monterar tillbaka den kortare sts252 kamaxeln då den blir för svag för att stalla upp över 2800rpm av egen maskin. lite tråkigt att tappa ca 40hk vid 2 bar men har gjort en hel del andra förbrättningar sen sist B18 motorn gick så borde gå bättre ändå. att byta till en mindre turbo vill jag inte för då tappar jag ännu mer även vid 2 bar sen så börjar den gå betydligt sämmre över 2.7 bar.
har en 1.3mm packning nu också och den finare toppen.
1-3% leeakdown.
2.9 /2.35 sts 252.
skimsade upp fjäder höjden till 36mm säte.
Comp ET/A B18:n 588hk/8800rpm/2.5bar + film
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Comp ET/A B18:n 588hk/8800rpm/2.5bar + film
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Comp ET/A B18:n 588hk/8800rpm/2.5bar + film
whilliam skrev: ↑mån mar 22, 2021 11:31 pmKan det der stemme da?Jens Gustavsson skrev: ↑mån mar 22, 2021 2:42 pm Universell uträkning av laddtryck som är effektivt på C/W är: 86x86 =7396 (är vad exducer x sig själv blir) delat med vad inducer x sig själv blir (3600) resultatet är 2,05 Bar ladd.
PÅ HX50 blir det 99x99 och 67x67 2.18 Bar ladd
Det eneste du regner ut der er omvendt trim.
1/2,05 = 0.5 = Trim 50.
1/ 2,18 = 0.46 = Trim 46.
En B21ET / Escort RST T3 turbo er trim 40.
1/0,40 = 2,5 BAR ladd??