Lönnmördarcupén
Här har ni en bild på en dörrsida
Tror inte jag ska använda den mer..
Tja, mittkonsol o dyl. frammifrån.
Det här blocket tycks ha fått något hårt i botten
Fronten med ett ganska primitivt luftintag från förra sommaren
Mittkonsol utan motor och låda.
Lite ventiler som väntar på bättre tider.
Ett gäng sniglar som tävlar i vem som har störst skal, och kan imponera mest på husse
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Det är inte allt där som är så mycket att ha, den stora garreten med turbinhuset uppåt längst fram har ätit något olämpligt, likaså den lille längst in till vä. med konstiga rör hit o dit.
Men å andra sidan finns det väl ett par till någonstans
Men å andra sidan finns det väl ett par till någonstans
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2435
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt:
Tackar, tackar!
Jag har tänkt använda någon av: den längst in till hö är en k33. lite större kompressordel än: Hx 55 till vä om k33:n, ny. framför k33an är en hx 52, samma kompressor som 55:an, mindre turbin+hus.
Jag har tänkt använda någon av: den längst in till hö är en k33. lite större kompressordel än: Hx 55 till vä om k33:n, ny. framför k33an är en hx 52, samma kompressor som 55:an, mindre turbin+hus.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Det har blivit lite golv i den gamle igen.
Känns faktiskt betydligt mer "komplett"
Kapat lite till..
Det där tog emot endel måste jag säga.. tanken är att det ska bli lite bättre plats vid mätarna, och att man ska ha en chans att få dit torkarstället..
En gatbil måste ju ha vindrutetorkare tyvärr!
Känns faktiskt betydligt mer "komplett"
Kapat lite till..
Det där tog emot endel måste jag säga.. tanken är att det ska bli lite bättre plats vid mätarna, och att man ska ha en chans att få dit torkarstället..
En gatbil måste ju ha vindrutetorkare tyvärr!
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Jasså? jag ska nog ha torkare i alla fall..
Kan ju vara bra att ha också, och det kan nog bli diskutioner på bilprovningen ändå
Kan ju vara bra att ha också, och det kan nog bli diskutioner på bilprovningen ändå
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Uppdaterar lite vad som har hänt i dag hittills.
Pyssla lite torpedvägg.
Mittenbiten är tänkt att den ska vara löstagbar så man kan montera styrdon och dylikt i den och bara skruva bort om man ska bromsa motorn eller något.
Så man får med sig motorkablage och allt sådant lite smidigt.
Vä sidan var lite pysslig, då rattstången kommer ut där och ska sitta fast och allt möjligt
En liten förstärkning, iof. inte ny för idag men har väl inte varit med ordentligt på kort.
Orginalbalken spelar nog ganska liten roll egentligen
Pyssla lite torpedvägg.
Mittenbiten är tänkt att den ska vara löstagbar så man kan montera styrdon och dylikt i den och bara skruva bort om man ska bromsa motorn eller något.
Så man får med sig motorkablage och allt sådant lite smidigt.
Vä sidan var lite pysslig, då rattstången kommer ut där och ska sitta fast och allt möjligt
En liten förstärkning, iof. inte ny för idag men har väl inte varit med ordentligt på kort.
Orginalbalken spelar nog ganska liten roll egentligen
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Jaha, lägger väl till lite till.
Batterihyllan monterad:
Jag var lite tveksam till att ha batteriet här, med en tjockis i förarstolen blir det ju vikt här i alla fall..
Men jag tror att det blir ganska fullt i kofferten ändå, och på passagerarsidan blir det ju en massa avgasrör och sådant.
Började titta lite på bakaxeln, och fick se något som gjorde mig lite fundersam:
Färgen hade spruckit på båda sidor om klumpen, men när jag tittade lite nogrannare fick jag se att det också var lite rostigt där färgen satt så det krävdes nog inte så mycket för att den skulle spricka.
Någon som vet hur mycket det kan göra om man förstärker banjon på en 1031:a?
Kan det rädda drivaxlarna tro, eller är man körd i alla fall?
Batterihyllan monterad:
Jag var lite tveksam till att ha batteriet här, med en tjockis i förarstolen blir det ju vikt här i alla fall..
Men jag tror att det blir ganska fullt i kofferten ändå, och på passagerarsidan blir det ju en massa avgasrör och sådant.
Började titta lite på bakaxeln, och fick se något som gjorde mig lite fundersam:
Färgen hade spruckit på båda sidor om klumpen, men när jag tittade lite nogrannare fick jag se att det också var lite rostigt där färgen satt så det krävdes nog inte så mycket för att den skulle spricka.
Någon som vet hur mycket det kan göra om man förstärker banjon på en 1031:a?
Kan det rädda drivaxlarna tro, eller är man körd i alla fall?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
jag tror du kan få axeln att hålla några tiondelar till om du gör en förstärkning på den.
Kruxet är ju att du har kåpan till diffen ivägen för förstärkningen.
Men det går nog att fixa till:)
Kruxet är ju att du har kåpan till diffen ivägen för förstärkningen.
Men det går nog att fixa till:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Redigt bygge de dära.. Mkt imponerad..
Själv har ja lagt ner några veckor på ett insug,
grenrör till min gamla 142a.. Detta är resultatet..
De lätt ha tid när man e singel..
Nått måste man ju fila på helt enket..
Baserna blir galna på allt hemjobb efter
jobbet på kvällarna..
Mkt nc fräsning blir det iag.. he he.. Alla flänsar
mm är frästa och insuget är i rostfritt..
Hur mkt tid lägger du om dan på bilen?
Själv har ja lagt ner några veckor på ett insug,
grenrör till min gamla 142a.. Detta är resultatet..
De lätt ha tid när man e singel..
Nått måste man ju fila på helt enket..
Baserna blir galna på allt hemjobb efter
jobbet på kvällarna..
Mkt nc fräsning blir det iag.. he he.. Alla flänsar
mm är frästa och insuget är i rostfritt..
Hur mkt tid lägger du om dan på bilen?
Ja, jag tänkte sätta ett rör mellan 4-links fästena, och så har jag funderingar på att dra ett rör från varje fäste som möts över främre lagret (ca) på pinjongen och sversas ihop och ihop med kardanklumpen där.volvo140turbo skrev:jag tror du kan få axeln att hålla några tiondelar till om du gör en förstärkning på den.
Kruxet är ju att du har kåpan till diffen ivägen för förstärkningen.
Men det går nog att fixa till:)
Då får jag som en triangel där, om ni förstår hur jag menar?
Jag ska se om jag kan lägga några stag på axeln och ta kort..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836