Behöver en BTR, tips??
Moderator: backeliten
om du har insprutning så är det samma regulator men om du har förgasare behöver du en regulator som klarar av lägre tryck, då ska du ha någonstans mellan 0,18 & 0,4 bars tryck istället för 3-4,5 bar men den ska även öka trycket linjärt med laddet, misab har en regulator för förgasare & turbo sådan har jag redan i min 244a..
i ovrigt ska det inte vara någon skillnad, den sänker även trycket vid vakuum för att spara bränsle
nu kör jag förövrigt etanol i 360in återkommer när jag justerat in det lite mer, hittade en mätare på jobbet som jag tror är 1/8" gänga så tänkte sno den imorn för att kolla trycket
i ovrigt ska det inte vara någon skillnad, den sänker även trycket vid vakuum för att spara bränsle
nu kör jag förövrigt etanol i 360in återkommer när jag justerat in det lite mer, hittade en mätare på jobbet som jag tror är 1/8" gänga så tänkte sno den imorn för att kolla trycket
kört på etanol ett tag nu, ökat trycket mer & mer monterade tryckmätare härom dan & då stog den efter 1 varvs åtskruvande på 3,5 bar, vred då 1/4 varv till så nu kör ja på 4 bars tryck, bilen går bra..
http://www.neger.se/larsat/bildz/larsat_burn.wmv
(högerklicka > spara mål som...)
http://www.neger.se/larsat/bildz/larsat_burn.wmv
(högerklicka > spara mål som...)
en annan sak som kan va bra & veta, nu när de är minusgrader på nätterna så startar inte bilen när motorn är kall, ja har drage en tunn vakuumslang in i kuppen & tejpat på ett sånt rött plaströr till startgasflaskor, sedan sätter ja bara i startgasflaskan & trycker till när ja startar, sen går den perfekt.. och motorn verkar inte bry sig om de lilla läckaget genom de tunna röret, märks ingen skillnad
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 131
- Blev medlem: lör feb 12, 2005 10:26 pm
- Ort: Strängnäs igen!
Med laddtryck måste du ha en högtryckspump, så plocka en från en insprutningsbil. Ska du ladda 1 bar måste pumpen klara att flöda för den effekt du tar ut med ca 1.3 bar bränsletryck, om grundtrycket för bränslet vid atmosfär är 0.3 bar.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Polly: det finns 2 olika regulatorer en för högre tryck (insprut) & en för lägre (förgasare), ja vet inte om den för högre går ställa ner till 0,3 bar, men på t.ex. dellorto tror ja inte man ska ha mer än 0.18 bars grundtryck
eller hur de nu är.. så den som är gjord för förgasarturbo är nog mer lämpad.. du menade alltså att använda den andra?
eller hur de nu är.. så den som är gjord för förgasarturbo är nog mer lämpad.. du menade alltså att använda den andra?