Sida 8 av 9

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Bläääääääää!!!

Postat: tis nov 15, 2016 3:39 pm
av Steve
Du måste ju trimma mer i vinter så du inte blir ifrånkörd av en groda ;)

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Bläääääääää!!!

Postat: tis nov 15, 2016 7:19 pm
av bossrules
En kombination av seriös grodskräck sen barnsben och tom plånka gör att jag mentalt har förberett mig för att få grodsmisk De Luxe :shock:

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Bläääääääää!!!

Postat: ons nov 16, 2016 10:16 pm
av bossrules
Historien fortsätter lite lätt.

Blir inga mera bromsbilder. Har lyckats sumpa en massa bilder. Får kort konstatera att jag fick dit dom och man får trampa utav helvete för att få stopp på bilen. Var visst en mindre vetenskap det här med diameter på bromscylindrar osv osv. Mitt resonemang med stora ok innebär att man ska ha stora huvudcylindrar. Räknade inte med att med stor volym så blir det mindre rörelse och i sin tur tungtrampat som bara den. Så jag fick erbjudande att cykla Tour de France då jag skaffat svällande lårmuskler. Tackade bestämt nej enär det bara var mitt högra ben som blivit tränat. Vänsterbenet var fortfarande i tandpeterklassen.

Byggnationerna i pannrummet fortskred i alla fall. Vid inköpet av kompressorn så införskaffades även större spridare. Behövdes säkert inte men jag köpte dom i alla fall. Intet ett ord yppades om att 6AN bränsleledningar, original fuelrails och no return style fuelsystem var helt förkastligt. Så jag köpte helt naturligt inga sådana saker. Sen kröp det visst fram att rails osv måste bytas ut. Så hela systemet var bara att riva bort och skicka på återvinningen. Panikbeställde flashiga rails från USA som levererades med värdetransport i vanlig ordning. Ides inte ens försöka göra egna rails. Det hade bara resulterat i bränsleläkage, nedbrunnet hus och garage samt tredje graden brännskador. Fick även köpa en hop AN kopplingar så nu är man lite sådär småfrän. Köpte lite blandade fabrikat. Biltemas grejer överraskade åt det positiva hållet. Efter två säsonger så är både slang och kopplingar fortfarande tätt. Det som däremot var lite sämre var AN slangen från Motor Nord. Såg ut som den var släpad på golvet och sen hoppad på. Men all heder åter Motor Nord. Dom skickade utan knussel en ny slang som var som den ska vara.

Här har vi då en bild på dom fina pressade och sedan ihop löda originalrailsen och dessutom en oerhört grov bränsleslang.

Bild

Superproffssigt monterad/dragen AN slang. Fick ta lös kompressoreländet för att kunna dra slangen på ett vettigt vis.

Bild

Å så var nästan allt satt tillbaka

Bild

Sen blev jag less på att höra allt gnäll från dom bakre regionerna;
Han är bara där framme. Där duger det minsann att kosta på. Utan oss så tar han sig minsann ingen vart. Det här är inte rättvist.

Så för att få slut på gnället så köptes det visst en helt ny bakaxel från Strange. Jag skickade ett mail om vad jag skulle ha bilen till. Fick en spec på tre sidor som jag inte begrep nåt av. Men det var en ansenlig summa längst ner på sista sidan så jag betalade in den och dom lovade att skicka en ny axel. Så tillslut kom det här i alla fall.

Bild

Sen var det en fördel om det man köpt satt fast i något så jag köpte några lådor med grunkor och manicker. Det var coilovers, wattlänk, tre-link m.m. Kändes som en Ikea mardröm fast långt värre. Nätterna blev plötsligt längre och magsåret blev värre.

Bild

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Byte rails m.m.

Postat: tor nov 17, 2016 7:54 am
av Erikwdt
Fasen va fränt!! :thumbright:
Kommer bli kanoners. Mycket underhållande läsning, har läst ifatt 6 sidor och tårarna rinner efter alla skrattsalvor... :hihi: :hihi:

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Byte rails m.m.

Postat: tor nov 17, 2016 6:05 pm
av gottlieb
Det ser kanon ut som köpes,fast bättre.
Du börjar att ha plöjt ner lite pengar i kärran nu blir att äta nudlar ett bra tag :) men jag förstår att det är värt varenda krona.

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Byte rails m.m.

Postat: fre nov 18, 2016 7:55 am
av Kjelle
Alternativet till nudlar borde i detta fall vara massor av riktigt god sylt av alla slag;-)

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Byte rails m.m.

Postat: fre nov 18, 2016 8:29 am
av fugazi
Havregrynsgröt är billigare än nudlar... Det vet väl jag det.

Ser väldigt fint ut detdära!

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Byte rails m.m.

Postat: tis nov 22, 2016 9:42 pm
av bossrules
Tack för edra uppmuntrande kommentarer. Då det gäller billig kost så livnär jag mig mest på en syltbaserad kost. Kan ev. bero på mitt arbete men det låter vi vara osagt.

Fortfarande alldeles för lite bilder men det får gå ändå på något vis.

Bakaxeln köptes naken, dvs helt utan fästöron. Allt jag behövde följde ju med i STT kitet. Glad i hågen så införskaffades diverse hjälpmedel för att montera dessa fästen på ett fackmannamässigt sätt. Det som var viktigast var nog ett krokigt vattenpass som jag fick låna av min snickarkompis som hittills aldrig monterat något rakt följt av en vinkelmätare för satellitmontering. Bultade fast bakaxeln i en EUR pall eller rättare sagt SJ pall, vinklade in måtten och passerade tomaterna. Då jag var lämpligt osäker på att allt satt snett så helsvetsade jag allt. Att punktsvetsa och sedan provmontera är för fegisar. Då bakaxeln var färdig misshandlad så pallade jag upp bilen och rev bort allt gammalt skrot. Fick återigen dra i mig 52 kilo slipdam innan jag var färdig ty det var ett och annat original fäste som skulle vika hädan. Någonstans efter vägen såg det ut såhär i alla fall. Mycket intressant säger den skarpsynte. Kvääk säger jag.

Bild

Sen då man med åldern har insett att man inte är odödlig så tar man numera vissa försiktighetsåtgärder. Dom eftermonterade fästen till krängaren var fastsvetsade så mycket att ESABS aktievärde måste ha stigit med 75% under monteringen. Så det blev till att kasta ut den gamla tanken så man kunde härja utan att bli nominerade till månadens självmordsbombare. Kastade ut wattlänken på golvet och insåg att den bara nästan passade, blev deprimerad tog en bild och gick in och såg på Hoollywoodfru söker bonnläpp.

Bild

Efter att knaprat sockerpiller i två dagar gjorde jag en försiktig framryckning mot garaget. Försökte laga CTEK laddaren som dött en plötsligt död. Den uppskattade inte att jag startade bilen med laddaren inkopplad. Kinkigt kan tyckas men det som ställde till det var att kablarna fastnade i fläkten och resultatet av det blev ett hål i gipstaket. Så jag fick gå upp på vindan och hämta laddaren. Den tycktes vara vid god vigör trots sina nyvunna flygegenskaper. Så det enda som behövde bytas var kablarna. Då jag haft tidigare missöden med laddare så fanns där ett gott reservdelslager. Nu är det inte bara min fru som tycker att jag är för snabb i svängarna(här är det fritt att associera till Magnus Ugglas kända slagdänga 4 sekunder) även jag har insett att jag borde tänka nån sekund längre innan jag gör vad jag inte tänkt. Så det blev galet ännu en gång. Efter att jag hade bytt sladdarna och skulle testa laddaren så insåg jag att jag hade skapat världens första 12V-12V laddare. Det fanns nämligen ingen 220V kabel utan det var bara laddkabblar på båda sidor av laddaren. Depressionen tilltog kraftigt och jag släckte lyset och gick in igen.

Bild

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Lite svammel

Postat: ons nov 23, 2016 7:27 am
av J00r
Helt rätt att helsvetsa direkt:D! Fan du blir farlig på burnouten till sommarn :thumbright:

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Lite svammel

Postat: ons nov 23, 2016 8:10 am
av Love
Frågan är väl om du hade lyset tänt när du (försökte) meka laddare? ;) ;)

Skickat från min tegelsten via Tapatalk

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Lite svammel

Postat: ons nov 23, 2016 11:15 pm
av Lillen
Hahaha , stor humor i denna tråd

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Lite svammel

Postat: lör dec 10, 2016 9:16 am
av Robban76
Väldigt roligt bygge att följa :)

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Lite svammel

Postat: lör dec 10, 2016 4:11 pm
av MatsIDalby
Hej,
Du över träffar allt det är tur att det finns blöjer!!!!!!

Mats

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Lite svammel

Postat: mån jan 30, 2017 3:27 pm
av bossrules
Hupp!

Så hade man återvänt från de döda. Ni ska veta att det var jobbigt att ställa upp hinken, sätta upp skylten, ta upp handduken från golvet men nu är det gjort för den här gången. Vem vet hur länge man får ångestfylld vandra på stadens gator och torg hålögd sökandes efter ett ljus i horisonten.

Min två år gamla Ford 9 hiffi hiffi Strange axel beter sig inte alls som den ska göra. Jänkarna är naturligtvis väldigt okontaktbara då det gäller tech support vilket alla blev förvånade över. Kort sagt så slirar fanstyget betydligt mer på höger hjul än på vänster. Det har gått så långt att ena bakhjulet var så mycket mer nött än det andra så bilskrället var låghalt och krävde hålfotsinlägg för att inte få ont i kardanvecket.

Så vem kan göra en seriös översyn av min surt förvärvade skitaxel???

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Vem kan renovera For

Postat: tis mar 21, 2017 9:34 am
av bossrules
Stånk!

Tidigare i livet så tyckte man att det var fränt ifall man kunde få det att slira till lite grann. Nu då man har effekt som överstiger greppet i däcken på fler växlar än ettan så är det inte lika fränt längre. Man blir avtorkad av Daihatsus på 38hkr bara för man står stilla och undrar; Varför det ryker så konstigt där bak? Varför visar hastighetsmätaren 187Km/h men jag blir passerad av en tant på 82 år i hennes nya Golden ages 2000 rullator?

Hur tusan ska man begränsa effekten/laddtrycket på ett vettigt vis? Då det är Fords eget styrsystem så kan jag inte påverka det på något vis. Jag skulle i princip behöva noll i laddtryck på ettan och sen stegvis öka det allteftersom man växlar upp.

Denna fråga har absolut inget att göra med det faktum att man anmält sig till Street Week :wink:

Tips mottages tacksamt :thumbright: