B20 Folkrace 2.2
Postat: tis feb 11, 2014 5:36 pm
Hej! Kjører folkrace med en Volvo 144 med B20. Den har STD borr, E-topp som er lett planet och portet, R-kam och 1 dobbel Weber 45. Tenker (gissar) en 140hk.
Men er ute etter mer effekt og moment, så har nå sendt en B20 på borring til 93mm, kjøpt 93mm KS stempel (kolvar) med 24mm bolt. Har M-råder.
Så bunndelen er ferdig, 93mm, M-råder, 8Bolta veiv.
Vil ha bra moment fra starten av registeret, hvilken billig kam er og anbefale? K,D,F,H3, R, folkraceshop kammer? Bygge om vippearmsbrygge for og få mere løft på ventilen?
Lurar og på hvilke forgassar som burde brukes, holder 1 weber 48? eller 2 SU? Dyrt med 2 doble webere og innsug..
Og hvor mye må toppen fløde for å nå rundt 150-160hk med bra vrid? Tips på porting, ventilstørrelse, forbrenningsrom etc
Takker for svar!
Men er ute etter mer effekt og moment, så har nå sendt en B20 på borring til 93mm, kjøpt 93mm KS stempel (kolvar) med 24mm bolt. Har M-råder.
Så bunndelen er ferdig, 93mm, M-råder, 8Bolta veiv.
Vil ha bra moment fra starten av registeret, hvilken billig kam er og anbefale? K,D,F,H3, R, folkraceshop kammer? Bygge om vippearmsbrygge for og få mere løft på ventilen?
Lurar og på hvilke forgassar som burde brukes, holder 1 weber 48? eller 2 SU? Dyrt med 2 doble webere og innsug..
Og hvor mye må toppen fløde for å nå rundt 150-160hk med bra vrid? Tips på porting, ventilstørrelse, forbrenningsrom etc
Takker for svar!