Bimotion krånglar.

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Pyzzer
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 55
Blev medlem: tor jan 10, 2013 9:57 pm

Bimotion krånglar.

Inlägg av Pyzzer »

Hallå!
Har precis fått sparkat igång en gammal version utav bimotion och har börjat latja lite där med olika rör, men en sak som händer på alla mina rör är att bellyn blir toklång och jag får negativa värden på min 3de diffusor och min baffel..

Bild

nån som vet varför?

MVH Albert
//Albert Andersson
Filip L
Forumsberoende
Inlägg: 614
Blev medlem: ons jun 01, 2011 11:39 pm
Ort: sävar/umeå

Re: Bimotion krånglar.

Inlägg av Filip L »

vad är pipan gjord till för duration?
verkar som att något är fel på programmet, tycker då jag det ser ut som
Pyzzer
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 55
Blev medlem: tor jan 10, 2013 9:57 pm

Re: Bimotion krånglar.

Inlägg av Pyzzer »

pipan är gjord för 198 graders avgas med temp på 600 C om jag inte minns fel
//Albert Andersson
Filip L
Forumsberoende
Inlägg: 614
Blev medlem: ons jun 01, 2011 11:39 pm
Ort: sävar/umeå

Re: Bimotion krånglar.

Inlägg av Filip L »

nu ser jag det ju, belly section, det är inte belly factor eller va de kallas utan det är MM :wink:
öka den till 96 så får du det mått du är ute efter, dock tycker jag baffeln verkar lite feg, vad ska mopeden användas till? mängd växlar?
Pyzzer
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 55
Blev medlem: tor jan 10, 2013 9:57 pm

Re: Bimotion krånglar.

Inlägg av Pyzzer »

jaaaha! tackar! jag ska dragrejsa med moppen va tänkt, har en 6vxl cr80 låda. anledningen till att baffeln är klen är att bimotion föreslog dom graderna och att jag knappt kört med 2-delad baffel innan, har byggt ett rör i ec2 med 2-delad baffel men motorn "dör av" mellan kurvorna.. och då körde jag med 13.5 och 16 graders vinkel på det röret. och eftersom bimotion är ett väldigt tilltänkt prog. så tog jag deras förslag på vinklar på baffeln :P
//Albert Andersson
Filip L
Forumsberoende
Inlägg: 614
Blev medlem: ons jun 01, 2011 11:39 pm
Ort: sävar/umeå

Re: Bimotion krånglar.

Inlägg av Filip L »

inga problem :wink:
kör på det och testa, är ju ganska enkelt att bara ändra om du vill göra det senare
Pyzzer
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 55
Blev medlem: tor jan 10, 2013 9:57 pm

Re: Bimotion krånglar.

Inlägg av Pyzzer »

japp de ska jag :) sen så märkte jag ju att det stog [rr 3.25] * corresp. port dia. där man kunde välja diametern på bellyn, så då när min avgasport är 30 mm längst ut så fick jag en dia på 97.5mm ;) tack än en gång för hjälpen!

EDIT: men tycker de är lite väl konstigt att man inte kan skriva in CC nån stans när man gör pipan, är de bara jag som tycker de är mysko? :scratch:
//Albert Andersson
moddlaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: lör okt 30, 2010 8:21 pm
Ort: Mellerud

Re: Bimotion krånglar.

Inlägg av moddlaren »

om du ""mailar"" Billy o köper Bimotion så får du en ny version för en tusenlapp.
jkruus
Pyzzer
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 55
Blev medlem: tor jan 10, 2013 9:57 pm

Re: Bimotion krånglar.

Inlägg av Pyzzer »

jo men är man 17 år och står där utan studiebidrag och sommarjobbet inte direkt öser pengar över en så vill man inte gärna lägga en tusenlapp på ett dataprogram, om du förstår vad jag menar ;)
//Albert Andersson
Filip L
Forumsberoende
Inlägg: 614
Blev medlem: ons jun 01, 2011 11:39 pm
Ort: sävar/umeå

Re: Bimotion krånglar.

Inlägg av Filip L »

jag skulle testat exhaust calculator 2 de e gratis, inte lika bra som bimotion vad jag förstått men det fungerade i alla fall kanon för mig :thumbright:
Pyzzer
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 55
Blev medlem: tor jan 10, 2013 9:57 pm

Re: Bimotion krånglar.

Inlägg av Pyzzer »

har byggt 3 rör i ec2 redan ;) dom 2 första funkade bra men de senaste blev mysko :P
//Albert Andersson
moddlaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: lör okt 30, 2010 8:21 pm
Ort: Mellerud

Re: Bimotion krånglar.

Inlägg av moddlaren »

Pyzzer skrev:jo men är man 17 år och står där utan studiebidrag och sommarjobbet inte direkt öser pengar över en så vill man inte gärna lägga en tusenlapp på ett dataprogram, om du förstår vad jag menar ;)
jo jag förstår jag känner inte Billy mera än vid namn men programmet är svenskt och han pratar svenska ett stort plus. sedan är det gratis uppdateringar o pajar datorn så är det bara o ladda ned igen, lätt värt pengarna.

gå i hopa ett par tre st o köp en licens det är en helvetes skillnad på den versionen du har o den jag har.

mvh
jkruus
Skriv svar