.
Den kördes förra vintern helt utan problem men under första turen i vinter så ville den inte varva ur ordentligt.
Andra turen körde jag den, ibland varvade den ur men inte ibland.
Körde ca en mil, stannade ca 30 min och när vi sen skulle därifrån så ville den inte vara med.
Gick bara på lågfart, så fort man gav mer gas small den i fuggarna, som att den gick magert.
Drog upp choken och puttrade tillbaks.
När den sen skulle flyttas gick den bra, men sen skulle jag köra upp den på släpet och då gick den dåligt igen.
Körde släpet till garaget och skulle lasta av, helt död.....
Har kollat gnista nu och den finns inte....
Hur funkar A/Cs dödarknapp på styret, kan man koppla isär under styret och därmed är dom urkpl eller måste man bygla.
Tacksam om nån vet.
//S
Har en A/C Prowler i garaget f.n som är utan gnista.
Motorn är en bytt till en 550 från en EXT med förg från 440n.
Den kördes förra vintern helt utan problem men under första turen i vinter så ville den inte varva ur ordentligt.
Andra turen körde jag den, ibland varvade den ur men inte ibland.
Körde ca en mil, stannade ca 30 min och när vi sen skulle därifrån så ville den inte vara med.
Gick bara på lågfart, så fort man gav mer gas small den i fuggarna, som att den gick magert.
Drog upp choken och puttrade tillbaks.
När den sen skulle flyttas gick den bra, men sen skulle jag köra upp den på släpet och då gick den dåligt igen.
Körde släpet till garaget och skulle lasta av, helt död.....
Har kollat gnista nu och den finns inte....
Hur funkar A/Cs dödarknapp på styret, kan man koppla isär under styret och därmed är dom urkpl eller måste man bygla.
Tacksam om nån vet.
//S