Båt

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Jonas N
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: mån okt 06, 2003 11:44 pm
Ort: Umeå/Ersmark

Inlägg av Jonas N »

halvor skrev:Frän maskin! Hvor/hva kommer beltene/mattorna fra?
Nice båt og forresten!
Tror dom kommer från Hägglunds Bandvagn 202. Men dom är omgjorda lite för att det ska passa med vanliga bildäck. Däck bredden var betydligt bredare än drivhjulen på bandvagnen så det blev till att flyttta isär styrningarna på mattorna så att däcken fick plats. Tror det var ca 250 bult vi fick skruva upp , borra nya hål, och skruva tillbaka.
Sjön suger utan turbo --------------- Projekt : Lynx 1260 trippel & Båt
Bild
Användarvisningsbild
halvor
För mycket laddtryck
Inlägg: 176
Blev medlem: tis dec 14, 2004 1:02 pm
Ort: Norge

Inlägg av halvor »

ok! Har lenge tenkt på å bygge noe lignende, men mangler band.. Fikk ny gnist nå når jeg så deres maskin :D

Du må gjerne ta flere bilder av maskinen og legge ut! F.eks inne i cocpiten og mattspänningen osv! Interessant å se hvordan dere har gjort saker og ting 8)

Står drivhjulene høyere enn bærehjulene?
Senast redigerad av halvor den tor apr 27, 2006 6:19 pm, redigerad totalt 2 gång.
avva66
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: tis apr 18, 2006 10:25 pm

Inlägg av avva66 »

Det
Senast redigerad av avva66 den tis okt 19, 2010 2:43 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Jonas N
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: mån okt 06, 2003 11:44 pm
Ort: Umeå/Ersmark

Inlägg av Jonas N »

I helgen har vi börjat lackera båten. Och färgvalet...... jo det kan ju diskuteras
Bild
Sjön suger utan turbo --------------- Projekt : Lynx 1260 trippel & Båt
Bild
Användarvisningsbild
Gunnar
För mycket laddtryck
Inlägg: 498
Blev medlem: tor nov 25, 2004 8:43 pm
Ort: Lule
Kontakt:

Inlägg av Gunnar »

Blir det nå "stripes" på den? färgvalet var ju coolt :?
Cewe
Lite mer laddtryck
Inlägg: 18
Blev medlem: mån sep 06, 2004 10:38 am
Ort: Umeå

Inlägg av Cewe »

Fan vad peppad man blir på sommaren efter att kolla igenom den här tråden... Alltid lika trevligt att va ute på vattnet o busa

det ska bli mycket intressant att se hur det går med båtbygget
grymt mäktigt med överladdat!

jag vill se mer mer!
Användarvisningsbild
RetroR
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 65
Blev medlem: tor maj 11, 2006 10:10 pm
Ort: Tavelsjö

Killen kan ju inte bara bygga!!

Inlägg av RetroR »

Vet av säkra källor att han är en "klippa" på att framföra vattenskoter dessutom.... 8)
Användarvisningsbild
Qzmo
För mycket laddtryck
Inlägg: 106
Blev medlem: sön okt 24, 2004 11:41 am
Ort: Umeå

Re: Killen kan ju inte bara bygga!!

Inlägg av Qzmo »

50cc skrev:Vet av säkra källor att han är en "klippa" på att framföra vattenskoter dessutom.... 8)
Jag tror det var så att Jonas uppfattade det som om att det var en "under"vattensskoter.... Han kan väl själv få kommentera dessa illasinnade rykten...
KadettEVO
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: tis dec 02, 2003 9:11 pm
Ort: Stugunäs :) Umeå

Inlägg av KadettEVO »

ahaa... äre så där båten ser ut.. har bara sett lösa detaljer liggandes på percus... Måste komma förbi nångång.. har inte haft tid på slutet...

Vebon ja.. jojo.. mattias surrade om att ni/han skulle komma förbi i min vebo å kolla in.. han fick se ett smygfoto på mitt ofärdiga projekt.. dock mer färdigt än när ni va förbi sist... men ändå lååångt bort :)
Jonas N
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: mån okt 06, 2003 11:44 pm
Ort: Umeå/Ersmark

Re: Killen kan ju inte bara bygga!!

Inlägg av Jonas N »

Qzmo skrev:
50cc skrev:Vet av säkra källor att han är en "klippa" på att framföra vattenskoter dessutom.... 8)
Jag tror det var så att Jonas uppfattade det som om att det var en "under"vattensskoter.... Han kan väl själv få kommentera dessa illasinnade rykten...
Fasen vilket liv det blev bara för att man försökte styra denna vattenskoter likt en tungburkad Järn Lynx. Den vällte ju för ingenting. 3 ggr på en minut dessutom. Hade jag vetat de så hade jag kanske åkt i badbyxor istället för gå bort byxor.Men ingen mins en fegis :lol:

Därför så blir det båt för hela slanten det käns stabilare...... men man kanske inte går torr för de
Sjön suger utan turbo --------------- Projekt : Lynx 1260 trippel & Båt
Bild
Jonas N
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: mån okt 06, 2003 11:44 pm
Ort: Umeå/Ersmark

Inlägg av Jonas N »

Har idag gett mig på att försöka linda in grenröret med såndär tygremsa som är så populär bland bilfolket. Men fasiken vilket skit göra. Känns som att jag har en hel säck gullfiber i halsen. Det tar dessutom en massa tid
Bild

Har även börjat bygga trimplan för att få lite mer grejer att testa och sjustera till sommaren. Varför är man inte klar.......så man får sitta och dricka bärs istället för att bo i garaget nu när det börjar bli finväder ute :roll:
Bild
Sjön suger utan turbo --------------- Projekt : Lynx 1260 trippel & Båt
Bild
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Lindar du bandaget då det är torrt? Det gjorde jag i ca: 10 minuter sedan höll jag på dö.

Och då dök det upp att man skulle ju blöta, då vart det lite mysigare och trevligare att sträcka ut :)
Kenny
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tis jul 12, 2005 10:16 pm
Ort: Anumark

Inlägg av Kenny »

jo jag stod också och lindade ena heddern torr de kliade över hela kroppen gick mycke bättre med fuktigt och blev tajtare också
Bild
Jonas N
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: mån okt 06, 2003 11:44 pm
Ort: Umeå/Ersmark

Inlägg av Jonas N »

Jag fuktaden lite då jag redan fått i halsen. Men den blev så mycket tyngre att dra igenom då den är blöt men visst blev det tajtare lindat. Det blir bara bättre och bättre då man fått linda av och på några gånger för att träna på hur man ska göra för att få det bra :lol:
Sjön suger utan turbo --------------- Projekt : Lynx 1260 trippel & Båt
Bild
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

När jag kom hem nyss såg att jag missat ett samtal på mobilen från dig Jonas, jag kan höra av mig imorrn mot kvällen.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Skriv svar