Worlds Fastest Commer...
Re: Worlds Fastest Commer...
Jäkla juste brytare till elhissen
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Worlds Fastest Commer...
Egentligen inte min idé, såg en liknande på bild i en annons i en amerikansk Hot Rod tidning.
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Worlds Fastest Commer...
Ja, den brytaren var en kul idé!
Jag undrar lite om ramen, är rören svetsade så att varje bit är ett slutet utrymme?
Har lagat tio år gamla bussar som är byggda så och det är inte så roligt.
Jag undrar lite om ramen, är rören svetsade så att varje bit är ett slutet utrymme?
Har lagat tio år gamla bussar som är byggda så och det är inte så roligt.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 392
- Blev medlem: lör nov 07, 2009 9:09 pm
- Ort: Kisa
- Kontakt:
Re: Worlds Fastest Commer...
Härligt Toni. Många bra bilder som inspirerar. Såg jag bilen stående på sina egna hjul på ett ställe?
Mattias Jonsson, Kisa
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110
Re: Worlds Fastest Commer...
Hej KgkKgk skrev:Ja, den brytaren var en kul idé!
Jag undrar lite om ramen, är rören svetsade så att varje bit är ett slutet utrymme?
Har lagat tio år gamla bussar som är byggda så och det är inte så roligt.
"Slutet" utrymme är det ju inte, utan chassiet består av 4 längsgående 40x60 fyrkantsrör som med div. tvärstag bildar en "låda".
Sedan har jag triangulerat för att få vridstyvhet på utsatta punkter.
Bif. en tidig bild på testramen.
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Worlds Fastest Commer...
Jajjemen! Vill att fjädringen ska "sätta sig" lite så jag slipper överraskningar när det blir dags att... ja du vet!Mattias Jonsson skrev:Härligt Toni. Många bra bilder som inspirerar. Såg jag bilen stående på sina egna hjul på ett ställe?
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
Re: Worlds Fastest Commer...
Så ballt, SÅ BALLT
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Re: Worlds Fastest Commer...
Ballt är bara förnamnet.
Toni, det är inte stabiliteten jag menar utan rosten. Jag undrar om tvärstagen är
igensvetsade mot de längsgående rören. Det behövs bara hårfina porer för att
kondens ska samlas och rosten tar fart.
Toni, det är inte stabiliteten jag menar utan rosten. Jag undrar om tvärstagen är
igensvetsade mot de längsgående rören. Det behövs bara hårfina porer för att
kondens ska samlas och rosten tar fart.
Re: Worlds Fastest Commer...
Ahh, ok, jo alla rör är helsvetsade och jag har tramsigt tjocka godstjocklekar så även om det skulle komma in lite vatten via nåt borrhål, lär det ta många år innan "järnsängen" ger sig.
Tack för tanken ändå.
Tack för tanken ändå.
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Worlds Fastest Commer...
På tal om rost...
Den här skrothögen jag fått fatt på, har rost överallt!
Dvs hytten och dörrarna mest.
Ju mer jag öppnar upp, ju mer hittar jag. Men skam den som ger sig, provar att byta bit för bit, med varierat resultat.
Det kommer mera...
Nu tog kvällen slut...
Den här skrothögen jag fått fatt på, har rost överallt!
Dvs hytten och dörrarna mest.
Ju mer jag öppnar upp, ju mer hittar jag. Men skam den som ger sig, provar att byta bit för bit, med varierat resultat.
Det kommer mera...
Nu tog kvällen slut...
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Worlds Fastest Commer...
Hur mycket innebär det? Rejält eller overkill?Toni skrev:. .tramsigt tjocka godstjocklekar. .
Kan nämna att en Neoplan dubbeldäckare där fjädringen var på väg upp
i bagaget, där sitter luftbälgplattan med tre st 40 x 60 x 2 rör, liggande
profil. Pallar för mer än sex ton.
Re: Worlds Fastest Commer...
Jag har 40x60x3....
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Worlds Fastest Commer...
Hmm, vart tog bilderna vägen...?
Ska kolla det senare, här lite updates:
Dörrlåset från en Renault Clio känns lite säkrare.
Inre dörrhandtag från Saab 96 passade direkt på Commerns fyrkantsaxel!
Åsså bort med det yttre handtaget, det är ju en håtrådd!
Nu ska jag bara hitta en lämplig startmotorsolenoid som jag kan fjärrstyra.
Ska kolla det senare, här lite updates:
Dörrlåset från en Renault Clio känns lite säkrare.
Inre dörrhandtag från Saab 96 passade direkt på Commerns fyrkantsaxel!
Åsså bort med det yttre handtaget, det är ju en håtrådd!
Nu ska jag bara hitta en lämplig startmotorsolenoid som jag kan fjärrstyra.
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Worlds Fastest Commer...
Ang solenoid så skulle jag nog rekomendera att ta från ett vanligt c-lås. Dom slår inte lika brutalt men är nog kraftig för ett modernt dörrlås. Små och smidiga och så finns det färdiga fästen att skruva dom i. Går polvända så dom trycker också.
Sämst bild, men såhär ser dom ut.
Sämst bild, men såhär ser dom ut.
Re: Worlds Fastest Commer...
Tack Thed, men jag provade två och ingen av dem orkade dra.
Den ena är från Sierra och den andra från Renault Clio.
Är rädd att det ska hänga sig när trycket från gummilisterna sedan tillkommer.
Den du visar ser ju iofs kraftigare ut, från vilken bil kommer den?
Den ena är från Sierra och den andra från Renault Clio.
Är rädd att det ska hänga sig när trycket från gummilisterna sedan tillkommer.
Den du visar ser ju iofs kraftigare ut, från vilken bil kommer den?
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;