Tänkta höra om det är någon som har ideer på vad jag behöver för att bygga om min HSP Searover till borstlöst eller ska man bara skicka skiten i soprna?? Det är nämligen motorn som ja inte får någon ordning på...
/ Jörgen
Bygga om till borstlöst
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 157
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 2:57 pm
- Ort: mora
Re: Bygga om till borstlöst
kolla på den här sidan.. http://rsb.se/arena/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;?
där finns det folk som vet det mesta om bilar och annat rc relaterat..
//patrik
där finns det folk som vet det mesta om bilar och annat rc relaterat..
//patrik
Ä i naug int tråjur så krympa...Ä i naug kwidn så okä...
Re: Bygga om till borstlöst
Vad har du för problem med din motor?
Bruksbilen http://www.garaget.org/?car=205505" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 55
- Blev medlem: fre apr 07, 2006 8:14 am
- Ort: Örnsköldsvik
- Kontakt:
Re: Bygga om till borstlöst
den går inte att starta varm och så går det bara köra en halv tank sen stannar den. Å själv så kan ja inte nått om glödstifts motorer....
Re: Bygga om till borstlöst
Det låter som att du kan ev ha en spricka i tanken? Man får det fenomenet då nämligen, eller hål i nån slang? Jag skulle byta ut dessa till nya för att vara hekt säker! Kan även vara fel stift i, vad sitter det för stift i den? Vissa motorer jag kört har krävt olika stift vid olika temraturer ute tex, och ny innåling också vid olika temp ute.
Samt kör du motorn torr och oljar in den efter varje körning? Detta är superviktigt då motorn börjar att rosta invändigt annars då det är vatten i bränslet Nitrometan,
Sen låter det som du nog skulle behöva nåla in den ordentligt! Man ska tex ALDRIG nåla in en kall motor, då allt blir fel då
Kör den till arbetstemp och nåla sedan in den, Jo just , har du köpt den ny el beg ?
För en motor som är slut glappar på vevaxeln och då kan man också få det fenomenet du beskriver :-/ då kolven går någon mm högre upp än vad den ska och motorn är då omöjlig att nåla in och kan även uppföra sig som du beskriver...
Var i landet finns du? Låter som något jag gladeligen skulle hjälpa dig att få i ordning med
Mvh/Peppe
Samt kör du motorn torr och oljar in den efter varje körning? Detta är superviktigt då motorn börjar att rosta invändigt annars då det är vatten i bränslet Nitrometan,
Sen låter det som du nog skulle behöva nåla in den ordentligt! Man ska tex ALDRIG nåla in en kall motor, då allt blir fel då
Kör den till arbetstemp och nåla sedan in den, Jo just , har du köpt den ny el beg ?
För en motor som är slut glappar på vevaxeln och då kan man också få det fenomenet du beskriver :-/ då kolven går någon mm högre upp än vad den ska och motorn är då omöjlig att nåla in och kan även uppföra sig som du beskriver...
Var i landet finns du? Låter som något jag gladeligen skulle hjälpa dig att få i ordning med
Mvh/Peppe
Bruksbilen http://www.garaget.org/?car=205505" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bygga om till borstlöst
Kolla med HAB, http://www.hab.se" onclick="window.open(this.href);return false; / amir@hab.se