Val av framfjädrar.
Postat: ons okt 29, 2014 8:25 pm
Hej
Vet ej om denna ska vara i "Amerikanska bilar" eller här men provar detta.
Har en chevelle 65:a som används mest till dragracing men 60-fötterna har varit hemska (1,89 som bäst)
och har nu tänkt uppgradera framvagnen.
Har innan haft Competition Engineering dämpare ihop original bigblock fjädrar fram (var så när den köptes)
men viktförflyttningen och separationen har varit väldigt liten.
Har tyvärr ingen möjlighet just att väga bilen vilket hade varit optimalt.
Har kikat på Moroso trick fjädrar men vet då inte vilken spring rate som jag ska ha, 2:a alternativet
jag funderar på är att köpa ett par Moog original fjädrar fast till v6:an.
Dämpare kommer att bli ett par Strange iaf.
Eller är det någon som har en annan ide´?
Lite info om bilen om det kan hjälpa:
406 smallblock
th400 låda
2800 stall
Ford 9" 3.90utvx (original upphängning)
28/10.5 slicks
26/4.5 fram
hyffsat lättad med glasfiberdörrar,huv,kofångare,bagagelucka.
/Danne
Vet ej om denna ska vara i "Amerikanska bilar" eller här men provar detta.
Har en chevelle 65:a som används mest till dragracing men 60-fötterna har varit hemska (1,89 som bäst)
och har nu tänkt uppgradera framvagnen.
Har innan haft Competition Engineering dämpare ihop original bigblock fjädrar fram (var så när den köptes)
men viktförflyttningen och separationen har varit väldigt liten.
Har tyvärr ingen möjlighet just att väga bilen vilket hade varit optimalt.
Har kikat på Moroso trick fjädrar men vet då inte vilken spring rate som jag ska ha, 2:a alternativet
jag funderar på är att köpa ett par Moog original fjädrar fast till v6:an.
Dämpare kommer att bli ett par Strange iaf.
Eller är det någon som har en annan ide´?
Lite info om bilen om det kan hjälpa:
406 smallblock
th400 låda
2800 stall
Ford 9" 3.90utvx (original upphängning)
28/10.5 slicks
26/4.5 fram
hyffsat lättad med glasfiberdörrar,huv,kofångare,bagagelucka.
/Danne