Sida 1 av 1

Effekt dubbla stromberg

Postat: tis maj 22, 2012 10:19 pm
av wuffee
Ja, eftersom ja inte lyckas hitta prisvärda dubbelportare eller mikuni bryggor till fr-bilen så kanske ja blir tvungen att åka dubbla stromberg på org volvo insug.. Men hur långt räcker dessa egentligen? Har ju hört att saab åkarna tar 170-180 hk på sina 2l spisar.. Hur bra de stämmer vet jag ju inte.. Men är de teoretiskt möjligt på en b23 att nå 170-180hk?

Mvh

Re: Effekt dubbla stromberg

Postat: tor maj 24, 2012 4:41 pm
av NikkO
Har omsvetsat insug med gasreglage och 2 st strombergare från b30, bara att skruva dit o köra. PMa om det är intressant.

Re: Effekt dubbla stromberg

Postat: fre jun 08, 2012 11:24 am
av Baxman
Jeg mener at en 4 syl 2,3 L motor trenger 2 stk. 2" forgassere eller 3 stk. 1,75" forgassere.
2 x 1,75" passer 2,0 L.
Likevel er 338 hk bakdekk/375 Hk svinghjul sett med turbo på en B230 m/ 2 stk 1,75" Zenith.
http://forum.vccn.no/showthread.php?426 ... uning-242-(LAKKERT-UNDER-OG-BREDDET-GIRKASSETUNELL-" onclick="window.open(this.href);return false;)-Lowteck-Edition

Re: Effekt dubbla stromberg

Postat: fre jun 08, 2012 4:58 pm
av dsimila
"fr-bil" = folkrace = icke turbo.
OT: Cool motor men insuget ser lite fel ut, 1342. Skulle haft ett plenum efter förgasarna.