jo det gör jag,vid 1,1bar har du 80-82grader luft ut ur kompressorn på turbon..har mätt så jag vet det åxåMercedesturbodiesel skrev:tror nog babs håller med mig att hålla sig vid 1 bar utan intercooler.. och speciellt med org turbon.. t
Mercedes 300TDT -92
Re: Mercedes 300TDT -92
jag åker med hårda tändkablar,stenhårda..
W123 DIESEL~274HK
W123 DIESEL~274HK
Re: Mercedes 300TDT -92
hur mkt sås ger pumpen?? vilken kamaxel kör du med och vilket flöde har du i toppen vid 28" pelare och maxlyft,typ 14mm??hur stora är ventilerna i toppen? vad har du för mått på turbon in-ut och vilket avgashus kör du med? vilken avgastemp kör du med på fullt ös?? vad ger den för vrid och vid vilket varvtal? du behöver nog köra i fler bromsbänkar för jag tycker effekten verkar ligga väl högt för en 2-ventilstoppAllu D. skrev:jo dom är VÄLDIGT känsliga för värme, vet vad jag talar om, 3 toppar o 6 kolvar före man lärde sig men nu så ger motorn 535hk utan värme bekymmer
jag åker med hårda tändkablar,stenhårda..
W123 DIESEL~274HK
W123 DIESEL~274HK
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 76
- Blev medlem: ons okt 29, 2008 6:12 pm
- Ort: Hudiksvall
Re: Mercedes 300TDT -92
den känslan fick ja med=)
Mvh Martin Stark
Hudiksvalls bil & Lego
Håstaholmen
0722087349
Hudiksvalls bil & Lego
Håstaholmen
0722087349
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 97
- Blev medlem: mån jan 10, 2011 9:13 pm
- Ort: Burvik
Re: Mercedes 300TDT -92
Enligt Antti (Mynä) så kan man få ut ca 520 ur en 603, så nog stämmer säkert siffrorna, det konstiga är att på 606an så är ca 580 Max med 7mm, så de skiljer ju inte så värst mycket;)Babs skrev:hur mkt sås ger pumpen?? vilken kamaxel kör du med och vilket flöde har du i toppen vid 28" pelare och maxlyft,typ 14mm??hur stora är ventilerna i toppen? vad har du för mått på turbon in-ut och vilket avgashus kör du med? vilken avgastemp kör du med på fullt ös?? vad ger den för vrid och vid vilket varvtal? du behöver nog köra i fler bromsbänkar för jag tycker effekten verkar ligga väl högt för en 2-ventilstoppAllu D. skrev:jo dom är VÄLDIGT känsliga för värme, vet vad jag talar om, 3 toppar o 6 kolvar före man lärde sig men nu så ger motorn 535hk utan värme bekymmer
w123 8mm mynä om606, compund turbo hx35 vs hx60!
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 76
- Blev medlem: ons okt 29, 2008 6:12 pm
- Ort: Hudiksvall
Re: Mercedes 300TDT -92
jo men med många sköna lappar i motorn...
Någon som hört något om 606an som sitter i den gröna 123an med dubbelturbo och kompressor?
Någon som hört något om 606an som sitter i den gröna 123an med dubbelturbo och kompressor?
Mvh Martin Stark
Hudiksvalls bil & Lego
Håstaholmen
0722087349
Hudiksvalls bil & Lego
Håstaholmen
0722087349
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 97
- Blev medlem: mån jan 10, 2011 9:13 pm
- Ort: Burvik
Re: Mercedes 300TDT -92
Såg en på mbsca kände han å sa den hade 730hp å 1400 nm;)
w123 8mm mynä om606, compund turbo hx35 vs hx60!