Sida 8 av 11
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Postat: ons nov 18, 2015 10:02 pm
av gottlieb
Det ser djävligt bra ut
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Postat: ons nov 18, 2015 10:07 pm
av MB 4 ME
Tack
Det går som sagt frammåt iaf. Men sakta.
Jag brukar skylla på att det går sakta när jag tänker
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Postat: tis nov 24, 2015 9:37 pm
av MB 4 ME
Börjat att plåta igen därbak...
Bromsar på G..
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Postat: ons nov 25, 2015 4:27 pm
av Markus
Inga mugghållare?! jag blir besviken!
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Postat: ons nov 25, 2015 9:58 pm
av MB 4 ME
Markus skrev:Inga mugghållare?! jag blir besviken!
Är inte där ännu...
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Postat: tor nov 26, 2015 12:13 am
av Elias_
Ser sjukt fint ut allting
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Postat: tor nov 26, 2015 9:59 pm
av MB 4 ME
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Postat: fre nov 27, 2015 3:55 pm
av MB 4 ME
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Postat: mån nov 30, 2015 7:16 pm
av MB 4 ME
börjat med hjulhus
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Postat: fre dec 04, 2015 2:45 pm
av MB 4 ME
började med innerplåten till det andra hjulhuset också.
här ser man hur otroligt mycket plåten slår sig efter ett par vändor i sicken trots förkrympning av kanten.
...så då äre bara tt börja krympa tillbaka plåten som sträcks när man gör den falsade kanten i sicken. Syns klart å tydligt hur jag gjort halva kanten. Påminner om en pajkant där plåten är okrympt.
Så hela varvet runt.
Och nu från sidan igen så ser man hur plåten börjat att återgå till sin rätta form. Lite mer puts med krymp/sträcken å mothåll/hammare så blir plåten riktigt rak å fin. Riktigt roligt att hålla på med lite plåtformning på en nivå man klarar av. För nybörjare skall vi alla vara...
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Postat: sön dec 13, 2015 8:39 pm
av MB 4 ME
känns lite pro-street aktigt
Har valt att bygga med frambalkarna synligt pga utrymmesbrist. Att få dit stolarna bak kommer trots som det ser ut nu att hamna rätt långt fram i bilen. Dvs trångt med benutrymme bak... Men 3passagerare är ett måste!
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Postat: sön dec 13, 2015 8:53 pm
av maghen
Snyggt plåtarbete!
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Postat: sön dec 13, 2015 9:03 pm
av Steve
Härligt att det blir stora framsteg nu!
Men hur har du tänkt att jag ska kunna rymmas i baksätet?
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Postat: sön dec 13, 2015 9:18 pm
av MB 4 ME
Steve skrev:Härligt att det blir stora framsteg nu!
Men hur har du tänkt att jag ska kunna rymmas i baksätet?
Ska ju ha 4st billiga sportstolar i den. Så att rymmas i baksätet är nog lika svårt som att rymmas i framsätet för en sådan stor å ståtlig karl som du Steve
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Postat: mån dec 14, 2015 10:02 am
av mans-h
ska du inte överväga två riktiga säten ibak? tror det skulle se bra mycket fetare ut när du ända lagt ett stort jobb på allt annat, så här gjorde jag mina till min customkärra