Lagom kompförhållande b230
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 986
- Blev medlem: tis jul 06, 2010 10:05 pm
- Ort: Stockholm, Haninge
Lagom kompförhållande b230
Tjo!
Som sagt vart är lagom att lägga sig på 98 oktan.
Samt lite kompression gentemot tändning, hur högt man kan gå utan att sänka tändningen för mycket..
Som sagt vart är lagom att lägga sig på 98 oktan.
Samt lite kompression gentemot tändning, hur högt man kan gå utan att sänka tändningen för mycket..
Tommy Landholm
Re: Lagom kompförhållande b230
Beror ju på kamaxeln, fråga kamsliparen till o börja med.
Högt komp och tight klämpspalt (0.5 - 0.7mm) är rätt melodi
Högt komp och tight klämpspalt (0.5 - 0.7mm) är rätt melodi
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 986
- Blev medlem: tis jul 06, 2010 10:05 pm
- Ort: Stockholm, Haninge
Re: Lagom kompförhållande b230
Tack för svaret!
Det är en FS296:a
Duration: 296° vid körspel
Lyft: 12.2mm
Nockvinkel: 108°
Jo precis! Det är en 230:i med plana kolvar, deckat block så ligger på 0.2 uppstick över decket. Har räknat lite och ngn stans runt 42-43 cc i förbränningsrummet skulle ge ca 12.3:1
Frågan är om det är för mkt..
Det är en FS296:a
Duration: 296° vid körspel
Lyft: 12.2mm
Nockvinkel: 108°
Jo precis! Det är en 230:i med plana kolvar, deckat block så ligger på 0.2 uppstick över decket. Har räknat lite och ngn stans runt 42-43 cc i förbränningsrummet skulle ge ca 12.3:1
Frågan är om det är för mkt..
Tommy Landholm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 280
- Blev medlem: fre apr 25, 2008 10:32 pm
- Ort: Skällinge, Wheremountain
Re: Lagom kompförhållande b230
Jag har haft högre kompförhållande än så på originalkam..
Änn fauur vau sömm änn äe näer änn eintte äe sömm änn skauu...
Re: Lagom kompförhållande b230
Funkar bra med den kamaxeln.
Dock så har den kammen lite tråkigt bottenregister
Dock så har den kammen lite tråkigt bottenregister
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
- Rasmus Annander
- Forumsberoende
- Inlägg: 627
- Blev medlem: fre nov 24, 2006 8:58 pm
- Ort: Eksjö
- Kontakt:
Re: Lagom kompförhållande b230
nikko.. de beror helt på hur man ställer den kammen.. går att få rätt go botten med den med.. beror på vilken karakträr man vill ha
har köpt en Rallycross 242 kaross som ska göras iordning till supernationell 2400
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 986
- Blev medlem: tis jul 06, 2010 10:05 pm
- Ort: Stockholm, Haninge
Re: Lagom kompförhållande b230
Dela med dig Har provat lite olika också.. Vad tycker du funkar bäst?
Tommy Landholm
- Rasmus Annander
- Forumsberoende
- Inlägg: 627
- Blev medlem: fre nov 24, 2006 8:58 pm
- Ort: Eksjö
- Kontakt:
Re: Lagom kompförhållande b230
jag gillar o ha effekten högre upp så man får riktigt drag i grejerna så jag brukat ställa den runt 4mm
vill man ha mer botten passar de bättre med runt 3,85ca
vill man ha mer botten passar de bättre med runt 3,85ca
har köpt en Rallycross 242 kaross som ska göras iordning till supernationell 2400
Re: Lagom kompförhållande b230
Ställde min så att insug öppnade 1 mm mer än avgas.
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960