Har en motor till en Arctic Cat Wildcat 700 från -92 eller om det var -93.
Finns det någon varvstopp i cdi:n eller är varvet endast begränsat med hjälp av variation? Och om det finns varvstopp, vid vilket varv kommer det in och går det att ändra på något sätt, eller är det nytt programmerbart tändsystem som gäller då?
Varvstopp Wildcat 700?
Varvstopp Wildcat 700?
------------------------
Lotus Elise S2 -01 Finbilen
Suzuki GSX-R 1195 Turbo 313 hk/222 Nm på hjulet vid 1,4 bar. Nuvarande tryck 2,3 bar Huliganhoj 1
Husaberg FS650E Motard -02 Huliganhoj 2
700 cc tvåtakts amatörbygge med snöskotermotor
Saab 9-5 Kombi familjetransportör
Citroen Berlingo laståsna
Lotus Elise S2 -01 Finbilen
Suzuki GSX-R 1195 Turbo 313 hk/222 Nm på hjulet vid 1,4 bar. Nuvarande tryck 2,3 bar Huliganhoj 1
Husaberg FS650E Motard -02 Huliganhoj 2
700 cc tvåtakts amatörbygge med snöskotermotor
Saab 9-5 Kombi familjetransportör
Citroen Berlingo laståsna
Re: Varvstopp Wildcat 700?
skotermotorer utan efi har ingen varvstopp (: men frågan är hur mycket du törs varva, även då skotermotorer generellt trimmas varvas det inte mer än 9500-10000 då variatorn blir ineffektiv på så höga varv. så du hamnar på okänt område om du ska varva mer än så. men kan ju hålla
Re: Varvstopp Wildcat 700?
Tack för svaret! Låter fint Ja, det verkar ofta vara variatorn som är problemet för varvet. Kolvhastigheterna verkar bli helt ok även uppåt 11000, men det kanske är annat som ger upp innan dess Måste jag bli först att prova det också?
------------------------
Lotus Elise S2 -01 Finbilen
Suzuki GSX-R 1195 Turbo 313 hk/222 Nm på hjulet vid 1,4 bar. Nuvarande tryck 2,3 bar Huliganhoj 1
Husaberg FS650E Motard -02 Huliganhoj 2
700 cc tvåtakts amatörbygge med snöskotermotor
Saab 9-5 Kombi familjetransportör
Citroen Berlingo laståsna
Lotus Elise S2 -01 Finbilen
Suzuki GSX-R 1195 Turbo 313 hk/222 Nm på hjulet vid 1,4 bar. Nuvarande tryck 2,3 bar Huliganhoj 1
Husaberg FS650E Motard -02 Huliganhoj 2
700 cc tvåtakts amatörbygge med snöskotermotor
Saab 9-5 Kombi familjetransportör
Citroen Berlingo laståsna
Re: Varvstopp Wildcat 700?
det tycker jag! med låg drevning (tätstegat) blir du ju inte lika lidande av dåligt mellanregister heller (känns som fasta avgasportar inte är riktigt optimalt på vägen kanske) om du höjer varvet rejält. Har dålig koll, men längre vevstakar och cylinderdistanser borde inte göra den mindre varvvillig, men man tjänar kanske inte så mycket. Men då kan du ju passa på att svetsa veven också när du liks byter stakar, känns som att veven kan vara den svaga länken? Är ju pressade på skotrar.. Blir kanske att plasta upp vevhuset för att hålla samma volym om du höjjer cylindrarna.. men det kanske spårade ur lite där
insåg förresten att jag törs inte stå för att ALLA förknasarskotermotorer är utan varvstopp såhär på det stora intranätet, men är till 99% säker iaf. din wildcat har då inte det garanterat.
insåg förresten att jag törs inte stå för att ALLA förknasarskotermotorer är utan varvstopp såhär på det stora intranätet, men är till 99% säker iaf. din wildcat har då inte det garanterat.
Re: Varvstopp Wildcat 700?
Ska du få nån form av hållbarhet så skulle inte jag varva mer än 8500 max 9000.
Tunga kolvar och kullager på veven....
Tunga kolvar och kullager på veven....
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
- Johan Lindberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 750
- Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
- Ort: Bollnäs
- Kontakt:
Re: Varvstopp Wildcat 700?
Min 440 har då det iaf.
Re: Varvstopp Wildcat 700?
såg i en annan tråd sen att rotax har varvstopp på förgasarmotorer