Veteran dragrace i lyksele!

Allt inom snöskotrar
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Veteran dragrace i lyksele!

Inlägg av Jens Gustavsson »

Jag och Bmw 02 peter (Team -70tals yamaha) ska till lyksele och köra veteran dragrace på lördag med våra STX 440 -76 och GP440 -77.

vet inte vad vi möter för motstånd, någon annan som ska dit?

Det är mycket roliga motorarangemang i lyksele, vi tar med en kamera så det blir lite bilder efter helgen.

marino hörde du var inblandad i detta också!
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Kirre »

blir det after skoter också? :P
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Kirre skrev:blir det after skoter också? :P
Man vet aldrig :lol: :beerchug: Beror kanse på hur det går, om man blir sist så kanse man inte törs visa sig i lyksele, man drar sig snabbt tilbaks mot kusten med svansen mellan bena :lol:
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Kirre »

hörde att de är mång som ska dit me skotern iaf
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Användarvisningsbild
S.Strömbäck
För mycket laddtryck
Inlägg: 116
Blev medlem: sön feb 08, 2004 11:26 am
Ort: Luleå/Kalix

Inlägg av S.Strömbäck »

Låter som en kul grej det där! :)

Är det något "officiellt" rejs, eller är ni mest ett kompisgäng som samlas?

Kör ni några speedrun's också?
Användarvisningsbild
Marino Carlsson
Forumsberoende
Inlägg: 689
Blev medlem: fre feb 04, 2005 5:47 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Marino Carlsson »

Så här ligger de till....

Detta är ingen officiell grejj men klart att alla är välkommna, bara man är villig att sköta sig efter några få moraliska regler som att inte dregla på varandra o.s.v...(OBS - Våra FULLA vakter väger över 100 Kg/st.)
Men först måsta man vara snäll och anmäla sig.. de är inte bara vilket veteranrejjs som helst utan de är faktiskt så att de är Norrlandsguld cupen, den har hållit på ända sen på lördag ;)

Jag kommer att hålla i allt som har med tävlingarna att göra.


Detta är de fyra delmomenten:

Stockdragning - Där man ska dra en stock en viss sträcka på tid.

Dragkamp - att mellan två skotrar fästa en lina å sen dra ut varndra.

Dragracing - Ja de vet alla vad de är men de är en liten överaskning till i momentet och sträckan är inte 201 meter.

Förarspex - Den som Bjuder på sig själv mest har alltså chans att ta igenlite poäng om man kanske inte har en så frän skoter.

Varför de är olika moment är för att man inte bara ska kunna komma med en supersnabb ledräcer ( typ gp 440 ) å ta hem segern. För en ockelbo 8000 tror jag kan bli svår att dra ut med en gp...

Efter skoter frågar en...

Efter detta så för den som anmäler sig, fast de är lite ont om matplatser typ fullt tror jag så är de middag kl 5 i byastugan sen allmänt mingel och öldrickande till kl 20.oo. Då är de Prisutdelning och så spelar ett LIVE.band från Lycksele som är Riktigt JÄ...a bra! Dom spelar väl så länge dom orkar å sen får man dricka tills man ramlar omkul.. så är väl ungefär planen... Men jag tror inte att någon går hem innan 01,oo iaf...

Allt detta sker i Abborträskliden och ligger en mil utanför Lycksele mot Norsjö.

Ja detta är en kompisgrej och för att få de att gå ihop så är prislistan följande.

Maten är Chili Con Carne, hemlagad av våra vackra Tjejer..

Enbart att delta i Körandet - 20kr (svettig summa)
Köra, äta och festa - 140kr
Titta, äta och festa - 120kr
Endast för att titta - 0kr
Endast festa (efter 20,oo) 100kr

Den om de nu är fler som vill komma som vill anmäla sig kan höra av sig till mig vilken tid på dygnet som helst... jag nås på följande nummer:

0950-379 22 - endast normala vakentider
073-8186296 - Vilken tid du än orkar ringa någon

Hoppas att ni som kommer för att delta på något vis har de lika kul som jag kommer ha de.. Blir detta ett Lyckat arrangemang så kommer de att bli ett åtarkommande varje år.

Mvh Marino
Behöver du speaker? Hör av dig..
Användarvisningsbild
Marino Carlsson
Forumsberoende
Inlägg: 689
Blev medlem: fre feb 04, 2005 5:47 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Marino Carlsson »

Reportage...

Det var en som frågade om jag skulle skriva om detta arr.
Eftersom street&strip har tidningen Snowrider vintertid så kan man ju dra ihop en rad om detta om de är någon som kan ge mig lite bra bilder efter arrangemanget. Ja kommer inte att ha tid att fota själv, och självklart om de kommer med i reportaget så kommer fotografens namn att användas.

Vem skulle inte vilja läsa om detta?

mvh Marino
Behöver du speaker? Hör av dig..
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

Jag har tänkt haka på jens mfl så jag kommer att filma/fota . har även tänkt göra reportage för camaromagazinet, gasolinemagazine (www.gasolinemagzine.com)
Användarvisningsbild
Marino Carlsson
Forumsberoende
Inlägg: 689
Blev medlem: fre feb 04, 2005 5:47 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Marino Carlsson »

Ja de låter ju skitkul.. De kommer att bli mycket humor den dagan..
Behöver du speaker? Hör av dig..
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Marino Carlsson skrev:Så här ligger de till....

Detta är ingen officiell grejj men klart att alla är välkommna, bara man är villig att sköta sig efter några få moraliska regler som att inte dregla på varandra o.s.v...(OBS - Våra FULLA vakter väger över 100 Kg/st.)
Men först måsta man vara snäll och anmäla sig.. de är inte bara vilket veteranrejjs som helst utan de är faktiskt så att de är Norrlandsguld cupen, den har hållit på ända sen på lördag ;)

Jag kommer att hålla i allt som har med tävlingarna att göra.


Detta är de fyra delmomenten:

Stockdragning - Där man ska dra en stock en viss sträcka på tid.

Dragkamp - att mellan två skotrar fästa en lina å sen dra ut varndra.

Dragracing - Ja de vet alla vad de är men de är en liten överaskning till i momentet och sträckan är inte 201 meter.

ok jag missupfattade nog syftet lite trodde det var mer en traditionel dragrace tävling, Hur lång är dragrace sträckan? är det Kortare än 150meter så ids vi nog inte ta med skotrarna.

stock dragning och dragkamp verkar vara nya rolig grenar, får man köra dubbmatta?
Användarvisningsbild
Marino Carlsson
Forumsberoende
Inlägg: 689
Blev medlem: fre feb 04, 2005 5:47 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Marino Carlsson »

Hejsan, sträckan är inte bestämd ännu då vi på lördagsmorgon ska testa lite med nå gammskotrar men de pratas om runt 80m.
Men om du/ni ska vara med så måste de vara bestämt senast fredag eftermiddag för att jag ska förbereda allt med stegar osv..

Om du ringer till Jörgen Holmqvist på 070-5165587 där du/ni kan lämna klara besked och kanske påverka sträckan lite.. är de nu så att de är flest typ "räcerskotrar" så tycker jag att man ska öka sträckan.. är de mest dragare om man säger så finns de ingen anledning att köra så långt då dem varvat ut vid 50m.

Men jag tycker ni ska dra med skotrarna och vara med för de lär bli grymt roligt än om de är kortare repor..

mvh Marino
Behöver du speaker? Hör av dig..
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Marino Carlsson skrev:Hejsan, sträckan är inte bestämd ännu då vi på lördagsmorgon ska testa lite med nå gammskotrar men de pratas om runt 80m.
Men om du/ni ska vara med så måste de vara bestämt senast fredag eftermiddag för att jag ska förbereda allt med stegar osv..

Om du ringer till Jörgen Holmqvist på 070-5165587 där du/ni kan lämna klara besked och kanske påverka sträckan lite.. är de nu så att de är flest typ "räcerskotrar" så tycker jag att man ska öka sträckan.. är de mest dragare om man säger så finns de ingen anledning att köra så långt då dem varvat ut vid 50m.

Men jag tycker ni ska dra med skotrarna och vara med för de lär bli grymt roligt än om de är kortare repor..

mvh Marino
jag tror vi satsar på garage besök för hela slanten i stället på lördag, så räkna bort oss från stegen.

OBS! om du träffar nåra som vill köra 201m med veteranare lite senare i vinter så säg åt dem att det blir två deltävlingar i sävar vinter open veteran serien, den första någongång i januari sen den andra på sportlovet, mer exakta datum kommer att finnas här på snöskoter avdelningen framöver.
Senast redigerad av Jens Gustavsson den fre dec 02, 2005 12:44 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Mustang69a
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: tis sep 06, 2005 2:07 pm

Inlägg av Mustang69a »

Vilken tid kör ni igång..funderar på att komma å titta :P
Användarvisningsbild
Marino Carlsson
Forumsberoende
Inlägg: 689
Blev medlem: fre feb 04, 2005 5:47 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Marino Carlsson »

Vi drar igång kl 11,oo förarsamanträdet börjar kl 10,oo
Behöver du speaker? Hör av dig..
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

hur många är anmälda?
Utför provtryckning av tryckplattor
070-3367069
Skriv svar