Insprutning, Tändsystem och Elektronik
Moderator: backeliten
freiman
För mycket laddtryck
Inlägg: 466 Blev medlem: lör apr 01, 2006 2:34 pm
Ort: tibro
Kontakt:
Inlägg
av freiman » fre apr 21, 2006 1:13 pm
undrar hur jag testar min trigger pick up? mätt lite här o var får runt 627ohm mellan röd-svart, men det ändrar sig inte när jag snurrar på motorn.
blir ingen rpm signal..
ANorberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 240 Blev medlem: lör jan 17, 2004 3:02 pm
Ort: Norrland
Inlägg
av ANorberg » fre apr 21, 2006 6:24 pm
Snurra fördelaren med tex borrmaskin eller svarv 1000 rpm..Mät med vanlig voltmeter i AC läge...du bör få några volt där när den snurrar...
Hur många beror på modell av fördelare
Reparation av motorstyrboxar och MSD tändning
Motorjustering och tillverkning av kabelsystem motor och övrig bil.
Kunskap i de flesta Insprutnings system på marknaden
Allt från enkla till de mest avancerade systemen. Några som ja justerat motor för är...
Thomas Rådström. Ingmar Bjöörn div1 Rallycross Stefan Jonsson Rally. Fredrik Tiger Supernationell rallycross och många fler... Säljer Techedge lambdamätare
F-Skattsedel
freiman
För mycket laddtryck
Inlägg: 466 Blev medlem: lör apr 01, 2006 2:34 pm
Ort: tibro
Kontakt:
Inlägg
av freiman » lör apr 22, 2006 9:13 am
har icke fördelare... har ett electromotive tec-2 system med trigger på veven..jobbit o snurra den i 1000
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1681 Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå
Inlägg
av super7 » lör apr 22, 2006 9:57 am
amazon-tic skrev: har icke fördelare... har ett electromotive tec-2 system med trigger på veven..jobbit o snurra den i 1000
Då plockar du lös triggivaren och mäter som Anders säger samtidigt som du "duttar" givaren mot en metallyta i ganska snabba rörelser.
freiman
För mycket laddtryck
Inlägg: 466 Blev medlem: lör apr 01, 2006 2:34 pm
Ort: tibro
Kontakt:
Inlägg
av freiman » lör apr 22, 2006 1:49 pm
skall testa detta tack
freiman
För mycket laddtryck
Inlägg: 466 Blev medlem: lör apr 01, 2006 2:34 pm
Ort: tibro
Kontakt:
Inlägg
av freiman » lör apr 22, 2006 6:03 pm
provade att ta lös den o "vevade" så snabbt jag bara kunde men den var död.. fick så den gick upp till 0,1 en gång.
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1681 Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå
Inlägg
av super7 » sön apr 23, 2006 12:16 am
amazon-tic skrev: provade att ta lös den o "vevade" så snabbt jag bara kunde men den var död.. fick så den gick upp till 0,1 en gång.
När jag kopplade in Motec boxen hadde jag med lite bekymmer med trigg givaren.....tror att den skall ge över 1 volt varje fall.
freiman
För mycket laddtryck
Inlägg: 466 Blev medlem: lör apr 01, 2006 2:34 pm
Ort: tibro
Kontakt:
Inlägg
av freiman » sön apr 23, 2006 9:10 am
beställt en ny, gik trodde att de troligt vis va så. inte ovanligt tydligen... tack för hjälpen..
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1681 Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå
Inlägg
av super7 » sön apr 23, 2006 12:01 pm
amazon-tic skrev: beställt en ny, gik trodde att de troligt vis va så. inte ovanligt tydligen... tack för hjälpen..
Jag har kört sönder 2 st....
Senast redigerad av
super7 den sön apr 23, 2006 10:23 pm, redigerad totalt 1 gånger.
freiman
För mycket laddtryck
Inlägg: 466 Blev medlem: lör apr 01, 2006 2:34 pm
Ort: tibro
Kontakt:
Inlägg
av freiman » sön apr 23, 2006 4:20 pm
i super 7:an?? fin bil de..
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1681 Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå
Inlägg
av super7 » sön apr 23, 2006 10:22 pm
amazon-tic skrev: i super 7:an?? fin bil de..
Japp...var nog för tajt med 0.20 spel mellan givare och trigg skiva.
freiman
För mycket laddtryck
Inlägg: 466 Blev medlem: lör apr 01, 2006 2:34 pm
Ort: tibro
Kontakt:
Inlägg
av freiman » mån apr 24, 2006 1:33 pm
kan tänka mig de.. ska väll va runt 0,7-1mm.. är den helt "hemma" bygge lr vad de kit? kollat runt lite på sådana bara hittat höger styrda..