häftig 16V

Tjata om vad som helst .
Jonas T
För mycket laddtryck
Inlägg: 240
Blev medlem: sön sep 21, 2003 4:05 pm
Ort: Västkusten

häftig 16V

Inlägg av Jonas T »

VOLVO VÄRSTING 2004-03-30 10:17
Volvo 16v motor 2960 cc. Hestec sprut och tändning, Wiseco
kolvar, lättvikts stålstakar, finnvev, stålkammar, mm mm
Bänk rekord hos hallvarson racing. helt ny motor. broms papper finns för köpare..... end seriösa spekulanter tack.
120000:- för komplett motor
Pris: 120000:-
Thomas Nilsson, Sunne, 0708/160449
starline.motors@swipnet.se

Ovanstående hittades på Resultatbörsen under säljes

Låter som en god ärta? ;-)

PS! Finnvev? vad kan det vara, har ej hört det uttrycket tidigare.
740 Racing
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: tor mar 25, 2004 9:21 pm
Ort: Malå

Inlägg av 740 Racing »

Den lär vara jäklit kul... men den var då inte billig, Fast vill man ha mycke och köra med kostar det :D
Användarvisningsbild
KackNalle
Forumsberoende
Inlägg: 546
Blev medlem: tis jan 20, 2004 3:48 am
Ort: Kvissleby
Kontakt:

Inlägg av KackNalle »

Ja men 120 papp!!!

spm blockena kostar inte det ens vad folk säger här på sävar, kanske är ett sådant iof :-)
igmab
För mycket laddtryck
Inlägg: 160
Blev medlem: mån okt 11, 2004 10:34 pm

16V

Inlägg av igmab »

Det var billigt!

Dessa rallycrossmotorer kostar mycket pengar.
Det är företag som bygger dessa motorer, och en av meningarna med ett företag är ju att tjäna pengar.

En 2,9-3,0Liters 16V från Köhler ligger på 200k + moms.
En 2,9-3,0Liters EVO från Kent Karlsson med sprut och rullspjäll ligger på 250k + moms.

I dessa motorer används inte Parner-block, då blocken måste vara inklassade (homologerade). Däremot använder Kent Karlsson R-block (100mm i borr).

/Martin
Användarvisningsbild
KackNalle
Forumsberoende
Inlägg: 546
Blev medlem: tis jan 20, 2004 3:48 am
Ort: Kvissleby
Kontakt:

Inlägg av KackNalle »

:-D monsterborr
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

det där var väll en metanolmotor som matades med lite lustgas har jag för mig.
Gav någonstans runt 350hk utan gas och 400hk med gas men då uppkom något bränslefel, pumparna räckte inte. meningen var väll 500hk utan turbo.

Vem vet, kanske är det nu. blev iaf aldrig färdigbromsad....
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Skriv svar