Mercedes 300TDT -92

En plats för olje-brännare!
Babs
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: lör nov 01, 2003 2:17 pm

Re: Mercedes 300TDT -92

Inlägg av Babs »

Mercedesturbodiesel skrev:tror nog babs håller med mig att hålla sig vid 1 bar utan intercooler.. och speciellt med org turbon.. t
jo det gör jag,vid 1,1bar har du 80-82grader luft ut ur kompressorn på turbon..har mätt så jag vet det åxå :lol:
jag åker med hårda tändkablar,stenhårda..

W123 DIESEL~274HK
Babs
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: lör nov 01, 2003 2:17 pm

Re: Mercedes 300TDT -92

Inlägg av Babs »

Allu D. skrev:jo dom är VÄLDIGT känsliga för värme, vet vad jag talar om, 3 toppar o 6 kolvar före man lärde sig :lol: men nu så ger motorn 535hk utan värme bekymmer :thumbright:
hur mkt sås ger pumpen?? vilken kamaxel kör du med och vilket flöde har du i toppen vid 28" pelare och maxlyft,typ 14mm??hur stora är ventilerna i toppen? vad har du för mått på turbon in-ut och vilket avgashus kör du med? vilken avgastemp kör du med på fullt ös?? vad ger den för vrid och vid vilket varvtal? du behöver nog köra i fler bromsbänkar för jag tycker effekten verkar ligga väl högt för en 2-ventilstopp
jag åker med hårda tändkablar,stenhårda..

W123 DIESEL~274HK
Mercedesturbodiesel
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 76
Blev medlem: ons okt 29, 2008 6:12 pm
Ort: Hudiksvall

Re: Mercedes 300TDT -92

Inlägg av Mercedesturbodiesel »

den känslan fick ja med=)
Mvh Martin Stark
Hudiksvalls bil & Lego
Håstaholmen
0722087349
Dieselmerc
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97
Blev medlem: mån jan 10, 2011 9:13 pm
Ort: Burvik

Re: Mercedes 300TDT -92

Inlägg av Dieselmerc »

Babs skrev:
Allu D. skrev:jo dom är VÄLDIGT känsliga för värme, vet vad jag talar om, 3 toppar o 6 kolvar före man lärde sig :lol: men nu så ger motorn 535hk utan värme bekymmer :thumbright:
hur mkt sås ger pumpen?? vilken kamaxel kör du med och vilket flöde har du i toppen vid 28" pelare och maxlyft,typ 14mm??hur stora är ventilerna i toppen? vad har du för mått på turbon in-ut och vilket avgashus kör du med? vilken avgastemp kör du med på fullt ös?? vad ger den för vrid och vid vilket varvtal? du behöver nog köra i fler bromsbänkar för jag tycker effekten verkar ligga väl högt för en 2-ventilstopp
Enligt Antti (Mynä) så kan man få ut ca 520 ur en 603, så nog stämmer säkert siffrorna, det konstiga är att på 606an så är ca 580 Max med 7mm, så de skiljer ju inte så värst mycket;)
w123 8mm mynä om606, compund turbo hx35 vs hx60!
Mercedesturbodiesel
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 76
Blev medlem: ons okt 29, 2008 6:12 pm
Ort: Hudiksvall

Re: Mercedes 300TDT -92

Inlägg av Mercedesturbodiesel »

jo men med många sköna lappar i motorn...

Någon som hört något om 606an som sitter i den gröna 123an med dubbelturbo och kompressor?
Mvh Martin Stark
Hudiksvalls bil & Lego
Håstaholmen
0722087349
Dieselmerc
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97
Blev medlem: mån jan 10, 2011 9:13 pm
Ort: Burvik

Re: Mercedes 300TDT -92

Inlägg av Dieselmerc »

Såg en på mbsca kände han å sa den hade 730hp å 1400 nm;)
w123 8mm mynä om606, compund turbo hx35 vs hx60!
Skriv svar