"förminska" ett avgashus
jag vet att det även sitter jävligt små agrigat som inte e större en en knuten näve. på moffet truckar dom har 3cyl kubota dieslar. har en sånn på jobbet vet inte hur stor den motorn är men den e inte stor.
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
OK hittade lite info om den oxå (+ att det fanns en som va ändå mindre)
det är Mitsubishi som bygger dom.
den minsta mutsu turbon är TD02 från 8-40 hk på en bensinare (perfekt för min hoj då den har ca 8 hk orginal =) o väger 2kg inklusive WG =)
den klarar av att trycka ihop luften till ett övertryck av ca 1,2bar =)
nu gäller det bara att hitta nått som använder denna turbon orginal.
TD025 skall tydligen sitta på s80 2,9 (T6?) men där har j aförmig att den har ett helgjutet grenrör/avgasdel
hur kan man räkna ut avgasvolumen?
mvh Erik
det är Mitsubishi som bygger dom.
den minsta mutsu turbon är TD02 från 8-40 hk på en bensinare (perfekt för min hoj då den har ca 8 hk orginal =) o väger 2kg inklusive WG =)
den klarar av att trycka ihop luften till ett övertryck av ca 1,2bar =)
nu gäller det bara att hitta nått som använder denna turbon orginal.
TD025 skall tydligen sitta på s80 2,9 (T6?) men där har j aförmig att den har ett helgjutet grenrör/avgasdel
hur kan man räkna ut avgasvolumen?
mvh Erik
om nå är intresserad av mitt lilla projet så kan jag medela att jag förtillfellet har en td025 på väg hem från japan, med frakt så gick det på ca 3000kr för en iprincip ny turbo =)
har även börjat kolla lite på ett lustgas system (bygger eget)
kommer göra bygget i flera ettapper, med bänkningar på rullande lansväg mellan varjö för att kunna bevisa resultat.
första steget blir en väldigt simpel turbokonvertering med tryckförgasare o kanske IC (funderar på att ta en bil kylare o kapa ner, villa ha en så kompakt som möjligt, inte skitmycke plats på dessa hojjarna)
andra steget blir steg 1 plus ett lustgaskitt.
o sista steget blir med total igenomgången motor, portad topp större förgasare om jag hör möjlighet annan kamaxel. kompsänkt genom karvande högt o lågt i förbränningsrum o kolv. möjligtvis även uppborrning av cylindern. troligtvis större turbo (tack vare lustgasen)
kommer att göra en bromsning när motorn är helt original och inkörd för att få en reförens till dom andra stegen,
o varför ja gör detta är enbart för att det kommer (förhoppningsvis) bli sköjj som få =)
mvh Erik
har även börjat kolla lite på ett lustgas system (bygger eget)
kommer göra bygget i flera ettapper, med bänkningar på rullande lansväg mellan varjö för att kunna bevisa resultat.
första steget blir en väldigt simpel turbokonvertering med tryckförgasare o kanske IC (funderar på att ta en bil kylare o kapa ner, villa ha en så kompakt som möjligt, inte skitmycke plats på dessa hojjarna)
andra steget blir steg 1 plus ett lustgaskitt.
o sista steget blir med total igenomgången motor, portad topp större förgasare om jag hör möjlighet annan kamaxel. kompsänkt genom karvande högt o lågt i förbränningsrum o kolv. möjligtvis även uppborrning av cylindern. troligtvis större turbo (tack vare lustgasen)
kommer att göra en bromsning när motorn är helt original och inkörd för att få en reförens till dom andra stegen,
o varför ja gör detta är enbart för att det kommer (förhoppningsvis) bli sköjj som få =)
mvh Erik
En förångare till en ac kanske vore något att bygga ic av?
Bättre flöde än ett värmepaket, helaluminium och inte så mycket större.
Bättre flöde än ett värmepaket, helaluminium och inte så mycket större.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
ett par bilder på ic:n
den är limmad med marinepoxi och klarade över 1.5 bar
[img=http://img249.imageshack.us/img249/9520/intercoler6me.th.jpg]
[img=http://img264.imageshack.us/img264/9343/intercoler25ad.th.jpg]
den är limmad med marinepoxi och klarade över 1.5 bar
[img=http://img249.imageshack.us/img249/9520/intercoler6me.th.jpg]
[img=http://img264.imageshack.us/img264/9343/intercoler25ad.th.jpg]
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
fått nått fart i maskinen?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169