backa tendning på budgetbygge
Moderator: backeliten
backa tendning på budgetbygge
tja, har sökt men ej funnit det ja vill veta
skall bygga mej en budget förgasarturbo instalation på vinterbilen, o vill kunan backa tendningen, på B19 motorerna skall det tydligen sitta dubbelverkande fördelare, stämmer detta`
är det bara att flytta över den eller kan man bara flytta själva klockan?
hur skall den kopplas in?
hur mycke backar den?
mvh Erik Jakobsson
skall bygga mej en budget förgasarturbo instalation på vinterbilen, o vill kunan backa tendningen, på B19 motorerna skall det tydligen sitta dubbelverkande fördelare, stämmer detta`
är det bara att flytta över den eller kan man bara flytta själva klockan?
hur skall den kopplas in?
hur mycke backar den?
mvh Erik Jakobsson
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
caterpillar här på forumet har pratat mycket om den klockan, sök och du skall finnajajsen skrev:jo, men ja vill hälre ha en dubbelvärkande vacumklocka på fördelaren, så om nån har några bra tips på sånt får ni gärna skriva några rader.
mvh Erik Jakobsson
B20+tändning, B18+tändning
Stummad fördelare?
You name it, lär nog dyka upp.
har nu läst allt som caterpiller skrivit,
"vilket v atyp, använd B19 o borra ur pluggen" (fast på norska)
så om nån har några bilder på den vore ja glad, gärna på spärren/pluggen oxå.
som ja förstog så sitter denna motor i gammla 340-360 stämmer detta?
hur mycke backar den o hur skall den koplas in?
mvh Erik Jakobsson
"vilket v atyp, använd B19 o borra ur pluggen" (fast på norska)
så om nån har några bilder på den vore ja glad, gärna på spärren/pluggen oxå.
som ja förstog så sitter denna motor i gammla 340-360 stämmer detta?
hur mycke backar den o hur skall den koplas in?
mvh Erik Jakobsson
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
vakuum klokkan på b19 er en STOOR sak.den passar på alle volvos fordelere.
den har 2 tuter,den ene for å justere tenningen opp,den andre for NED ved stengt gassspjell. husker ikke hvilken det er,men du kan blåse litt med munnen,så ser du hvilken vei det går.
på FOTEN ,der du fester den med skruene,er det en NAGGEL,som gjør at du bare får reg NED tenningen 5 gr...... den har du ikke bruk. bor den ut å sleng den. monter, juster tenning som normalt,sett turbotrykkslangen fra turbo/WG på den stussen som gjør at du SENKER tenningen ved laddtrykk. kjørte nesten 20 gr fortenning på b23 std komp,å hadde 1 bar ladd på,uten tenningsbank....å den bilen gikk som f***
den har 2 tuter,den ene for å justere tenningen opp,den andre for NED ved stengt gassspjell. husker ikke hvilken det er,men du kan blåse litt med munnen,så ser du hvilken vei det går.
på FOTEN ,der du fester den med skruene,er det en NAGGEL,som gjør at du bare får reg NED tenningen 5 gr...... den har du ikke bruk. bor den ut å sleng den. monter, juster tenning som normalt,sett turbotrykkslangen fra turbo/WG på den stussen som gjør at du SENKER tenningen ved laddtrykk. kjørte nesten 20 gr fortenning på b23 std komp,å hadde 1 bar ladd på,uten tenningsbank....å den bilen gikk som f***
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ