Alter Racing Garage
Re: Datsun 260Z V8 på andra sidan Atlanten
Slutdämparn är den enda ljuddämparen på bilen, har ganska skönt ljud men relativt tyst och diskret på låga varv(bra i den här staden,för det kryllar av poliser som mer än gärna skriver ut en bot) öppet spjäll så vrålar den fint
Inte prio ett att byta,finns relativt dåligt med plats att placera ljuddämpare.
Vikten på en orginal 260Z är ca 1160kg, min blir lite tyngre tack vare motor,låda och axel(ska dit med en VLSD klump från Infinity Q45), gissar på ca 1250kg körklar.
Fått dit kopplings cylindrar, pedaler och nästan gjort klar vxl balken i dag, inte så mycket kvar till man får ut och provgasa med manuell
Men blir paus över helgen, drar till Pikes Peak i morgonbitti och tittar på race
Inte prio ett att byta,finns relativt dåligt med plats att placera ljuddämpare.
Vikten på en orginal 260Z är ca 1160kg, min blir lite tyngre tack vare motor,låda och axel(ska dit med en VLSD klump från Infinity Q45), gissar på ca 1250kg körklar.
Fått dit kopplings cylindrar, pedaler och nästan gjort klar vxl balken i dag, inte så mycket kvar till man får ut och provgasa med manuell
Men blir paus över helgen, drar till Pikes Peak i morgonbitti och tittar på race
Senast redigerad av 260Z den lör dec 01, 2012 3:02 am, redigerad totalt 1 gånger.
Urban Forsberg
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991
Pontiac Firebird Trans Am -Procharger D1 projekt
Ford Escort MK2 GrpH 1975
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MCX-270+
http://www.garaget.org/Procharged
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991
Pontiac Firebird Trans Am -Procharger D1 projekt
Ford Escort MK2 GrpH 1975
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MCX-270+
http://www.garaget.org/Procharged
- cossie_demon
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 384
- Blev medlem: sön maj 10, 2009 2:10 pm
- Ort: Jönköping/Huskvarna
Re: Datsun 260Z V8 på andra sidan Atlanten
Ring till Tomas Loddby, So-cal shipping. http://www.socalship.com/" onclick="window.open(this.href);return false;260Z skrev:Nej inga problem med äga eller försäkra
Vi har en fast adress här, tror det är ett måste.
Ang fälgar så skulle jag gärna bytt ut dem, vi får se vad ekonomin räcker till.
Funderat på CCW Classic och kolfiber breddare, men lite tveksam att kapa upp hjulhusen
http://www.ccwheel.com/wheelprofiles-di ... id=Classic" onclick="window.open(this.href);return false;
eller sånna här fälgar, nån som vet vad de heter?
Ja Plump, i december står den förhoppningsvis på en båt på väg mot Sverige.
Någon som har erfarenhet av bil med sjöfrakt från USA och kan rekomendera ett fraktbolag?
Lär säkert bli ett problem att få den reggad och besiktad i Sverige, men det får bli ett senare problem
Fraktar alltid mina grejer med honom..
Re: Datsun 260Z V8 på andra sidan Atlanten
Har inte hänt så mycket att skriva hem om den sista tiden. Har kört en del med manuell nu, en helt annan bil, mycket trevligare att köra
I kväll lastar jag bilen på biltransportkärran och tidigt i morgon börjar vi köra mot SanFrancisco. Ca 140mil och över Sierra Nevada (2150möh)ska vi, 100% chans för "Heavy rain" lovas på alla väderprognoser, bara hoppas vi slipper snö och ishalka. Så om allt går bra står förhoppningsvis bilen på svensk mark runt månadsskiftet Januari/Februari.
I kväll lastar jag bilen på biltransportkärran och tidigt i morgon börjar vi köra mot SanFrancisco. Ca 140mil och över Sierra Nevada (2150möh)ska vi, 100% chans för "Heavy rain" lovas på alla väderprognoser, bara hoppas vi slipper snö och ishalka. Så om allt går bra står förhoppningsvis bilen på svensk mark runt månadsskiftet Januari/Februari.
Urban Forsberg
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991
Pontiac Firebird Trans Am -Procharger D1 projekt
Ford Escort MK2 GrpH 1975
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MCX-270+
http://www.garaget.org/Procharged
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991
Pontiac Firebird Trans Am -Procharger D1 projekt
Ford Escort MK2 GrpH 1975
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MCX-270+
http://www.garaget.org/Procharged
Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Lastad och på väg mot SF
Pitstop i närheten av Bonneville Speedway
Levererad till Shipping firman i Oakland
Då var det bara vänta 6-8veckor innan den kommer till Sverige.
Pitstop i närheten av Bonneville Speedway
Levererad till Shipping firman i Oakland
Då var det bara vänta 6-8veckor innan den kommer till Sverige.
Urban Forsberg
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991
Pontiac Firebird Trans Am -Procharger D1 projekt
Ford Escort MK2 GrpH 1975
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MCX-270+
http://www.garaget.org/Procharged
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991
Pontiac Firebird Trans Am -Procharger D1 projekt
Ford Escort MK2 GrpH 1975
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MCX-270+
http://www.garaget.org/Procharged
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Läcker bil! Den bör inte vara omöjlig att regga som ombyggt fordon i Sverige, med rätt bromsar etc. 1250 kg tjänstevikt gör att man kan godta runt 240-255 hk i alla fall. Jag vet inte om du skrev exakt vad det är för maskin men en vanlig 350 TPI ligger väl på 225-240 hk så det känns väl ganska vettigt.
/Gustaf
/Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Blir kul att se denna live för visst fasen e det en mkt ball bil!!
Trevligt att surras vid i johans garage i höstas!
Mvh Mas
Trevligt att surras vid i johans garage i höstas!
Mvh Mas
Magnus Sandberg (FD Bnippen här på sävarturbo)
Toyota Caldina GTT
"Det är billigt att trimma men det är dyrt att få det att hålla"
Toyota Caldina GTT
"Det är billigt att trimma men det är dyrt att få det att hålla"
Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
LT1 skrev han.therealpinto skrev:Läcker bil! Den bör inte vara omöjlig att regga som ombyggt fordon i Sverige, med rätt bromsar etc. 1250 kg tjänstevikt gör att man kan godta runt 240-255 hk i alla fall. Jag vet inte om du skrev exakt vad det är för maskin men en vanlig 350 TPI ligger väl på 225-240 hk så det känns väl ganska vettigt.
/Gustaf
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Aha. Då får vi hoppas att det är 260-hästarsversionen då...och att bilen lägger på sig lite kanske
Gustaf
Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Det är 275hk verisjonen från Camaro Z28. Så förhoppningsvis kan den lägga på många kilon.
Löser sig nog med halvbur fjäderbensstag och lite andra förstärkningar.
Har några andra bromsar som följde med bilen när jag köpte den.
Ventilerade 300ZX skivor och Toyota 4x4 fyrkolvs ok fram och solida 240SX skivor och ok bak.
Och även en R200 bakaxel m viscodiff ur en Infinity Q45.
Löser sig nog med halvbur fjäderbensstag och lite andra förstärkningar.
Har några andra bromsar som följde med bilen när jag köpte den.
Ventilerade 300ZX skivor och Toyota 4x4 fyrkolvs ok fram och solida 240SX skivor och ok bak.
Och även en R200 bakaxel m viscodiff ur en Infinity Q45.
Urban Forsberg
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991
Pontiac Firebird Trans Am -Procharger D1 projekt
Ford Escort MK2 GrpH 1975
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MCX-270+
http://www.garaget.org/Procharged
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991
Pontiac Firebird Trans Am -Procharger D1 projekt
Ford Escort MK2 GrpH 1975
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MCX-270+
http://www.garaget.org/Procharged
- S_Osterdahl
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 144
- Blev medlem: sön dec 02, 2012 11:06 pm
- Ort: Örebro
- Kontakt:
Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Riktigt feta bilar det där ! Lite avis faktiskt
Mvh Sebastian J Österdahl
http://www.garaget.org/?car=55083" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=55083" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Då har bilen lämnat Sanfrancisco och är på väg mot Sverige, framme om ca 1 månad
Urban Forsberg
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991
Pontiac Firebird Trans Am -Procharger D1 projekt
Ford Escort MK2 GrpH 1975
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MCX-270+
http://www.garaget.org/Procharged
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991
Pontiac Firebird Trans Am -Procharger D1 projekt
Ford Escort MK2 GrpH 1975
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MCX-270+
http://www.garaget.org/Procharged
Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Trevlig bil om inte för det bakhänget på sista bilderna, ser ju katastrofalt ut
CCW Classic skulle nog sitta något sjukt bra på denna bilen, inte överdrivet tunga heller.
CCW Classic skulle nog sitta något sjukt bra på denna bilen, inte överdrivet tunga heller.
Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Haha lasta med lite grejer i bilen, ska ner både fram och bak sen
Urban Forsberg
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991
Pontiac Firebird Trans Am -Procharger D1 projekt
Ford Escort MK2 GrpH 1975
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MCX-270+
http://www.garaget.org/Procharged
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991
Pontiac Firebird Trans Am -Procharger D1 projekt
Ford Escort MK2 GrpH 1975
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MCX-270+
http://www.garaget.org/Procharged
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
hur är den lastad?
kontainer eller 'öppet'?
vi får grejer från kina här på jobbet stup i ett,, å satan i gatan vad det rostar när grejerna guppar runt till havs.
kontainer eller 'öppet'?
vi får grejer från kina här på jobbet stup i ett,, å satan i gatan vad det rostar när grejerna guppar runt till havs.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Container var enda alternativet om man vill ha lösa grejer i bilen.
Urban Forsberg
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991
Pontiac Firebird Trans Am -Procharger D1 projekt
Ford Escort MK2 GrpH 1975
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MCX-270+
http://www.garaget.org/Procharged
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991
Pontiac Firebird Trans Am -Procharger D1 projekt
Ford Escort MK2 GrpH 1975
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MCX-270+
http://www.garaget.org/Procharged