Tips på var jag kan hitta beg. trimkam till min B230E?

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Användarvisningsbild
-TLM-
För mycket laddtryck
Inlägg: 489
Blev medlem: tor nov 10, 2005 8:36 am
Ort: Bromma/Sthlm

Tips på var jag kan hitta beg. trimkam till min B230E?

Inlägg av -TLM- »

Skulle vilja ha lite roligare karaktär på motorn, så en trimkam, planing av toppen, samt tillsnyggade kanaler och ventiler står på önskelistan.
Tänker inte lägga ut pengar på en ny kam, utan tänkte hitta nåt beggat alternativ. Nåt Volvo orginal kan funka, men vilken och var sjutton kan jag hitta nån till salu? Har letat som fan!
Hur funkar det mekaniska sprutet när man trimmar? Hur kan man ställa in det? Motorn kommer från en 245GLT, och sitter just nu i en Toyota Starlet! =)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Tips på var jag kan hitta beg. trimkam till min B230E?

Inlägg av Jens Gustavsson »

-TLM- skrev:Skulle vilja ha lite roligare karaktär på motorn, så en trimkam, planing av toppen, samt tillsnyggade kanaler och ventiler står på önskelistan.
Tänker inte lägga ut pengar på en ny kam, utan tänkte hitta nåt beggat alternativ. Nåt Volvo orginal kan funka, men vilken och var sjutton kan jag hitta nån till salu? Har letat som fan!
Hur funkar det mekaniska sprutet när man trimmar? Hur kan man ställa in det? Motorn kommer från en 245GLT, och sitter just nu i en Toyota Starlet! =)
en K eller helst en H kam med lätt portad 405 eller 531 med en fin K-jet kan ge mot 170-180hk om man är noga när man bygger.
Användarvisningsbild
-TLM-
För mycket laddtryck
Inlägg: 489
Blev medlem: tor nov 10, 2005 8:36 am
Ort: Bromma/Sthlm

Inlägg av -TLM- »

Det sitter en 530 topp i nu. Är det bara skräp eller? Inte ens efter några timmar med filmaskinen?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

-TLM- skrev:Det sitter en 530 topp i nu. Är det bara skräp eller? Inte ens efter några timmar med filmaskinen?
efter 20-30 timmar i flödesbänken så lärde jag mig hur de skulle portas, blev ricktigt bra då men det gäller att man vet vad man gör när de ska portas.
Skriv svar