Håller på och knåpar ihop rören till wastegaten men blir inte riktigt nöjd. Blir väldigt långt rör då det är rätt trångt mot fjäderbenstornet, så här ser det ut nu.
Funderar på att dra om det långa röret och ta upp ett hål på röda ringen och dra om röret därifrån istället. Givetvis måste wastegaten vridas en aning.
Vad tror ni? är ingen expert men röret känns som i längsta laget.
Rörlängd till wastegate
Rörlängd till wastegate
Spindelbygge på G
Volvo 242 -75
Volvo 750 -88 såld
Volvo 240 Turbo -83 Orginalrenovering.
Volvo 242 -75
Volvo 750 -88 såld
Volvo 240 Turbo -83 Orginalrenovering.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Ujj... det där var häftigt..
jag personligen gillar att ha wastegaten så nära collectorn som möjligt..
kan du inte bygga ett rör mellan toppen och turbon,
EDIT: alltså på 'baksidan' av collectorn på bilden.. ut ur collectorn och 'mot' topplocket.
sen snittar du det på längden och sömmar i en vägg hela vägen?
Jag vill ha så lite volym som möjligt i 'collectorn' och då är det inte bra med grova rör och långa till wastegaten.
Varför kan man fråga sig..
jag vill inte att pulserna ska leta sig in i olika skrymslen innan turbin.
Letar pulser sig iväg på andra ställen än tänkt så kommer de studsa tillbaka vid första motstånd (vägg,böj,wastegateventil)
Vilket skapar mottryck.
Mottrycksdiskussionen är en het debatt *S*
men jag är av principen att man faktiskt KAN köra med ganska högt medeltryck i grenröret..
Vad man EGENTLIGEN har precis vid ventilen(Vid overlap) tror jag ingen hittils har utrustning att mäta i svedala...
jag personligen gillar att ha wastegaten så nära collectorn som möjligt..
kan du inte bygga ett rör mellan toppen och turbon,
EDIT: alltså på 'baksidan' av collectorn på bilden.. ut ur collectorn och 'mot' topplocket.
sen snittar du det på längden och sömmar i en vägg hela vägen?
Jag vill ha så lite volym som möjligt i 'collectorn' och då är det inte bra med grova rör och långa till wastegaten.
Varför kan man fråga sig..
jag vill inte att pulserna ska leta sig in i olika skrymslen innan turbin.
Letar pulser sig iväg på andra ställen än tänkt så kommer de studsa tillbaka vid första motstånd (vägg,böj,wastegateventil)
Vilket skapar mottryck.
Mottrycksdiskussionen är en het debatt *S*
men jag är av principen att man faktiskt KAN köra med ganska högt medeltryck i grenröret..
Vad man EGENTLIGEN har precis vid ventilen(Vid overlap) tror jag ingen hittils har utrustning att mäta i svedala...
Senast redigerad av Kadett4wd den ons mar 29, 2006 6:33 pm, redigerad totalt 1 gånger.